Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koelvloeistof lek

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59279 - Koelvloeistof lek
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 25-10-2009 13:02 Print topicpost

Posts: 1833
Hallo,

Ik loop nu al zeer ruime tijd aan tegen een koelvloeistof lek, en begin het ondertussen behoorlijk irritant te vinden.

Het gaat om een derbi gpr uit 2000.

Symptomen:
- Witte rook uit mijn uitlaat
- Rook ruikt duidelijk naar koelvloeistof

Wat al gedaan:

- Pakkingen vervangen
- Cilinder laten nakijken (bromboer op het oog gedaan, mn twijfels!!)
- Tapeinden vervangen
- Nieuw membraan

Radiator lekt niet, althans druppelt nergens en voelt niet vochtig aan.

Ik weet bij god niet meer wat ik kan doen. Ik heb er een tijd geleden een nieuwe gilardoni 50 cilinder opgezet.

Toen rookte hij nog niet!! Dit is pas na 200km gekomen..

Heeft iemand nog ideeeen wat ik kan doen. Het enigste wat ik me nog kan bedenken is het kopen van een andere cilinder en dan kijken wat doet..

Maar ik wil natuurlijk niet zomaar voor niks nieuwe cilinder halen.

Alle tips zijn welkom!!!!

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 25-10-2009 om 15:09 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Paul de Salmiakbal 25-10-2009 13:47 Print reply

Posts: 5285
Miss een keertje Bars Leaks erin flikkeren, dat dicht lekken meestal wel. Weet echter niet of dat permanent is.
 
HondaMT5TK 25-10-2009 14:46 Print reply
Posts: 409
Dit moet met je koppakking te maken hebben. Daar zit al een verse in als ik het goed heb gelezen, misschien niet goed gemonteerd? Dat is namelijk het enige wat het kan zijn...
 
Rieju RR sprinter :b
Henk-88 25-10-2009 14:51 Print reply

Posts: 26703
En het is 'symptomen' btw
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Knipperlicht 25-10-2009 15:10 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
En het is 'symptomen' btw


Te snel getypt ..

Liever geef je ook een oplossing
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
coupequattro 25-10-2009 15:11 Print reply

Posts: 958
Koppakking verkeerd gemonteerd of lekke kop. Miss een scheurtje ofzo?
Meer kan ik er niet van maken.
 
Henk-88 25-10-2009 15:13 Print reply

Posts: 26703
Mijn 'en' refereert al enigszins naar de oplossing die ik zie.

Maar weet je wel waar de koelvloeistof precies langsloopt en op welk punt die zooi in je cilinder kan komen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
rubbert 25-10-2009 15:26 Print reply

Posts: 8825
al is geprobeerd met vloeibare pakking tussen elke dichting waarvan je koelvloeistof naar je catter/cilinder kan komen?

gpr uit 2000, betekend nog het oude derbi blok, en dan is de enige plek waar dat kan gebeuren je koppakking.

dus zou daar wat vloeibare pakking tussen doen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
A.Kleppe 25-10-2009 15:52 Print reply
Posts: 14
kromme cilinderkop?
 
Wenn ich Mercedes fahren will, ruf ich mir ein Taxi!
NSR-kerol 25-10-2009 18:43 Print reply
Posts: 72
Bij mijn honda had ik dit de eerste keer na revisatie ook. Maar het bleek gewoon dat ik de kop heel-strak, in plaats van gewoon strak aan moest draaien
 
I'll be back.
YZ50crosser 25-10-2009 19:32 Print reply

Posts: 2241
leg je cilinderkop en bovenkant van cilinder eens op een vlakke glasplaat oid. kijk of hijrecht is
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 1629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved