Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
@ tweetakter.
Ik heb de cilinder express getekend in solidworks zodat ik alle afmetingen kon bedenken zonder dat er wat in de weg ging zitten.
de ketting loopt er netjes langs.
de olie retour loopt door een tapeind gat dus, geen probleem.
Mijn pan was de kleppen om en om te open. Dus een verbrandings gaat een klep open.
Het is gewoon een beetje "out of the box" denken.
Het blok kan helemaal gebouwd worden zonder enkel probleem want heb zelf alles al liggen behalve de delen die gedraaid moeten worden.
Wie dan ook een turbo/supercharger twee takt van plan is, ik zou een piston poort nemen of een compleet ander ontwerp, zonder carter spoeling.
wat ik dus bedoelde met dat van de distributie ketting die word ook gesmeerd dus dat zou je dicht moeten maken zo als je het hier heb ben je binne no time je olie kwijt
met het olie retoer kanaal waar van jij zecht dat het bij het tapeind zit ik neem aan het tapeind links onder die je bedoeld?
dat is olie toe voer ga maar is goed kijken
het olie retoer is dat gat onder in de cilinder waar hij ongeveel langs de inlaat maakt en er komt ook nog wat langs de nokken as ketting naar buiten dus dan zit je ook weer met je olie
meschien de volgende keer een tekening maken die af is en goed door dacht
ik zou zelf dat heele ide wat je nu hebt met de inlaat in de cilinder beunen van tafel schuiven en gewoon een compressor op het in laat kanaal op de kom maken
|