Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Supercharger/Compressor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 476 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59274 - Supercharger/Compressor
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7588 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 26-10-2009 9:30 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
@ tweetakter.

Ik heb de cilinder express getekend in solidworks zodat ik alle afmetingen kon bedenken zonder dat er wat in de weg ging zitten.
de ketting loopt er netjes langs.
de olie retour loopt door een tapeind gat dus, geen probleem.
Mijn pan was de kleppen om en om te open. Dus een verbrandings gaat een klep open.

Het is gewoon een beetje "out of the box" denken.
Het blok kan helemaal gebouwd worden zonder enkel probleem want heb zelf alles al liggen behalve de delen die gedraaid moeten worden.
Wie dan ook een turbo/supercharger twee takt van plan is, ik zou een piston poort nemen of een compleet ander ontwerp, zonder carter spoeling.




wat ik dus bedoelde met dat van de distributie ketting die word ook gesmeerd dus dat zou je dicht moeten maken zo als je het hier heb ben je binne no time je olie kwijt

met het olie retoer kanaal waar van jij zecht dat het bij het tapeind zit ik neem aan het tapeind links onder die je bedoeld?
dat is olie toe voer ga maar is goed kijken
het olie retoer is dat gat onder in de cilinder waar hij ongeveel langs de inlaat maakt en er komt ook nog wat langs de nokken as ketting naar buiten dus dan zit je ook weer met je olie

meschien de volgende keer een tekening maken die af is en goed door dacht

ik zou zelf dat heele ide wat je nu hebt met de inlaat in de cilinder beunen van tafel schuiven en gewoon een compressor op het in laat kanaal op de kom maken

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Vets_Tom 26-10-2009 9:44 Print reply

Posts: 297
DAn is het geen twee takt hea. Maar al die olie leidingen is wel op te lossen, de ketting smering oop, want daar zou nog een kapje over komen.

Ik heb dit concept niet verder uitgewerkt want ik kon niemand vinden voor de nokkenas. het concept werkt in de theorie goed. In de praktijk zal het af hangen van wat voor compressor je gebruikt, en de afdichting van de zuiger ringen. De olie retour enzon is allemaal bij zaak, dat is gemakkelijk op te lossen door er een slang aan te zetten doormiddel van een banjo bout.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-10-2009 10:02 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
DAn is het geen twee takt hea. Maar al die olie leidingen is wel op te lossen, de ketting smering oop, want daar zou nog een kapje over komen.

Ik heb dit concept niet verder uitgewerkt want ik kon niemand vinden voor de nokkenas. het concept werkt in de theorie goed. In de praktijk zal het af hangen van wat voor compressor je gebruikt, en de afdichting van de zuiger ringen. De olie retour enzon is allemaal bij zaak, dat is gemakkelijk op te lossen door er een slang aan te zetten doormiddel van een banjo bout.


jou plan gaat wel werken imo.
heb nooit gesnapt waarom dit niet vaker geprobeerd is. volgens mij loopt dat veel harder als een normale 2t.

mischien dat iedereen die het idee heeft gehad te weinig om snelle brommertjes geven om het uit te werken , net als ik.


als je elke slag 1 klep wilt openen , kun je ook gewoon 1 nok afslijpen en zorgen dat je nokkenas gelijk loopt met de krukas. (weet niet wat er mogelijk is met tandwielen bij 4t blokje ?)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2009 om 10:04 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
shirioko 26-10-2009 10:04 Print reply

Posts: 2273
omdat je dan misschien 1:5 rijdt ofzo?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-10-2009 10:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
omdat je dan misschien 1:5 rijdt ofzo?


tuurlijk , maar als je ziet hoeveel geld er bij een sbo wedstrijd oid op de baan komt. dan zou ik toch liever mijn geld in een ander concept verwerken als in een dure plug and play setup.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-10-2009 10:07 Print reply

Posts: 9841
hehehehe

daar hebben we er weer eentje.

shit.
ik ga niet eens de moeite nemen om inhoudelijk te reageren.

laat me weten als ik mn oude computer kan gebruiken om mn kettingzaag op te voeren.

 
Too cool for school!

Dit topic is 7588 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved