Malaguti RST |
25-10-2009 13:48 |
Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Wat je dus wil doen is mechanische energie omzetten in electrische, om het vervolgens weer terug om te zetten in mechanische energie. Nee lekker efficient
Nee zo wil ik het niet.
Of ik doe het volledig elektrisch of ik doe het volledig mechanische.
Van de snelheid variëren moet je een ventilator met stappen of die traploos verstelbaar is hebben en die aan je gas hendel zetten zo dat je met je gas hendel de druk bepaalt dan heb je ook geen wacht tijd voor het spoelen waar turbo zo een last van heeft (de wacht tijd zo wel minder zijn dan bij 4 takt aangezien 2 takt zo veel uitlaatgassen heb)
Maar ja de keringen enzo is inderdaad een probleem
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Paul de Salmiakbal |
25-10-2009 13:53 |
Posts: 5285 |
Als je het volledig elektrisch doet dan is het ook eerst mechanische energie omzetten naar elektriciteit om dat vervolgens weer om te zetten naar mechanische energie...
Dynamo->batterij->ventilator
Dus je kunt beter gewoon een supercharger maken door een band van je vliegwiel naar je supercharger te laten lopen en die supercharger tussen je carb. en membraan plaatsen.
Maar dat je die supercharger aan je vliegwiel maakt levert ook weer verlies in vermogen op.
Kortweg niet doen.
Je kunt dan ook zo iets maken, alleen dit is een turbo en geen supercharger.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 25-10-2009 om 13:57 uur.
|
|
|
|
4takker |
25-10-2009 13:59 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]
Nee zo wil ik het niet.
Of ik doe het volledig elektrisch of ik doe het volledig mechanische.
Van de snelheid variëren moet je een ventilator met stappen of die traploos verstelbaar is hebben en die aan je gas hendel zetten zo dat je met je gas hendel de druk bepaalt dan heb je ook geen wacht tijd voor het spoelen waar turbo zo een last van heeft (de wacht tijd zo wel minder zijn dan bij 4 takt aangezien 2 takt zo veel uitlaatgassen heb)
Maar ja de keringen enzo is inderdaad een probleem
als je dat met de hand wil gaan doen dan moet je zorgen dat je geen vriendin hebt gahad en je hand sneller kunnen laten bewegen dan deze jappen
http://www.youtube.c...&feature=related
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
popiv |
25-10-2009 16:24 |
Posts: 593 |
op een tweetakt gaat het sowieso niet werken omdat je dan de werking van je membraan opheft. Tenzij je de druk die je fan levert groter is dan de druk die je zuiger creeërt als hij naar beneden gaat maar dan zit je weer met het probleem dat je zuiger veel langzamer naar beneden komt en dan verlies ej dus weer meer vermogen.
|
|
Smoking can reveal hidden lasertraps |
|
senda80cc |
25-10-2009 17:11 |
Posts: 3434 |
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
Paul de Salmiakbal |
25-10-2009 17:31 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: popiv
op een tweetakt gaat het sowieso niet werken omdat je dan de werking van je membraan opheft. Tenzij je de druk die je fan levert groter is dan de druk die je zuiger creeërt als hij naar beneden gaat maar dan zit je weer met het probleem dat je zuiger veel langzamer naar beneden komt en dan verlies ej dus weer meer vermogen.
Turbo/supercharger kan wel, het is alleen een hoop gekut
|
|
|
|
kenny77 |
25-10-2009 17:33 |
Posts: 29286 |
Op wat voor setup ga je het eigenlijk bouwen?
|
|
|
|
steef ts70xk |
25-10-2009 18:26 |
Posts: 3244 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Op wat voor setup ga je het eigenlijk bouwen?
zun setup is
dr50 gehoond.
19mm del
tnt powerfilter
ondebekende uitlaat..
|
|
|
|
70malossi |
25-10-2009 18:31 |
Posts: 4176 |
de zoveelste..................
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
kenny77 |
25-10-2009 18:32 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]
zun setup is
dr50 gehoond.
19mm del
tnt powerfilter
ondebekende uitlaat..
Dan zou ik persoolijk wat leukere spullen erop zetten.
Oke het is leuk om het te proberen, maar ik denk dan toch dat met andere snellere spullen , meer winst mee valt te behalen.
Edit: @ ts, ging je eigenlijk niet injectie op je brommer maken, wat is met dat idee gebeurd?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-10-2009 om 18:35 uur.
|
|
|
|
Vets_Tom |
25-10-2009 18:42 |
Posts: 297 |
@ 4takker:
Als je mn post goed leest zie je dat ik van plan was het 4 takt blok om te bouwen tot een 2 takt. De kleppen worden dan uitlaat, van daar dat de nokken as op 180 moet komen (een van de twee kleppen gaat open per slag). De zuiger zou uiteraard een andere worden dan een standaard 4 takt zuiger. Het zou allemaal volgens het twee takt diesel principe gaan werken.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
4takker |
25-10-2009 20:39 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
@ 4takker:
Als je mn post goed leest zie je dat ik van plan was het 4 takt blok om te bouwen tot een 2 takt. De kleppen worden dan uitlaat, van daar dat de nokken as op 180 moet komen (een van de twee kleppen gaat open per slag). De zuiger zou uiteraard een andere worden dan een standaard 4 takt zuiger. Het zou allemaal volgens het twee takt diesel principe gaan werken.
dan zit je met nog een probleem hoe ga die kleppen te gelijk open laten gaan hier heb je een foto daar uit kun je zien dat de kleppen onder een hoek staan
dit gebeurt er als ze alle bij tegelijk open gaan
met andere woorden lukt niet of je moet een kop hebben waar je de kleppen plat in de kop zitten zo als deze kop
als je het 2t diesel systeem toe past zou ik eerst is kijken hoe dat heele maal werkt zoon 2takt diesel en hoe zoon cilinder er uit ziet ik denk dat je je daar behoorlijk op verkijkt
dan nog iets op die afbeelding waar je een spoel poort maakt in een 4t cilinder bekijk die is goed hoe was je van plan de distrubutie ketting te laten lopen want je heb daar het deel waar je distrubutie ketting door loopt weg gehaald en hoe was je heb van plan met de olie retoer die aan de onder zijde van de cilinder loop heb je die ook op je tekening gemaakt
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 25-10-2009 om 20:41 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
ChielTZR |
25-10-2009 20:47 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
de zoveelste..................
die niet gaat werken.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Vets_Tom |
26-10-2009 8:48 |
Posts: 297 |
@ tweetakter.
Ik heb de cilinder express getekend in solidworks zodat ik alle afmetingen kon bedenken zonder dat er wat in de weg ging zitten.
de ketting loopt er netjes langs.
de olie retour loopt door een tapeind gat dus, geen probleem.
Mijn pan was de kleppen om en om te open. Dus een verbrandings gaat een klep open.
Het is gewoon een beetje "out of the box" denken.
Het blok kan helemaal gebouwd worden zonder enkel probleem want heb zelf alles al liggen behalve de delen die gedraaid moeten worden.
Wie dan ook een turbo/supercharger twee takt van plan is, ik zou een piston poort nemen of een compleet ander ontwerp, zonder carter spoeling.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
26-10-2009 9:08 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Nou is mijn vraag hoe veel mag zo een ventilator aan stroom verbruiken op een AM6 blok (met gewone verlichting geen extra meuk) zonder dat me accu in problemen komt.
Als je dergelijke dingen al niet zelf uit kan zoeken/rekenen, dan geef ik dit project weinig kans van slagen.
En hoe veel CFM moet ik minimaal zien te maken om effect te hebben? Zat te denken aan zo een computer ventilatortje.
Hiervoor geldt hetzelfde.
(variabele ventilator?)
Wat bedoel je hiermee?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|