Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59254 - Hoeveel compressie voor een yamaha ...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 3480 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PetrolShack |
23-10-2009 19:45 |
Posts: 572 |
hee,
ik heb dus net men eerste crosser, maar het ding wil niet starten..
nu heb ik met een compressiemeter gemeten hoeveel bar hij geeft en dat is maar 6 bar, dit leek mij te weinig omdat mijn ori puch 8 bar heeft..
dus nu is mijn vraag dus of dit genoeg is voor een 125cc crosser
btw het ding is van 1981
ik hoor het graag
alvast thanks
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
antonhonda |
23-10-2009 19:50 |
Posts: 3616 |
met te weinig compressie moet die nog starten eigenlijk
ma geen idde hoe veel hij hoort te hebben
krijgt hij wel benzine ? en vonk ?
en al aangerend met zn2e is het makkelijkst denk
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Niek de Wildt |
23-10-2009 19:53 |
Posts: 7168 |
Je hebt UCR (uncorrected compression ratio, ofwel gewoon de geometrisch berekende) en CCR (corrected, houd er rekening mee dat de motor pas echt compresseerd als de uitlaatpoort gesloten is)
Uitlaatpoort bij een puch zit ook een stukje lager.
Ook is het niet zomaar te meten zonder draaiende motor, omdat de uitlaatpulsen ook een belangrijke rol hebben en nog veel meer redenen.
Als je het gevoel hebt dat hij te weinig compressie heeft, dan kun je beter gewoon je cilinder/zuiger/veren controleren, en het probleem verder zoeken bij vonk of benzinetoevoer.
|
|
|
|
PetrolShack |
23-10-2009 19:58 |
Posts: 572 |
benzine krijgt ie cker en hij heeft een goede vonk, dus daarom wistik het ook nietmeer...hij heeft nm al 5 sec ofzo gelopen en kapte er weer mee....
nja iid geval bedankt tot zover
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-10-2009 19:59 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
benzine krijgt ie cker en hij heeft een goede vonk, dus daarom wistik het ook nietmeer...hij heeft nm al 5 sec ofzo gelopen en kapte er weer mee....
nja iid geval bedankt tot zover
als ie 5sec wilde lopen loopt ie blijkbaar wel op die compressie.
ik zou niet de compressie verwachten... plus dat je compressie ook lager kan zijn door een belemmerd inlaattraject, verrot membraan etc etc
|
|
Too cool for school! |
|
PetrolShack |
23-10-2009 20:04 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
als ie 5sec wilde lopen loopt ie blijkbaar wel op die compressie.
ik zou niet de compressie verwachten... plus dat je compressie ook lager kan zijn door een belemmerd inlaattraject, verrot membraan etc etc
ja ik ben echt niet bekend op het gebied van membramen etc, ik zal morgen ander wel FF een fotootje van het membraam maken, en anders hoe moet ik zien of het membraam verrot is ??
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
antonhonda |
23-10-2009 20:07 |
Posts: 3616 |
gewoon rennen
en niet gelijk vol gas ma gewoon draaiende houde met gevoel
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
PetrolShack |
23-10-2009 20:12 |
Posts: 572 |
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
antonhonda |
23-10-2009 20:15 |
Posts: 3616 |
ja je zet hm in zn 2
gaat rennen denk met 2 mensen eentje douwt achter wiel op de grond andere stuurt rent voor
dan start die. dan koppeling in ja
ma als je dat niet doet ben je niet weg want je doet wel gast terug dus slaat die af ma dan kun je weer opnieuw beginne met renne
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
PetrolShack |
23-10-2009 20:25 |
Posts: 572 |
thnks, nou nog een vraagje over de blokolie,
moet als ik de olieplug erafdraai dan zie ik geen olie, alleen op de tandwielen enzo, hoort dit helemaal vol te zitten met olie, of is het zo goed ?? ik kan het op internet nergend vinden xD
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
antonhonda |
23-10-2009 20:27 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
thnks, nou nog een vraagje over de blokolie,
moet als ik de olieplug erafdraai dan zie ik geen olie, alleen op de tandwielen enzo, hoort dit helemaal vol te zitten met olie, of is het zo goed ?? ik kan het op internet nergend vinden xD
hoort niet vol te zitten
er staat op het blok hoeveel er in moet of je moet het bij motorcross zaak of inter net zoeken
maar ja kun nou nie weten hoeveel er in zit
maar op je profiel stond dat die lang heeft stil gestaan en dus kun je beter als die iest rijd ff warm rijden en dan olie verversen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
PetrolShack |
23-10-2009 20:45 |
Posts: 572 |
naja super bedankt !
als het loopt horen jullie het wel, maar ik moet eerst FF men puch in mekaar bouwen morgen (strikte orders van me moeder )
greetzz
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
PetrolShack |
24-10-2009 13:40 |
Posts: 572 |
ok, het ding loopt nu als een trein !! paar keer aanlopen, en nu start ie lekker door te kicken !!
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
coupequattro |
24-10-2009 13:44 |
Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RAW_MOPED_POWER
ok, het ding loopt nu als een trein !! paar keer aanlopen, en nu start ie lekker door te kicken !!
En wat heb je gedaan?
|
|
|
|
PetrolShack |
24-10-2009 13:46 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
En wat heb je gedaan?
helemaal niks, alleen (toen ie al liep) stationair afgesteld
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
Dit topic is 3480 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|