Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59252 - Yamaha kapot?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 23-10-2009 16:25 Print topicpost

Posts: 1146
Ik was net aan het rijden op mijn Yamaha DT80(watergekoeld), en nadat ik een klein rondje gereden had over zandwegen maakte hij opeens harder lawaai en had hij bijna geen kracht meer.

Toen moest ik afremmen en viel die uit, toen weer wou aankicken ging hij wel aan maar wanneer ik wil wegrijden is het net of hij geen kracht meer heeft en dan loopt hij een paar meter en valt dan weer uit.

Er zit nu ook een bougie in met 3 van die puntjes erboven op in plaats van 1, iemand zei mij dat het een verkeerde bougie is.
En hij had ook niet superveel compressie zeg maar.


Weet iemand wat dat kan zijn?
 

Pixl 23-10-2009 16:26 Print reply

Posts: 3125
zuiger/zuigerveren kapot? Vastgelopen?
 
So fuckin' what!?
Makrolon 23-10-2009 16:28 Print reply

Posts: 6733
Wat voor luchtfilter rijd je mee? En was het droog zand?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Rieju_Stefan 23-10-2009 16:30 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
zuiger/zuigerveren kapot? Vastgelopen?

Ik zou de cilinder wel willen loshalen, maar het is een watergekoelde cilinder.
Moet je dan gewoon die kvs slang wat onderaan het blok erin gaat loshalen en daar alles eruit laten lopen? Of moet je nog meer eerst loshalen om alle kvs eruit tehalen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Wat voor luchtfilter rijd je mee? En was het droog zand?

Volgens mij is dat de gewone originele luchtfilter, het was niet in de drek ofzo maar ook weer geen stuifzand.
 
Makrolon 23-10-2009 16:34 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

Ik zou de cilinder wel willen loshalen, maar het is een watergekoelde cilinder.
Moet je dan gewoon die kvs slang wat onderaan het blok erin gaat loshalen en daar alles eruit laten lopen? Of moet je nog meer eerst loshalen om alle kvs eruit tehalen?

[...]

Volgens mij is dat de gewone originele luchtfilter, het was niet in de drek ofzo maar ook weer geen stuifzand.

Controleer je filter maar eens, of ie nog goed vet is en niet te vies. Om kvs af te laten een van de onderste slangen los trekken en de dop van je resevoir los maken. daarna gewoon losmaken net als een AC cylinder.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Rieju_Stefan 23-10-2009 16:42 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Controleer je filter maar eens, of ie nog goed vet is en niet te vies. Om kvs af te laten een van de onderste slangen los trekken en de dop van je resevoir los maken. daarna gewoon losmaken net als een AC cylinder.

Oke, hoe zie je trouwens of de filter dan nog goed vet is?
En moet je zo'n filter invetten met speciale filter olie of kan dat ook met afgewerkte olie van auto's ofzo?
 
Makrolon 23-10-2009 16:46 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

Oke, hoe zie je trouwens of de filter dan nog goed vet is?
En moet je zo'n filter invetten met speciale filter olie of kan dat ook met afgewerkte olie van auto's ofzo?

Het beste is filterolie. Is echt smerige troep... maar werkt wel goed! je kan zo voelen aan je filter, als er vettigheid op je vinger achterblijft was ie goed.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Rieju_Stefan 23-10-2009 16:48 Print reply

Posts: 1146
oke zal straks of vanavond wel even kijken

en ik heb er wat mengsmering ingedaan van 1:40 en wat van 1:50, misschien als dat er iets mee temaken heeft?(vorige eigenaar deed er altijd 1:40 in)
 
Rieju_Stefan 23-10-2009 16:59 Print reply

Posts: 1146
Als ik nu de kickstart naar onderen druk, hoor je meer zo'n schrapend geluid met een hoge toon zeg maar.
 
joost125 23-10-2009 17:01 Print reply

Posts: 448
Trek gewoon die cilinder niet zo moeilijk doen
 
Garciyano 23-10-2009 18:55 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Als ik nu de kickstart naar onderen druk, hoor je meer zo'n schrapend geluid met een hoge toon zeg maar.


dan ben k bang dat je zuigerveren 't niet overleefd hebben

gelijk kijken op meer schade, oa. cilinderwand, zuiger, ff krukas voelen voor de zekerheid, en je cilinderkop ook ff van bekijken of dat er nog mooi uit ziet. niet dat wat ik wel is bij iemand heb gezien een naaldlager rechtop er in staat of zo

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 23-10-2009 om 18:56 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
leonmt5 23-10-2009 19:41 Print reply

Posts: 799
je kunt ook de uitlaat eraf halen en dan via de poort naar binnen kijken. vaak kun je dan al wel zien wat er aan de hand is.
zo kun je tijd besparen als je twijfeld.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Rieju_Stefan 23-10-2009 20:57 Print reply

Posts: 1146
.

Dit bericht is gewijzigd door Rieju_Stefan op 9-5-2010 om 10:53 uur.
 
kenny77 23-10-2009 22:01 Print reply

Posts: 29286
hoe groot zijn de stukjes?

kijken waar het vandaan komt.
Ik heb 2 x bij mijn rd50 gehad dat een stukje bij de spoelkanalen in het carter was afgebroken, vond de krukas ook niet leuk.
Maar haal je blok er eens onderuit, spoel hem een paar keer door, en kijk of de krukas nog aanloopt.
Is dit het geval , zul je je blok moeten splitsen.
 
Rieju_Stefan 24-10-2009 10:16 Print reply

Posts: 1146
Waar op de foto de pijlen staan is een klein randje uit(uit de carter helft)
En hoe kan ik het beste het blok doorspoelen?



Dit bericht is gewijzigd door Rieju_Stefan op 9-5-2010 om 10:53 uur.
 
kenny77 24-10-2009 12:44 Print reply

Posts: 29286

Dit topic is 3125 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved