Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tik..en minder power :(

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5925 - tik..en minder power :(
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 24-10-02?00:18 Print topicpost
Posts: 10000
nou...de laatste tijd tikte mn brommer dus..maar ik dacht dus dat dat kwam door de zuigerpen..die los zat in de zuiger
de zuiger was nl beetje uitgelubberd :S
nou...aangezien mn neie zuiger nog niet binnen was had ik de ouwe zuiger er maar weer in gezet...pen vastgezet met loctite...
en ipv 2 voetpakkingen 1 voetpakking....

maar nou startte ik em dus laatst weer..en nou tikte ie echt hyperhard...dus ik :n....
dus...ik weer cil eraf...zuigerpen opnieuw vastgezet en ipv die ene weer 2 nieuwe voetpakkingen ertussen...

ik cil er weer op....beetje kicken..deed et perfect...draai bougie erin...weer keihard tikken....met compressie tikte ie dus superhard...

ik kickstarter bekeken..alles...
nou na een tijdje wilde ik dus maar mn ontsteking verstellen...toen bleek dat mn vliegwielmoer los zat :S

dat was dus de oorzaak...
nou..toen reed ie weer..kleine tik zoals altijd..dus daar maakte ik me niet druk over...

vanavond wezen toeren.....kreeg ik dat klereding niet boven de 80 uit :( terwijl ik met powerfilter gewoon 95 reed ...en daar zat ik binnen de 600 meter ofzo op...

dus ...theorien:

de 2 voetpakkingen hebben de uitlaatpoort enzo té hoog gebracht...er zit 1mm cilwand tussen de uitlaatpoort en de zuiger in ODP...dus dat is het misschien...

de ontsteking staat te laat (ipv uitgeveild op zn vroegst naar origineel op zn vroegst)
de sproeier is opeens weer te groot (sproeier is afgesteld op powerfilter...maar met ori filter reed ie ook eerst best goed...dus ik heb met deze setup wel harder gereden...maar nou wil ie dus niet meer ...)

dus aan de setup zal het niet liggen...

wat ik wil doen is: mn ontsteking weer eerder zetten...kijken of het uitmaakt...zo niet zet ik em weer terug zoals nu...

daarna voetpakking er weer onder vandaan halen...kijken of het scheelt...zo niet combineren met veranderen van ontsteking.....

dan nog mn powerfilter erop douwe..en kijken wat ie dan doet...

volges mij zou ie et dan weer mooi moeten doen...het rare is dus dat ie eerst helemaal voorbij et rooie trok..dus 12 k draaide...en nu wil ie niet meer verder dan de 10k...

dus hij maakt 2k minder toeren....en mn powerband is veul minder duidelijk...

wie weet waarom ie minder toeren maakt max...en de powerband minder duidelijk is....????
toen ik ipv 1 voetpakking er 2 had gedaan werd de powerband minder duidelijk...

maja..iemand nog wat aan te merken op mn theorieen...en nog een goei oplossing.?? oorzaakk???










verder nog..was net met 3 andere maten anat toeren..int donker..rijen we langs benzine pomp....staat er gvd motorjood...dus niemand zag iets ..behalve 1 skoeter maat...hij zegt tegen mij: volg me...

nou..ik hem volgen..andere 2 namen normale weg..komen we bij maat thuis..vertelt ie dat er copper stond...dan pas...en ik maar flink toeren maken...:(...maja..was gewoon mazzel..want hij zag ons en wilde achter ons aan komen (ohhhhh maar hij moest eerst betalen!!)
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Ralf 24-10-02?00:34 Print reply

Posts: 9073
Loctite is een thermoplast... en je zuiger wordt heet... Heeft dus geen kut zin.
ooit van borgveertje gehoort btw?
 
-Michiel RS- 24-10-02?00:37 Print reply
Posts: 2803
waarschijnlijk door minder compressie dat ie daarom minder door wil trekken en minder power heeft, kan ook door je verstelde ontsteking zijn.
 
Martijn 24-10-02?01:42 Print reply
Posts: 10000
ik heb groene lagerloctite maat....

op het plaatje staat zelfs een buisje wat in een drijfstang wordt geloctite...dus ...het werkt wel..ik heb ook mn krukasapparaat vastgeloct aan mn lagers...zit ook nog best...

die crap kan 175 graden aan....en mn zuigerpen wordt 180 graden volgens een motorboekie...dus onee..5 graden verschil...nou...ik denk dat het niet veul uitmaakt..


en als je met je bolle kop nou es zou lezen zou je weten dat mn zuiger dus is uitgelubberd...daarom gaat mn zuigerpen dus een heel klein beetje op en neer..en zit dus fucking los...en als jij dus een zuigerpen vindt die precies op de 10e mm past tussen je veertjes is dat al knap...en je hebt denk ik een beetje kans dat die veertjes eruit knallen....dus daarom had martijn het maar ff goed bevestigd...dus....maar daar gaat het dus nie om...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
The D 24-10-02?11:39 Print reply
Posts: 181
wel geluk gehad met die blauwe strontvlieg
 
Greetings Tha D !
Hier_ben_ik - Administrator 24-10-02?12:00 Print reply

Posts: 8499
hehe toektoektoek.. doet men mtx ook :(

straks als het dak van de schuur klaar is met opgekrikt worden maar ff 2 blokjes splitsen
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 25-10-02?01:08 Print reply
Posts: 10000
jonges...ik wil gewoon ff weten of het door mn voetpakkingen komt dat mn powerband later begint, ong 2k toeren later....en of ie daardoor ook minder toeren maakt...

weet niemand dat dan?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 25-10-02?08:32 Print reply

Posts: 9073
Hoe meer voetpakkingen hoe hoogtoeriger...
 
Martijn 26-10-02?01:11 Print reply
Posts: 10000
maar dat kenkerding wil dus geen hoge toeren meer maken :a maar dat komt vast door de sproeier..die is te groot..krij nou met ori filter ivm het geluid..had eerst powerfilter..sproeiert is das zelbste...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 26-10-02?01:16 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts ...

maar dat kenkerding wil dus geen hoge toeren meer maken :a maar dat komt vast door de sproeier..die is te groot..krij nou met ori filter ivm het geluid..had eerst powerfilter..sproeiert is das zelbste...
hij word dus hoogtoeriger terwijl ie teveel benzine krijgt? volgens mij word btw ook het cartervolume veranderd door meer pakkingen.. en op hoge toeren heeft ie toch meer last van verkeerd mengsel?
 
Steve_ZHC 27-10-02?04:14 Print reply

Posts: 2716
hmm;
dmv meer voetpakkingen word je port du uitlaat hoger; hoogtoeriger.
MAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRR.............
Je compressie word ook minder, dus minder power (ook al heb je een 125cc).

Dus ik denk zo:
Vulpakking nemen (bijv. 3,5mm, evt. laten/zelf maken) en dan diezelfde maat in mindering brengen op je cilinderkop;
Cil omhoog, kop omlaag.
 
mtx-sh 27-10-02?12:47 Print reply
Posts: 180
Ik zou ff die nieuwe zuiger er in mikken en dan nog een keer proberen, wedden dat ie dan al weer meer toeren maakt, :n
 
suzuki tsx
Sneks 27-10-02?13:13 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Aprilia RS 80 Racer (ex-M...

hmm;
dmv meer voetpakkingen word je port du uitlaat hoger; hoogtoeriger.
MAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRR.............
Je compressie word ook minder, dus minder power (ook al heb je een 125cc).




Klopt meestal niet. Je krijgt nl. grotere poort opp. maar deze kloppen vaak niet met elkaar, waardoor hij juist minder power heeft. Dit verliezen van power komt dus meestal niet door compressieverlies, maar door een verneukte timing.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SkaBla [Pim] 27-10-02?13:34 Print reply

Posts: 4659
Hmm.. ik heb onder me 70 imi 2 voetpakkingen gedaan omdat die kerel die mijn cil gehoont heeft zei dat de onderkant van de cilinder scheef was.. en dat het met een dubbele pakking wel te verhelpen was..maar zou het nodig zijn? Of heb ik nu mn timing verneukt?(hij heeft voor een hoogtoerige cilinder, wel heel veel power onderin)
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Sneks 27-10-02?13:41 Print reply
Posts: 2499
is niet zo te zeggen, meten = weten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SkaBla [Pim] 27-10-02?13:44 Print reply

Posts: 4659
wat moet ik meten?mn zuiger komt tot ongeveer 5mm onder de bovenkant van mn cilinder :n :a
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D

Dit topic is 978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved