hondamb80cc |
23-10-2009 16:23 |
Posts: 84 |
aanlopen is zoals iedereen zegt gewoon het beste idee al zou je ontsteking verkeerd staan heb je dit met aanlopen snel genoeg door, doordat hij bijv. af en toe een knal uit de uitlaat laat komen
(als je daar nog tijd voor heb gevonden om die te monteren)
ik heb zelf een 110cc cilinder als die na 2 keer niet start wil ik hem geneens meer kicken omdat de terug slag zo groot is dat me poot pijn gaat doen
en wat weerhoud jou om de ketting er even op te leggen?
|
|
|
|
Perkulator |
23-10-2009 16:51 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
aanlopen is zoals iedereen zegt gewoon het beste idee al zou je ontsteking verkeerd staan heb je dit met aanlopen snel genoeg door, doordat hij bijv. af en toe een knal uit de uitlaat laat komen
(als je daar nog tijd voor heb gevonden om die te monteren)
ik heb zelf een 110cc cilinder als die na 2 keer niet start wil ik hem geneens meer kicken omdat de terug slag zo groot is dat me poot pijn gaat doen
en wat weerhoud jou om de ketting er even op te leggen?
de ketting ligt erop.
ik hoor geen knal of what so ever. en de vonk lijkt mij te klein, maar dat zou kunnen omdat het kleine bougies zijn? het is een A7TC heb er ook 1 van GKB maar dat nummer weet ik niet.
ik denk dat de timing gewoon helemaal verkeerd staat. maar dan lijkt het me nog dat ik af n toe iets moet horen knallen? ik woon aan de dijk en heb hem al 4x naar boven geduwd en dan in zen 1 naar beneden, maar ik hoor niks
alleen de lucht uit de uitlaat meer niet. enig idee?
misschien iets met de cdi of zo?
|
|
|
|
hondamb80cc |
23-10-2009 16:55 |
Posts: 84 |
al geprobeert met shoke en hand voor het lucht filter (niet helemaal maar gewoon paar keer proberen en dan elke keer wat meer of minder afdekken van de lucht inlaat
en je bougie er al uitgedraait nadat je hem een keer van de dijk naar beneden laat rollen? deze moet wel drijfnat zijn als hij helemaal geen 1 teken van leven geeft
Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 23-10-2009 om 16:57 uur.
|
|
|
|
Perkulator |
23-10-2009 16:58 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
al geprobeert met shoke en hand voor het lucht filter (niet helemaal maar gewoon paar keer proberen en dan elke keer wat meer of minder afdekken van de lucht inlaat
en je bougie er al uitgedraait nadat je hem een keer van de dijk naar beneden laat rollen? deze moet wel drijfnat zijn als hij helemaal geen 1 teken van leven geeft
Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 23-10-2009 om 16:57 uur.
ja die is drijfnat ja... ik zal dat met dat luchtfilter nu even proberen. kan het ook zo zijn dat men uitlaat teveel lucht doorlaat? nee toch? (teminste volgens mij is dat alleen met 2takt)
|
|
|
|
Perkulator |
23-10-2009 17:34 |
Posts: 22 |
volgens mij vonkt die niet goed, te weinig spanning laat maar zeggen, men vader vroeg net al: waar is men vonk?!
de vonk is gewoon heel klein en zie je bijna niet, de bougie is ook drijfnat van de benzine dus hij moet bijna niet goed genoeg vonken...
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
23-10-2009 18:09 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
volgens mij vonkt die niet goed, te weinig spanning laat maar zeggen, men vader vroeg net al: waar is men vonk?!
de vonk is gewoon heel klein en zie je bijna niet, de bougie is ook drijfnat van de benzine dus hij moet bijna niet goed genoeg vonken...
ligt de massa van de ontsteking wel goed?
startpilot al geprobeerd?
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Perkulator |
23-10-2009 18:36 |
Posts: 22 |
start pilot? wat is dat
er staat ook iets bij de bougie ingang: ZE22 en het lijkt wel of er ene soort 2 om de Z heen staat.. iemand een idee? kan niks vinden op google.
|
|
|
|
Perkulator |
23-10-2009 18:44 |
Posts: 22 |
o wacht, ik heb nog ene busje quick start. is dat ook goed? =) werkte goed bij men puch :P
|
|
|
|
Perkulator |
23-10-2009 20:17 |
Posts: 22 |
weet iemand welke kleppenafstelling ik moet hebben?
ze zijden dat het een honda blok is, maar nuz egt iemand op dit forum dat het een bamiblokje is???
er staat op: E22 124CM³ (3)
ik heb er geen boek of niks bij. alvast bedankt!
|
|
|
|
dude007 |
24-10-2009 17:23 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
o wacht, ik heb nog ene busje quick start. is dat ook goed? =) werkte goed bij men puch :P
heeft helemaal geen zin, loopt eens alles rustig na, vertel eens hoe je aan dat blok komt, liep het bij de vorige eigenaar?, en ps bamiblokje bedoelen ze mee te zeggen dat het een chinees imi hondablok is,
|
|
|
|
Niek de Wildt |
24-10-2009 17:24 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
weet iemand welke kleppenafstelling ik moet hebben?
ze zijden dat het een honda blok is, maar nuz egt iemand op dit forum dat het een bamiblokje is???
er staat op: E22 124CM³ (3)
ik heb er geen boek of niks bij. alvast bedankt!
Inlaat 0,05 uitlaat een kleine 0,10
|
|
|
|
Perkulator |
24-10-2009 17:30 |
Posts: 22 |
klopt het is een pitbike blok, bloknummer: TZH157FMI
en de vorige eigenaar heeft het gloednieuw aangeschaft, maar kon er niks meer mee wegens tijdgebrek en heeft het toen aan mij doorverkocht.
kan het zijn dat er een verkeerde bobine bijzit?
ik heb de bobine nagetrokken en die is voor een 110cc quad. kan het zijn dat het daaraan ligt?
|
|
|
|
dude007 |
24-10-2009 17:43 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
klopt het is een pitbike blok, bloknummer: TZH157FMI
en de vorige eigenaar heeft het gloednieuw aangeschaft, maar kon er niks meer mee wegens tijdgebrek en heeft het toen aan mij doorverkocht.
kan het zijn dat er een verkeerde bobine bijzit?
ik heb de bobine nagetrokken en die is voor een 110cc quad. kan het zijn dat het daaraan ligt?
een bobine is een bobine, het kan wel uitmaken maar meestal is er geen tot weinig verschil, als die 110cc quad ook een cdi onsteking had 12v, dan zonder twijvel niet, maar heb je niet een brommer bobine ofso, ik heb op mijn cross mtx ook een bobine van een vespa:P, dus ik denk niet dat het wat uit maakt
|
|
|
|
dude007 |
24-10-2009 17:46 |
Posts: 327 |
loop anders de bedrading eens ff na, krijgt de bobine aarde? bougie kabel goed vast gemonteerd,
|
|
|
|
Gerard1793 |
24-10-2009 17:47 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
oeh heerlijk.
benzine in je verbrandingsruimte gooien, aanrennen, aanslepen.
bij een viertakt allemaal heerlijke methoden om het blok helemaal naar de klote te helpen.
Hoezo zou je bij het aanrennen van een 4-takt het blok naar de klote helpen?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|