Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59240 - 125cc start niet
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamb80cc 23-10-2009 16:23 Print reply

Posts: 84
aanlopen is zoals iedereen zegt gewoon het beste idee al zou je ontsteking verkeerd staan heb je dit met aanlopen snel genoeg door, doordat hij bijv. af en toe een knal uit de uitlaat laat komen

(als je daar nog tijd voor heb gevonden om die te monteren)

ik heb zelf een 110cc cilinder als die na 2 keer niet start wil ik hem geneens meer kicken omdat de terug slag zo groot is dat me poot pijn gaat doen

en wat weerhoud jou om de ketting er even op te leggen?
 
Perkulator 23-10-2009 16:51 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
aanlopen is zoals iedereen zegt gewoon het beste idee al zou je ontsteking verkeerd staan heb je dit met aanlopen snel genoeg door, doordat hij bijv. af en toe een knal uit de uitlaat laat komen

(als je daar nog tijd voor heb gevonden om die te monteren)

ik heb zelf een 110cc cilinder als die na 2 keer niet start wil ik hem geneens meer kicken omdat de terug slag zo groot is dat me poot pijn gaat doen

en wat weerhoud jou om de ketting er even op te leggen?


de ketting ligt erop.

ik hoor geen knal of what so ever. en de vonk lijkt mij te klein, maar dat zou kunnen omdat het kleine bougies zijn? het is een A7TC heb er ook 1 van GKB maar dat nummer weet ik niet.

ik denk dat de timing gewoon helemaal verkeerd staat. maar dan lijkt het me nog dat ik af n toe iets moet horen knallen? ik woon aan de dijk en heb hem al 4x naar boven geduwd en dan in zen 1 naar beneden, maar ik hoor niks
alleen de lucht uit de uitlaat meer niet. enig idee?

misschien iets met de cdi of zo?
 
hondamb80cc 23-10-2009 16:55 Print reply

Posts: 84
al geprobeert met shoke en hand voor het lucht filter (niet helemaal maar gewoon paar keer proberen en dan elke keer wat meer of minder afdekken van de lucht inlaat

en je bougie er al uitgedraait nadat je hem een keer van de dijk naar beneden laat rollen? deze moet wel drijfnat zijn als hij helemaal geen 1 teken van leven geeft

Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 23-10-2009 om 16:57 uur.
 
Perkulator 23-10-2009 16:58 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
al geprobeert met shoke en hand voor het lucht filter (niet helemaal maar gewoon paar keer proberen en dan elke keer wat meer of minder afdekken van de lucht inlaat

en je bougie er al uitgedraait nadat je hem een keer van de dijk naar beneden laat rollen? deze moet wel drijfnat zijn als hij helemaal geen 1 teken van leven geeft

Dit bericht is gewijzigd door hondamb80cc op 23-10-2009 om 16:57 uur.


ja die is drijfnat ja... ik zal dat met dat luchtfilter nu even proberen. kan het ook zo zijn dat men uitlaat teveel lucht doorlaat? nee toch? (teminste volgens mij is dat alleen met 2takt)
 
Perkulator 23-10-2009 17:34 Print reply
Posts: 22
volgens mij vonkt die niet goed, te weinig spanning laat maar zeggen, men vader vroeg net al: waar is men vonk?!

de vonk is gewoon heel klein en zie je bijna niet, de bougie is ook drijfnat van de benzine dus hij moet bijna niet goed genoeg vonken...
 
Ice Ap rs50 23-10-2009 18:09 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
volgens mij vonkt die niet goed, te weinig spanning laat maar zeggen, men vader vroeg net al: waar is men vonk?!

de vonk is gewoon heel klein en zie je bijna niet, de bougie is ook drijfnat van de benzine dus hij moet bijna niet goed genoeg vonken...


ligt de massa van de ontsteking wel goed?

startpilot al geprobeerd?
 
GTI - GTD - BMW
Perkulator 23-10-2009 18:36 Print reply
Posts: 22
start pilot? wat is dat

er staat ook iets bij de bougie ingang: ZE22 en het lijkt wel of er ene soort 2 om de Z heen staat.. iemand een idee? kan niks vinden op google.
 
Perkulator 23-10-2009 18:44 Print reply
Posts: 22
o wacht, ik heb nog ene busje quick start. is dat ook goed? =) werkte goed bij men puch :P
 
Perkulator 23-10-2009 20:17 Print reply
Posts: 22
weet iemand welke kleppenafstelling ik moet hebben?

ze zijden dat het een honda blok is, maar nuz egt iemand op dit forum dat het een bamiblokje is???

er staat op: E22 124CM³ (3)

ik heb er geen boek of niks bij. alvast bedankt!
 
dude007 24-10-2009 17:23 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
o wacht, ik heb nog ene busje quick start. is dat ook goed? =) werkte goed bij men puch :P


heeft helemaal geen zin, loopt eens alles rustig na, vertel eens hoe je aan dat blok komt, liep het bij de vorige eigenaar?, en ps bamiblokje bedoelen ze mee te zeggen dat het een chinees imi hondablok is,
 
Niek de Wildt 24-10-2009 17:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
weet iemand welke kleppenafstelling ik moet hebben?

ze zijden dat het een honda blok is, maar nuz egt iemand op dit forum dat het een bamiblokje is???

er staat op: E22 124CM³ (3)

ik heb er geen boek of niks bij. alvast bedankt!


Inlaat 0,05 uitlaat een kleine 0,10
 
Perkulator 24-10-2009 17:30 Print reply
Posts: 22
klopt het is een pitbike blok, bloknummer: TZH157FMI

en de vorige eigenaar heeft het gloednieuw aangeschaft, maar kon er niks meer mee wegens tijdgebrek en heeft het toen aan mij doorverkocht.

kan het zijn dat er een verkeerde bobine bijzit?

ik heb de bobine nagetrokken en die is voor een 110cc quad. kan het zijn dat het daaraan ligt?
 
dude007 24-10-2009 17:43 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
klopt het is een pitbike blok, bloknummer: TZH157FMI

en de vorige eigenaar heeft het gloednieuw aangeschaft, maar kon er niks meer mee wegens tijdgebrek en heeft het toen aan mij doorverkocht.

kan het zijn dat er een verkeerde bobine bijzit?

ik heb de bobine nagetrokken en die is voor een 110cc quad. kan het zijn dat het daaraan ligt?


een bobine is een bobine, het kan wel uitmaken maar meestal is er geen tot weinig verschil, als die 110cc quad ook een cdi onsteking had 12v, dan zonder twijvel niet, maar heb je niet een brommer bobine ofso, ik heb op mijn cross mtx ook een bobine van een vespa:P, dus ik denk niet dat het wat uit maakt
 
dude007 24-10-2009 17:46 Print reply
Posts: 327
loop anders de bedrading eens ff na, krijgt de bobine aarde? bougie kabel goed vast gemonteerd,
 
Gerard1793 24-10-2009 17:47 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
oeh heerlijk.

benzine in je verbrandingsruimte gooien, aanrennen, aanslepen.

bij een viertakt allemaal heerlijke methoden om het blok helemaal naar de klote te helpen.



Hoezo zou je bij het aanrennen van een 4-takt het blok naar de klote helpen?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 13072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved