Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59240 - 125cc start niet
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 22-10-2009 21:03 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


ik heb geen zin om er tegen in te gaan dus ik gun het je


ik vraag alleen je mening en geef mijn mening.
als je daar al nietmeer op wilt/kunt antwoorden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Perkulator 22-10-2009 21:05 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


(deze is vast genaaid op de dga dat ik men auto rijbewijs haalde, anders had ik hem nog


wat bedoel je hiermee te zeggen


nou uhm...
cilinder kapot, zuiger kapot, krukas kapot, ontsteking kapot...
ik had hem heel goed vastgenaaid
 
Perkulator 22-10-2009 21:08 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


blok is gloedjenieuw, en met aanlopen kun je veel meer slagen opwekken, kun je ook gelijk merken, of er wat loos is, maar omdat dit blok nieuw is hoeft dat niet te betekenen dat alles goed is afgesteld, maar ik denk dat de timingen van de kleppen, en de onsteking wel goed staan en dat de kleppen gesteld zijn weet ik niet, je merkt het wel.

PS, is dit een ori honda blok of is dit zo'n chinees ding? zo'b ss/cd50 model


ik weet niet wat voor model het is. ik kreeg dit blok van een vriend...

ik weet dat er 124cm3 op staat en dat het een 4takt is

kan het trouwens zijn dat men bougie niet goed vonkt?
er komen echt maar van die kleine vonkjes uit???

er zit trouwens een speciale bougie in, 1 met een dunne schacht.

Dit bericht is gewijzigd door Perkulator op 22-10-2009 om 21:09 uur.
 
-simon- 22-10-2009 21:09 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


ik weet niet wat voor model het is. ik kreeg dit blok van een vriend...

ik weet dat er 124cm3 op staat en dat het een 4takt is

kan het trouwens zijn dat men bougie niet goed vonkt?
er komen echt maar van die kleine vonkjes uit???

er zit trouwens een speciale bougie in, 1 met een dunne schacht.

Dit bericht is gewijzigd door Perkulator op 22-10-2009 om 21:09 uur.


probeer dan even een andere nieuwe bougi. dat is goedkoop en je zegt toch al dat je denk dat die niet goed is.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Perkulator 22-10-2009 21:16 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


probeer dan even een andere nieuwe bougi. dat is goedkoop en je zegt toch al dat je denk dat die niet goed is.


heb er net een nieuwe GKB in gedraaid, zelfde soort, zoveel van deze bougies zijn er niet ... bijna alle bougie's zijn dik gedraad.
 
dude007 22-10-2009 21:28 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


heb er net een nieuwe GKB in gedraaid, zelfde soort, zoveel van deze bougies zijn er niet ... bijna alle bougie's zijn dik gedraad.


je krijgt zo'n bougie bijna niet naar de kloten, probeer dat ding gewoon eens aan te lopen als je je ketting, gefixt hebt.
 
Eat My Dust 22-10-2009 21:33 Print reply

Posts: 2562
noob
ten eerste het is een gewoon 124 bami blokje met koppeling op de kruk
dat die niet start snap ik ook niet echt, je krijgt de carb en spuit enzz er gewoon allemaal bij en moet gewoon lopen klaar, en bougie...
die van een 4takt zijn allemaal zo klein en smal. jij hebt waarschijnelijk een normaal cr7 nog wat bougietje

kijk eerst een alles rustig na, en ga niet aan je carb en kleppen zitten prutsen
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Perkulator 22-10-2009 21:52 Print reply
Posts: 22
de carberateur is er wel afgeweest ?
maarja moet niet zoveel uitmaken.
ik zal hem morgen is achter de auto hangen of gewoon van de dijk af
 
hggf 22-10-2009 22:57 Print reply

Posts: 1404
Achter een auto hangen zou ik niet doen, maar dat moet je zelf weten...

Verder als je tog geen ketting hebt kan je tog gewoon kicken zonder je koppeling in te houden??? Of werkt dat ook niet?
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
brommerrijdertje 22-10-2009 23:07 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
Achter een auto hangen zou ik niet doen, maar dat moet je zelf weten...

Verder als je tog geen ketting hebt kan je tog gewoon kicken zonder je koppeling in te houden??? Of werkt dat ook niet?




wat heeft dat voor zin dan?
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Perkulator 23-10-2009 14:06 Print reply
Posts: 22
ik heb echt alles geprobeerd. ik ga het nu verder zoeken. het lijkt wel of de vonk niet sterk genoeg is, ik ga even andere bobine/cdi proberen.
 
sjosz 23-10-2009 14:26 Print reply

Posts: 463
in de vrij zetten en dan aankicken ?

 
Pixl 23-10-2009 14:32 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]




wat heeft dat voor zin dan?


Als je geen ketting hebt kan ie 'm gewoon aankicken zonder dat z'n blok een klap krijgt.
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-10-2009 14:38 Print reply

Posts: 9841
oeh heerlijk.

benzine in je verbrandingsruimte gooien, aanrennen, aanslepen.

bij een viertakt allemaal heerlijke methoden om het blok helemaal naar de klote te helpen.

Hij kan wel vonken, maar hij moet ook op het goede moment vonken.
Daarnaast moet je kleptiming goed staan en je klepspeling goed zijn. dit zijn allemaal dingen die je kunt controleren zonder dat je iets hoeft te gaan veranderen. Zolang je niet zeker weet of je kleptiming wel goed staat moet je eigenlijk niet eens proberen te starten want met een beetje pech ros je je kleppen volledig krom en dan gaat ie zeker niet meer starten.
Grote kans dat dat overigens het probleem is.

Als je wel compressie hebt zullen je kleppen nog wel goed zijn...maar dat zegt niets over of je kleptiming goed staat.

je vonk moet een sterke blauwe zijn. als dat niet zo is moet je dat eerst maar eens gaan oplossen.

 
Too cool for school!
Perkulator 23-10-2009 16:16 Print reply
Posts: 22
D'oh! er zat nog mengsmering in de tank
even deruit halen en zuivere benzine erin gooien, kan al een heel stuk helpen.
 

Dit topic is 13073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved