Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 125cc start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59240 - 125cc start niet
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 22-10-2009 20:42 Print reply

Posts: 4664
even voor iedereen voor de duidelijkheid

bij elk 4takt blok dat ik ken (niet gek veel) is het zo dat als je de koppeling indrukt, de kickstarter niet werkt (geen compressie zoals hij het zegt)

met de koppeling los dus wel

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Paultje Pils 22-10-2009 20:43 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Vragen ja, waarom zou je geen compressie hebben als de koppeling is ingeknepen? Ga jij maar eens eerst studeren voordat je gaat antwoorden.



Je hebt wel een decompresseur ( of hoe zo'n ding ook heet). Dan opend er een klepje in de clinderkop. Maar dat zit hier dus niet op :P
 
If you can't dodge it, ram it.
Pixl 22-10-2009 20:43 Print reply

Posts: 3125
Geen compressie hebben is nog steeds heel wat anders als het niet werken van het kickstarter mechanisme.

Maar nu is nog steeds de vraag of er moet worden afgesteld, en of dit is gebeurt?
 
So fuckin' what!?
Perkulator 22-10-2009 20:44 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
dude, als je de koppeling in knijpt kan je geen compressie hebben en ten eerste als er geen ketting om de beide tandwielen zit hoe kun je dan je brommer aan krijgen ,
1. ga de eerste paar dagen vroeg naar bed,
2. ga eerst eens wat lezen over bromfietsen
3. ga dan nadenken wat het probleem kan zijn, en check een paar dingen
4. ik hoop dat je typ fouten heb gemaakt IPV deze onozele vragen XD
5. ik hoop dat je je niet gekwetst voelt en daarom ga ik nu je probleem beantwoorden.

monteer eerst je ketting, als die bevestigt is, probeer dan de de vrij op te zoeken, tik hem dan 1 tikje omhoog da zit hij in de 2de, knijp je koppeling in dat is als je op je brommert zit het linker knijp dingetje maar voor de specialle spuit 11en kan het ook rechts zijn , ga op je brommert zitten zet je zelf af en als je de koppeling met beleid laat komen moet je voelen dat je heel veel krach nodig moet hebben om de brommer vooruit kunt krijgen, dit is een goed teken , vraag iemand je op gang te duwen, vergeet de benzine kraan van te voren niet open te zetten, net zoals het contactslot ofso, dat je in ieder geval start klaar bent. als je op gang geholpen wordt, door te duwen laat dan rustig in de 2 de versnelling de koppeling komen als het goed is moet hij naar een paar meter lopen, ik ga hier van uit om dat je alles natuurlijk goed hebt aangesloten , en omdat je blok nieuw is moet hij zo kunnen starten,

vragen?


dus ik moet wat leren over brommer?
kijk deze link (deze is vast genaaid op de dga dat ik men auto rijbewijs haalde, anders had ik hem nog
http://danny-allroun...os/578228598/0/8Kv7/

die liep 155 op de tomtom
90.30cc simonini 28mm carb etc.
 
-simon- 22-10-2009 20:45 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
dude, als je de koppeling in knijpt kan je geen compressie hebben en ten eerste als er geen ketting om de beide tandwielen zit hoe kun je dan je brommer aan krijgen ,
1. ga de eerste paar dagen vroeg naar bed,
2. ga eerst eens wat lezen over bromfietsen
3. ga dan nadenken wat het probleem kan zijn, en check een paar dingen
4. ik hoop dat je typ fouten heb gemaakt IPV deze onozele vragen XD
5. ik hoop dat je je niet gekwetst voelt en daarom ga ik nu je probleem beantwoorden.

monteer eerst je ketting, als die bevestigt is, probeer dan de de vrij op te zoeken, tik hem dan 1 tikje omhoog da zit hij in de 2de, knijp je koppeling in dat is als je op je brommert zit het linker knijp dingetje maar voor de specialle spuit 11en kan het ook rechts zijn , ga op je brommert zitten zet je zelf af en als je de koppeling met beleid laat komen moet je voelen dat je heel veel krach nodig moet hebben om de brommer vooruit kunt krijgen, dit is een goed teken , vraag iemand je op gang te duwen, vergeet de benzine kraan van te voren niet open te zetten, net zoals het contactslot ofso, dat je in ieder geval start klaar bent. als je op gang geholpen wordt, door te duwen laat dan rustig in de 2 de versnelling de koppeling komen als het goed is moet hij naar een paar meter lopen, ik ga hier van uit om dat je alles natuurlijk goed hebt aangesloten , en omdat je blok nieuw is moet hij zo kunnen starten,

vragen?


wat een lul verhaal.
met koppeling in heb je gewoon compressie. alleen bij somige blokken pakt de kickstart dan de krukas niet mee.
en dat starten zonder ketting gaat ook gewoon hoor. je kunt hem alleen niet aanduwen.

ga zelf maar op tijd naar bed en flink leren.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 22-10-2009 om 20:46 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
brommerrijdertje 22-10-2009 20:45 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


nee werkt niet


zet eerst even je zuiger op het hoogste punt, dit kun je doen door met een schroeven draaier in het bougiegat te voelen, en gooi er daarna met een klein trechtertje benzine in en doe je bougie erop. en ga nu eens goed aan het kicken. De eerste keer kicken met vol bougie gat zal moeilijk gaan
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Custers 22-10-2009 20:45 Print reply

Posts: 4747
Je kunt wel compressie hebben als je de koppeling inknijpt, maar dan staat hij gewoon in z'n vrij/neutraal.

En je kunt de brommer/motor wel starten zonder tandwielen... je kunt allien niet rijden, maar dat deed hij toch al niet..

@ dude007, ga zelf eerst een paar dagen naar bed toe en wat leren, je hebt nog maar 14 posts, en als dit zo zie, zou ik maar ff rustig aan doen.
 
Ride like the wind.
Paultje Pils 22-10-2009 20:47 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


dus ik moet wat leren over brommer?
kijk deze link (deze is vast genaaid op de dga dat ik men auto rijbewijs haalde, anders had ik hem nog
http://danny-allroun...os/578228598/0/8Kv7/

die liep 155 op de tomtom
90.30cc simonini 28mm carb etc.


Die demper is echt té lelijk groot jonge
 
If you can't dodge it, ram it.
dude007 22-10-2009 20:49 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Ik kan mn brommer starten zonder ketting, ik weet niet waar je het over hebt?



foutje van mij, hij kan hem ook aankicken maar omdat hij een nieuw blok heeft is aanlopen een beter optie, sorry daarvoor
 
-simon- 22-10-2009 20:50 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]



foutje van mij, hij kan hem ook aankicken maar omdat hij een nieuw blok heeft is aanlopen een beter optie, sorry daarvoor


waarom is bij een nieuw blok aanlopen een betere optie?
zie het nut daar niet van in als je ook kunt kicken.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Perkulator 22-10-2009 20:55 Print reply
Posts: 22
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Geen compressie hebben is nog steeds heel wat anders als het niet werken van het kickstarter mechanisme.

Maar nu is nog steeds de vraag of er moet worden afgesteld, en of dit is gebeurt?


bedoel je de kleppen of de carb?

hoe moet ik de carb afstellen als hij niet loopt?
 
dude007 22-10-2009 20:58 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


waarom is bij een nieuw blok aanlopen een betere optie?
zie het nut daar niet van in als je ook kunt kicken.


blok is gloedjenieuw, en met aanlopen kun je veel meer slagen opwekken, kun je ook gelijk merken, of er wat loos is, maar omdat dit blok nieuw is hoeft dat niet te betekenen dat alles goed is afgesteld, maar ik denk dat de timingen van de kleppen, en de onsteking wel goed staan en dat de kleppen gesteld zijn weet ik niet, je merkt het wel.

PS, is dit een ori honda blok of is dit zo'n chinees ding? zo'b ss/cd50 model
 
-simon- 22-10-2009 21:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


blok is gloedjenieuw, en met aanlopen kun je veel meer slagen opwekken, kun je ook gelijk merken, of er wat loos is, maar omdat dit blok nieuw is hoeft dat niet te betekenen dat alles goed is afgesteld, maar ik denk dat de timingen van de kleppen, en de onsteking wel goed staan en dat de kleppen gesteld zijn weet ik niet, je merkt het wel.

PS, is dit een ori honda blok of is dit zo'n chinees ding? zo'b ss/cd50 model


mwa als je bij een motorzaak ofzo een blok koopt mag je er toch wel vanuitgaan dat de kleppen enzo goed staan.
en ik denk dat je met kicken beter kunt merken/horen of er iets mis is aan het cilinder gedeelte blok. behalve in de versnellingsbak dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
dude007 22-10-2009 21:01 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Perkulator
[...]


(deze is vast genaaid op de dga dat ik men auto rijbewijs haalde, anders had ik hem nog


wat bedoel je hiermee te zeggen vastgelopen?

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 22-10-2009 om 21:05 uur.
 
dude007 22-10-2009 21:03 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


mwa als je bij een motorzaak ofzo een blok koopt mag je er toch wel vanuitgaan dat de kleppen enzo goed staan.
en ik denk dat je met kicken beter kunt merken/horen of er iets mis is aan het cilinder gedeelte blok. behalve in de versnellingsbak dan.


ik heb geen zin om er tegen in te gaan dus ik gun het je
 

Dit topic is 13071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved