Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Benzine uit de luchtinlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59225 - Benzine uit de luchtinlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjigoow 22-10-2009 1:55 Print topicpost
Posts: 36
Hallo,

Ik heb eergisteren een spartamet gekregen:
Eerst bleef de bougie droog, dus heb ik de carb. doorgespoten. Oude bezine vervangen en er een nieuwe bougie in gedaan. Na het tanken natuurlijk direct proberen te starten, en jawel! Ongeveer 35 km. gereden in totaal vandaag(21-okt), heerlijk getufd met het rustige spartamet geluid onder me. Toen ik hem uitzette kreeg ik hem helaas niet meer aan (hij is ondertussen wel een paar keer uit geweest, maar toen startte hij soepel). Dus in een wanhopige poging de carburateur weer een antal keer doorgespoten, niks. En er kwam nog een complicatie bij, bij het openen van de benzinekraan liep er direct benzine uit de luchtinlaat, dus maakte ik weer de carb. open, en heb wat geklooit met de vlotter. En het probleem was opgelost! Dus probeerde ik het apparaat weer aan te trekken. Na 15 keeer gaf ik de moed op. Ik haalde de bougie eruit, hartstikke nat, cilinder uitgespoten(verzopen waarschijnlijk), bougie drooggemaakt en weer gemonteerd. Na een aantal keer trekken gebeurde het weer, benzine uit de inlaat...
Proces herhaalt, helaas zonder succes. Er blijft benzine uit de inlaat stromen(wat een verspilling eigenlijk). Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Hij blijft dus constans goed tot ik weer probeer aan te trekken, en hij verzuipt als de ziekte, ik probeer te starten in de 1 en in de choke.

Groet, Gijs Bruggeman
 

Henk-88 22-10-2009 2:24 Print reply

Posts: 26703
In de carburateur zit een afsluiter (vlotternaald); het lijkt er op dat die niet goed functioneerd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dylan_B 22-10-2009 11:13 Print reply

Posts: 248
spartamet heeft heel vaak de neiging op te verzuipen.
doe je wel altijd het kraantje digt als hij stil staat
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
hondamb80cc 22-10-2009 13:25 Print reply

Posts: 84
inderdaad je vlotter naald draai anders je benzine kraan open net zolang tot hij gaat lekken en draai hem dan weer dicht en probeer hem dan aan te trekken en let op in sparta met gaat wel speciale benzine
 
Dylan_B 22-10-2009 13:33 Print reply

Posts: 248
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
inderdaad je vlotter naald draai anders je benzine kraan open net zolang tot hij gaat lekken en draai hem dan weer dicht en probeer hem dan aan te trekken en let op in sparta met gaat wel speciale benzine




zodra hij begint te lekken dan is het blokje in de meeste gevallen al verzopen
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
Pixl 22-10-2009 13:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamb80cc
inderdaad je vlotter naald draai anders je benzine kraan open net zolang tot hij gaat lekken en draai hem dan weer dicht en probeer hem dan aan te trekken en let op in sparta met gaat wel speciale benzine


Speciale benzine?
 
So fuckin' what!?
Dylan_B 22-10-2009 13:35 Print reply

Posts: 248
hij bedoelt mengsmering 1 op100
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
Pixl 22-10-2009 13:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan_B
hij bedoelt mengsmering 1 op100


Das wel hele speciale benzine zeg
 
So fuckin' what!?
tsxhunter 22-10-2009 14:05 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Das wel hele speciale benzine zeg


hebben de meeste buitenboord motoren ook hoor
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Pixl 22-10-2009 14:06 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hebben de meeste buitenboord motoren ook hoor


Dus? Dan is het nog geen speciale benzine, maar gewoon een ander mensel.
 
So fuckin' what!?
ErikVerkade 22-10-2009 15:16 Print reply

Posts: 980
achterwiel 20cm optillen en laten vallen en dat net zo lang doen totdat hij niet meer lekt dat lukt bij mijn sparta ook altijd en ga effe naar:
http://spartamet.forum2go.nl/ staat een hoop info
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
sjigoow 23-10-2009 3:02 Print reply
Posts: 36
Sorry, in alle haast vergeten dat de vlotter naald zeek soepel beweegt.
spartamet1992: Dit werkt inderdaad heet goed! 1 keer stuiteren is genoeg!

Verder:
Ik heb vandaag de bougie en de carburateur erafgehaald, daarna een boormachine op het vliegwiel gezet, een kameraad spoot met de compressor over de krukas en in het gat van de bougie, alles eromheen werd nat, hij was echt helemaal volgelopen met bezine.
Daarna hetzelfde gedaan met alle onderdelen gemonteerd, hij zou dus zo aan moeten slaan, ik heb wel een halve minuut op 3000 tpm gedraait, maar er kwam slechts 2 keer een klein tufje uit de pijp.

Verder heb ik met m'n vader gekeken, hij keek kritisch naar de ontsteking, terwijl ik steeds naar de carburateur keek. Bij het bewegen van de bougie over het frame merkte hij dat er soms wel en soms niet een vonk kwam. Hoogstwaarschijnlijk dus een breuk in de kabel.

Nu heb ik een nieuwe vraag: kan een bobine van een Yamaha DT in een spartamet worden gebruikt? Het principe van beide is hetzelfde, maar voordat ik problemen krijg met verschillende voltages...

Bvd!

Gijs Bruggeman
 
Dylan_B 23-10-2009 11:45 Print reply

Posts: 248
is het toevallig een spartamet met elektrische start?
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...

Dit topic is 8386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved