Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinderkop uitdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59211 - Cilinderkop uitdraaien
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 21-10-2009 19:26 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ah oke, niet zon groot probleem dus. Maar hoe kan ik de maten van de verbrandingskamer nou berekenen?


via bimotion bijvoorbeeld, of de formules van bell, of je kunt hem laten berekenen.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
luukcobussen 22-10-2009 7:51 Print reply
Posts: 106
Ja ik had zelf ook al een mal gemaakt die ik in de kop draai. Maar ik ben er wel achter gekomen dat je dit haast nooit recht kan krijgen.
 
Christian-tsx 22-10-2009 10:04 Print reply
Posts: 856
voor een paar cent maakt niek de wildt een berekening voor je.
ik heb mijn tsx kop bij VHS tuning laten uitdraaien.
 
Sypie_Honda 22-10-2009 12:06 Print reply

Posts: 13830
bougi aanpassen heb ik ook ooit eens geprobeerd, dat werkte bij mij niet. kreeg het onmogelijk stevig en goed uitgelijnd.

heb nu gewoon een stuk as met M14x1.25 draad erop werkt echt perfect. alleen niet te veel er voor zetten anders strip je de draad af en heb je een kop om je oren
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
riccardot 22-10-2009 12:31 Print reply

Posts: 1096
Mmm hoe kom je aan die M14×1.25 dan? Heb je dat zelf erop getapt?
Zoja zou je nog zo'n asje kunnen maken?
 
mtx_owned 22-10-2009 14:07 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
bougi aanpassen heb ik ook ooit eens geprobeerd, dat werkte bij mij niet. kreeg het onmogelijk stevig en goed uitgelijnd.

heb nu gewoon een stuk as met M14x1.25 draad erop werkt echt perfect. alleen niet te veel er voor zetten anders strip je de draad af en heb je een kop om je oren


gvd, onze snij-ijzers gaan maar tot M12, toch maar eens een keer M14 en M16 erbij aanschaffen..

Volgens mij heb ik nog een aangepaste bougie liggen, die goed is. Maar idd, als je de beschikking hebt tot de goede snij-ijzers, of een draaibank waar je de goede draad mee kan snijden, kun je beter sypie's methode toepassen
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Niek de Wildt 22-10-2009 14:31 Print reply
Posts: 7168
@ riccardot :
Je kunt idd niet zomaar de kop aanpassen, deze moet ontworpen wordt voornamelijk adhv de "MSV" ofwel Maximum Squish Velocity zoals Pro Tuning al zei.
Het berekenen van een cilinderkop kan ik voor je doen, inbox maar bij interesse.


Ik heb er zelf ook een gemaakt, hierbij de bouwtekening:



Belangrijk is dat het stuk onder het schroefdraadkopje diameter heeft die groot genoeg is zodat deze een stuk vlak op de kop licht en hem in balans houd.
Het stukje onderaan is zodat het ook in kleine draaibanken/boormachines past (handig voor gladschuren) en het midden stuk is een diameter die gewoon in vrijwel alle draaibanken past.


Hierbij wat voorbeelden van verbrandingskamer berekeningen en binnenkop tekeningen.









Sommige maten zijn veranderd, dus kopieren heeft geen zin

@ mtx_owned :
Normaal M14 draad is 14 x 2,00 voor bougiedraad heb je 14 x 1,25 hebben.
Inwendige tappen zijn hier wel voor te vinden, maar een snijplaatje wordt lastig.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-10-2009 om 16:07 uur.
 
mtx_owned 22-10-2009 14:36 Print reply

Posts: 2183
ja wij hebben thuis zo'n set van die dingen, en per M maat zitten er iets van 3 verschillende ijzers met verschillende spoeden bij. Ik zal eens even informeren bij de technische zaak hier ofdat ze die afwijkende spoeden ook hebben.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Niek de Wildt 22-10-2009 14:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ja wij hebben thuis zo'n set van die dingen, en per M maat zitten er iets van 3 verschillende ijzers met verschillende spoeden bij. Ik zal eens even informeren bij de technische zaak hier ofdat ze die afwijkende spoeden ook hebben.


Als je toch aan het draaien bent op de bank kan je er net zo makkelijk schroefdraad in snijden met een beitel.
 
mtx_owned 22-10-2009 14:41 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Als je toch aan het draaien bent op de bank kan je er net zo makkelijk schroefdraad in snijden met een beitel.


we hebben ook net een nieuwe beitelset voor de bank, dus ff kijken of er ook een voor schroefdraad bij zit, dacht dat dat een speciale beitel was toch?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Niek de Wildt 22-10-2009 15:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


we hebben ook net een nieuwe beitelset voor de bank, dus ff kijken of er ook een voor schroefdraad bij zit, dacht dat dat een speciale beitel was toch?


Juist, metrisch schroefdraad heeft een hoek van 60graden, dus je beitelpunt moet dit ook hebben.
 
riccardot 22-10-2009 16:38 Print reply

Posts: 1096
Bedankt.
Maar een zuigerstop zou die niet lang genoeg zijn?
 
Niek de Wildt 22-10-2009 16:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Bedankt.
Maar een zuigerstop zou die niet lang genoeg zijn?


Een zuigerkop heeft een 6hoekig kopje van maximaal 10mm lang en dat zit dan op een afstand van zeg 7 a 8cm van het begin van de kop, kortom een behoorlijk hefboom en geen houvast voor je klauw, als je hem daar dus op in spant, dan heb vliegt die cilinderkop tegen je hoofd aan aangezien zoon kop totaal niet rond is en dus onbalans heeft als de mofo.
Dus niet beunen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-10-2009 om 16:42 uur.
 
riccardot 22-10-2009 16:46 Print reply

Posts: 1096
Oke, bedankt.
Heb er vrij weinig verstand van, ga het ook niet zelf draaien.
Maar zo'n opspan-as moet dus per se gedraaid worden, en is nergens te krijgen begrijp ik.

Die tekeningen zien er allemaal vrij ingewikkeld uit. Ik zie ook dat de koppen hemisferisch worden, is dat niet moeilijk om te draaien?
Kun je ook enkel conische koppen maken, het gaat hier toch niet om extreme prestaties oid?
 
Niek de Wildt 22-10-2009 17:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, bedankt.
Heb er vrij weinig verstand van, ga het ook niet zelf draaien.
Maar zo'n opspan-as moet dus per se gedraaid worden, en is nergens te krijgen begrijp ik.

Die tekeningen zien er allemaal vrij ingewikkeld uit. Ik zie ook dat de koppen hemisferisch worden, is dat niet moeilijk om te draaien?
Kun je ook enkel conische koppen maken, het gaat hier toch niet om extreme prestaties oid?


Ja, dat een conische kop is ook heel gebruikelijk.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-10-2009 om 17:01 uur.
 

Dit topic is 6379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved