brommerrijdertje |
21-10-2009 15:20 |
Posts: 380 |
47mm boortje kopen, en boren maar
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
Pixl |
21-10-2009 15:24 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
47mm boortje kopen, en boren maar
47mm "boortje" ? Die past niet op een boormachine die de meesten thuis hebben.
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 21-10-2009 om 15:25 uur.
|
|
So fuckin' what!? |
|
brommerrijdertje |
21-10-2009 15:27 |
Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
47mm "boortje" ? Die past niet op een boormachine die de meesten thuis hebben.
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 21-10-2009 om 15:25 uur.
D'r zit meestal een dunner staafje aan de bovenkant, die je in de boor kunt doen
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
riccardot |
21-10-2009 15:30 |
Posts: 1096 |
HAHA
|
|
|
|
PRO TUNING |
21-10-2009 17:18 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Besten,
Omdat er voor TSX geen 47mm (=70cc) cilinderkoppen te krijgen zijn, wil ik de cilinderkop uit laten draaien van 39 naar 47mm.
De vorm van de verbrandingskamer is van groot belang, maar zijn hier bepaalde formules / vastgestelde maten voor? Of moet je dit laten berekenen?
En is het uberhaupt wel mogelijk met een normale draaibank een cilinderkop uit te draaien (ga het niet zelf doen)?
Hoeft trouwens niet uitgedraaid te worden voor maximaal vermogen, mag dus eventueel ook helemaal conisch zijn.
Bvd,
Riccardo.
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 21-10-2009 om 15:40 uur.
Vorm etc. wordt bepaald door de MSV.
|
|
|
|
riccardot |
21-10-2009 18:34 |
Posts: 1096 |
Oke. Heb opgezocht wat het is, maar daar kom ik niet echt verder mee.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
21-10-2009 18:36 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]
D'r zit meestal een dunner staafje aan de bovenkant, die je in de boor kunt doen
Als je nog meer zulke zinvolle toevoegingen hebt, hou deze dan voor je.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
luukcobussen |
21-10-2009 18:54 |
Posts: 106 |
Om maar even geen nieuw topic aan te maken.
Hoe spannen jullie de kop eigenlijk in in de draaibank.
|
|
|
|
mtx_owned |
21-10-2009 18:55 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Om maar even geen nieuw topic aan te maken.
Hoe spannen jullie de kop eigenlijk in in de draaibank.
zelf een mal maken om de kop op te spannen
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Derbi-Olaf |
21-10-2009 18:59 |
|
mtx_owned |
21-10-2009 19:01 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
die mal stelt niks anders voor dan een pen die je in je bougiegat kan draaien
meestal wel. Mijn mtx kop had ik zo ook opgespannen, maar als je een kop hebt waar het bougiegat niet 100% haaks op de kamer staat, gaat dit dus niet. Dus dan moet je iets anders verzinnen, bijvoorbeeld een as met een plaat erop en dan bussen precies ter hoogte van de tapeinden, deze gelijk draaien en dan de kop ertegenaan bouten.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Derbi-Olaf |
21-10-2009 19:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
meestal wel. Mijn mtx kop had ik zo ook opgespannen, maar als je een kop hebt waar het bougiegat niet 100% haaks op de kamer staat, gaat dit dus niet. Dus dan moet je iets anders verzinnen, bijvoorbeeld een as met een plaat erop en dan bussen precies ter hoogte van de tapeinden, deze gelijk draaien en dan de kop ertegenaan bouten.
Tsx...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
riccardot |
21-10-2009 19:14 |
Posts: 1096 |
Maar dan kun je toch in principe gewoon een bout pakken met dezelfde draad als een bougie, en dan de kop er af halen?
|
|
|
|
mtx_owned |
21-10-2009 19:19 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Maar dan kun je toch in principe gewoon een bout pakken met dezelfde draad als een bougie, en dan de kop er af halen?
die bout ga je wss niet vinden, wel kun je een (oude) bougie modificeren.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
riccardot |
21-10-2009 19:21 |
Posts: 1096 |
Ah oke, niet zon groot probleem dus. Maar hoe kan ik de maten van de verbrandingskamer nou berekenen?
|
|
|
|