Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GPR50 2007 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59207 - GPR50 2007 probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 21-10-2009 0:36 Print topicpost

Posts: 3396
Hey
ik maak een topic aan namens een maat van mij.

hij heeft een GPR malossi uit 2007 dacht ik (Nieuw model in iedergeval).
50 cc
Turbokit lacuda uitlaat ofzoiets
standaard carb (17,5mm neem ik aan)
sproeier 108.

als je een tijdje rijdt en je geeft Vol gas, dan valt tie dood.en als je dan een beetje met het gas speelt en choke uit en aan en uit dan pakt tie hem weer op.
half gas doet hij het wel gewoon redelijk goed.

je zou zeggen van een te-grote sproeier. er zat eerst een 120 in wegens een warmloper 70 cc. hij was bang dat zijn 50 cc ook warm zou lopen.

toen had ik er een 108 in gezet waardoor de brommer al beter liep maar raar genoeg nogsteeds doodvalt.

het probleem is al veel langer zelfs toen de brommer net ontgrenst was. prop er uit en grotere sproeier (92).

weet iemand raad?
misschien dat de vlotter tesnel leeg is?

Andere bobine/cdi hebben we ook al geprobeerd.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!

Bennix 21-10-2009 0:40 Print reply

Posts: 667
klinkt juist als een te kleine sproeier alstie em volgas niet houd en halfgas wel ?

al wat met je lucht gerotzooit?

Dit bericht is gewijzigd door Bennix op 21-10-2009 om 0:41 uur.
 
bierbundelhonda 21-10-2009 0:41 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennix
klinkt juist als een te kleine sproeier alstie em volgas niet houd en halfgas wel ?

lol maar met de 120 reed tie nog slechter

en een 50cc met een 120 sproeier dat ken toch zeker niet?
tenzei je een Groot zwaar opgevoerd Cilindertje hebt :P wat uit gatenkaas bestaat

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 21-10-2009 om 0:41 uur.

ja uiteraard meer en minder lucht gegeven beide geeft geen reactie op het probleem

Dit bericht is gewijzigd door bierbundelhonda op 21-10-2009 om 0:42 uur.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Bennix 21-10-2009 0:49 Print reply

Posts: 667
kijk even naar het vlotterbakje zoals we het net over msn besproken hebben. :P
 
M.O. 21-10-2009 1:05 Print reply

Posts: 1289
Ik weet niet of dat een Senda en GPR het zelfde benzine kraantje hebben (z'n vacuüm kraantje). Misschien dat die niet meer lekker werk. Dan krijg je ook van dit soort problemen. Omdat er te weinig/langzaam benzine naar toe stroomt.

Oplossing normaal kraantje kopen die je uit en aan kan draaien.
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
bierbundelhonda 21-10-2009 2:06 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.
Ik weet niet of dat een Senda en GPR het zelfde benzine kraantje hebben (z'n vacuüm kraantje). Misschien dat die niet meer lekker werk. Dan krijg je ook van dit soort problemen. Omdat er te weinig/langzaam benzine naar toe stroomt.

Oplossing normaal kraantje kopen die je uit en aan kan draaien.


het is idd een vacuüm pompje maar de hele brommer is ong 6k oud en zou dan sirieus dat pompje nu al defect zijn?

OHJA !!

IK BEN VERGETEN TEMELDEN DAT HIJ HEM SOMS !! WEL GEWOON VOL TOEREN KAN RIJDEN EN DAARNA DUS DOODVALT. laten we zeggen 2.3.4.5 of 6 valt tie dood (neej het is niet een tezware vertanding)
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
M.O. 21-10-2009 10:25 Print reply

Posts: 1289
Zou zeggen test het even door aan het vacuüm slangetje zuigen. En je benzine slangetje los te koppelen. En kijk dan of er genoeg doorstroom is.
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
bierbundelhonda 21-10-2009 23:13 Print reply

Posts: 3396
vacuum pompje is het niet.
we hebben de vlotter een beetje bij gebogen ( het ging wel lastig en het verschil is amper tezien ,komt omdat het een plastic vlottertje is )
we hadden hem verwarmt met de Fhönn of haarfheun hoe je dat ook schrijft. en daarna bij gebogen

ook hebben we de luchtfilter begrenzer (blikkerig klepje met wat gaatjes aan de achterkant van de carb verwijderd, en de Carb Recht gemonteerd want hij stond een beetje diagonaal op het spruitstuk (beetje verdraaid)

morgen testrijden.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
martijne.c 24-10-2009 13:10 Print reply

Posts: 251
Ik heb het zelfde gehad. Gewoon goed afstellen en een nieuwe bougiedop.
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
bierbundelhonda 14-11-2009 10:49 Print reply

Posts: 3396
we zijn nou idd een beetje met afstellen bezig geweest

setup is in middels veranderd
70 CC Metrakit SP
met een Metrakit SP kevlar uitlaat

carb is nogsteeds 17,5

sproeier is 120 .
en hij krijgt nogsteeds en beetje teweinig
met choke rijdt hij prima.

geef je Vol gas dan houdt tie dat even. als hij echt goed warm wordt dan lijkt het net als of tie vet slaat,laat je gas los dan loopt toe gewoon goed terug in toerental, probeer je dan gas bij tegeven dan schokt tie met Bluuuuuuuuuuuuuuuwp.na wat spelen met het gas pakt tie weer op.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Floris-tsx 14-11-2009 11:16 Print reply

Posts: 3225
ff checke of je air filter goed vast zit. mijn brommer had laatst precies tzelfde probleem. Mss zuigtie zegmaar valse lucht aan. en kan je dat verhelpen door minder lucht (choke) erin te laten.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 974 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved