Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keuze TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1255 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59201 - keuze TZR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 20-10-2009 17:49 Print topicpost

Posts: 1350
Ik wil een tzr gaan kopen, maar nou zit ik er tussen 2 te twijfelen.

http://link.marktplaats.nl/287421827 (TZR A)

http://link.marktplaats.nl/284810425 (TZR B)

TZR A:

- 21 mm caburateur
- 80cc Gilardoni cilinder
- Yasuni R2 uitlaat

Het bouwjaar is 2005 en de km-stand is 13k.
Spanningsregelaar moet vervangen worden.
Kan hem voor 1250 overnemen

TZR B:

- Malossi MHR TEAM 80cc
- dellorto 21mm
- malossi 21mm
- Twin Air powerfilter
- Yasuni R3
- kopp. platen: MRD carbon
- Ontsteking: HPI + lichtspoel

Het bouwjaar is (eind) 2003 en km-stand is 31500.
Kan hem voor 1650 overnemen.

Nu zit ik dus heel erg te twijfelen, want de setup van TZR B spreekt me veel meer aan, alleen het bouwjaar en de km-stand niet zo (wel is het blok pas gereviseerd). En hij is 400euro duurder als TZR A.
Bij TZR A vind ik de km-stand en het bouwjaar wel best, maar ik vind die setup dus een stuk minder boeiend als bij TZR B.
Is een km-stand van 31500 en een bouwjaar van 2003 af te raden?

Welke zouden jullie kiezen?

b.v.d.!
 
www.TheGreenBoxz.nl

Gijzer 20-10-2009 17:53 Print reply

Posts: 484
Als tzr A er beter uitziet zou ik die kopen.
Omdat deze jonger is en minder kilometers zodat je hem later ook weer beter kunt verkopen.

En dan houd je 400 euro over daarvan kun je ook al een 2de hands hpi kopen en een mhr team

en als je er iedere dag mee gaat rijden moet je zoiezo geen mhr team pakken


Dit bericht is gewijzigd door Gijzer op 20-10-2009 om 17:54 uur.
 
yamaha dt 50 sm
b0nes 20-10-2009 18:13 Print reply

Posts: 2058
ik raad ze eingelijk allebij af.

Ze zien er alle 2 best afgetrapt uit. krijg je achteraf spijt van.

edit: dit is dan bijvoorbeeld een betere keus. ziet er al goed onderhouden uit en normaale foto's van het geheel in goed daglicht.

http://link.marktplaats.nl/287606334

kun je hem zelf opvoeren

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 20-10-2009 om 18:17 uur.
 
w0ut3r 20-10-2009 19:06 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
ik raad ze eingelijk allebij af.

Ze zien er alle 2 best afgetrapt uit. krijg je achteraf spijt van.

edit: dit is dan bijvoorbeeld een betere keus. ziet er al goed onderhouden uit en normaale foto's van het geheel in goed daglicht.

http://link.marktplaats.nl/287606334

kun je hem zelf opvoeren

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 20-10-2009 om 18:17 uur.


ja, oke...
Maar een opgevoerde brommer kopen is wel een stuk goedkoper dan eerst een niet opgevoerde kopen en dan nog zelf opvoeren...
 
www.TheGreenBoxz.nl
mitaa 20-10-2009 19:22 Print reply
Posts: 146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ja, oke...
Maar een opgevoerde brommer kopen is wel een stuk goedkoper dan eerst een niet opgevoerde kopen en dan nog zelf opvoeren...



ik ben het met b0nes eens want allebei zien ze er erg afgeracht uit ( en kapschade)

maar ja wat wil je dan een brommer die lekker kan scheuren maar die afgeracht is.
je weet niet wat ermee gebeurd.
ik denk dat die opgevoerde dingen sneller kapot gaan en dan moet je alsnog alles vervangen.
kan je beter een standaard kopen , zelf opvoeren en de originele spullen houden voor als je hem weer verkoopt , dan is de brommer een stuk meer waard.


maarja zo'n keuze moet je toch echt zelf maken
in iedergeval veel suc6 ermee
 
BUURTJE 20-10-2009 20:39 Print reply

Posts: 762
Ik zou ook noooit een opgevoerde brommer willen kopen. Altijd gezeik mee, mensen die nooit een sleutel aan hebben geraakt gaan dan ineens een andere cil. op hun brommer zetten.

Niks mis mee natuurlijk, iedereen moet het leren. Maar de merendeel daarvan zijn beun dingen. Ik zou kijken voor een originele.
 
Yamaha TZR50 '08 Sports White
w0ut3r 20-10-2009 20:40 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BUURTJE
Ik zou ook noooit een opgevoerde brommer willen kopen. Altijd gezeik mee, mensen die nooit een sleutel aan hebben geraakt gaan dan ineens een andere cil. op hun brommer zetten.

Niks mis mee natuurlijk, iedereen moet het leren. Maar de merendeel daarvan zijn beun dingen. Ik zou kijken voor een originele.


Oke, dan ga ik dat maar doen
Alles origineel/standaart behalve ander uitlaatje kan toch geen kwaad neem ik aan ?
 
www.TheGreenBoxz.nl
knoffy 21-10-2009 11:16 Print reply
Posts: 610
als er een ander uitlaatje onderzit is het niet zo erg behalve als ze hem er dan zo maar onder gegooid hebben en niet afgesteld.
 
ChielTZR 21-10-2009 13:37 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
als er een ander uitlaatje onderzit is het niet zo erg behalve als ze hem er dan zo maar onder gegooid hebben en niet afgesteld.


waarom is het dan wel erg?
wijst op onwetendheid van de eignaar oke, maar even afstellen is voor de meeste BF niet zon heel groot probleem.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ErikVerkade 21-10-2009 13:44 Print reply

Posts: 980
ALTIJD ZELF OPVOEREN bij alles dan weet je wat er aan gedaan is
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Torque 21-10-2009 18:00 Print reply

Posts: 736
die gilardoni van die tzr A is 68cc, tenzij hij een grotere slag krukas heeft gemonteerd. maar dat staat er niet bij
 
gaat ie dat zeggen
w0ut3r 22-10-2009 14:39 Print reply

Posts: 1350
oke, ik heb dus nu besloten om voor een standaart niet opgevoerde brommer te gaan...

Ik heb de keuze uit de volgende 3 brommers:

http://link.marktplaats.nl/287606334 (1400euro)

http://link.marktplaats.nl/284999652 (1500euro)

http://link.marktplaats.nl/283896354 (1500euro)

http://link.marktplaats.nl/287956969 (1250euro)

Nou zit ik eigenlijk het meest te twijfelen tussen de eerste en de vierde.
die eerste komt uit 2005 en heeft 11200 op de teller en kost 1400.
die vierde komt uit 2006 en heeft 9000 op de teller en kost 1250 maar heeft wel kapschade.

Is dat bouwjaar heel erg belangrijk?
En welke zouden jullie kiezen?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Ice Ap rs50 22-10-2009 15:38 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
ALTIJD ZELF OPVOEREN bij alles dan weet je wat er aan gedaan is


dan maakt het al helemaal niet uit of je een orginele of een opgevoerde koopt, je gaat toch alles veranderen
 
GTI - GTD - BMW
w0ut3r 22-10-2009 19:15 Print reply

Posts: 1350
Nog ff een vraagje over die eerste tzr ( http://link.marktplaats.nl/287606334 )...

Er staat dat die uit 2005 komt, maar hebben tzr's uit 2005 geen zwarte velgen? deze heeft namelijk witte velgen
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 22-10-2009 19:18 Print reply

Posts: 60390
2003 heeft witte velgen
misschien heeftie zn velgen gerolen. of kapwerk. denk eerder kapwerk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 22-10-2009 19:50 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
2003 heeft witte velgen
misschien heeftie zn velgen gerolen. of kapwerk. denk eerder kapwerk


hmm, weet je dat zeker?!
Want ik zit nou nog ff goed verder te kijken op mp en nou heb ik nog 2 tzr's uit 2005, 1 uit 2004, 1 uit 2006 en 1 uit 2009 met witte velgen gezien

Kan je niet ergens het bouwjaar controleren ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 22-10-2009 om 19:50 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 2678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved