Floris-tsx |
20-10-2009 17:16 |
Posts: 3225 |
Zou ik zo niet weten.... kan je er niet een groter lampje indraaien? Dat lijkt me logischer...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
gulduded |
20-10-2009 17:29 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
Zou ik zo niet weten.... kan je er niet een groter lampje indraaien? Dat lijkt me logischer...
Ik heb een led achterlicht gekocht zou die doorbranden bij een te hoge voltage?
Hoe kan ik mijn spanningsregelaar doormeten?
|
|
|
|
Floris-tsx |
20-10-2009 21:06 |
Posts: 3225 |
Een ledlampje lijkt mij wat te zwak, maar de gasten die daar echt verstand van hebben, zijn elektronicazaken enzo. Maar daar kan je niet zonder een meting aankomen, want zo'n vent kan ook niet toveren natuurlijk. Dus eerst je regelaartje testen als volgt:
Wat ik nu voor test geef is om de weerstand te meten. Maar zo kan je in ieder geval uitsluiten of hij foute regelingen doorgeeft. (of niet)
Regelaar derbi:(http://www.linksengineer.com/Admin/NewsImages/54404f2a-629d-4488-aa46-74a0c5914390.jpg)
Wat je nodig hebt: Multometer op "K Ohm" stand ingesteld.
Ik noem de twee stokkies van de multometer voor het gemak maar even S1 en S2. Hou wel steeds hetzelfde stokkie voor s1 of s2
- Stekkertje uit de regelaar halen.
- Sluit S1 aan op het linkse plaatje en raak met S2 even de rest van de plaatjes aan. Maar ook de regelaar zelf (massa) Nu moet de multometer helemaal NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het tweede plaatje en S2 op het eerste. De meter moet nu iets van 2-4 ohm aangeven. Hou s1 op z'n plaats en ga met het stokkie even de andere plaatjes incl. de massa langs. Nu moet hij weer NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het derde plaatje en S2 op het eerste. Nu moet hij weer iets van 2-4 ohm aangeven. Ga wederom de rest van de plaatjes en massa langs en hij moet weer NIKS doen.
-Sluit S1 aan op de massa en S2 op het eerste plaatje. Nu moet hij iets van 6-12 ohm aangeven. Op het eerste en derde plaatje moet hij nu weer 2-4 ohm aangeven.
Deze gegevens zijn wel voor een tsx. Maar ik denk dat het niet heel veel verschil zal maken, aangezien derbi en tsx allebei 12V brommers zijn. Als je er toch onzeker over bent, moet je maar even de goede metingsresultaten natrekken. Als alles gewoon klopt volgens deze methode, is het ook gewoon hetzelfde en is de regelaar ook gewoon helemaal goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee !
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:08 uur.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:17 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
gulduded |
21-10-2009 21:36 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
Een ledlampje lijkt mij wat te zwak, maar de gasten die daar echt verstand van hebben, zijn elektronicazaken enzo. Maar daar kan je niet zonder een meting aankomen, want zo'n vent kan ook niet toveren natuurlijk. Dus eerst je regelaartje testen als volgt:
Wat ik nu voor test geef is om de weerstand te meten. Maar zo kan je in ieder geval uitsluiten of hij foute regelingen doorgeeft. (of niet)
Regelaar derbi:(http://www.linksengineer.com/Admin/NewsImages/54404f2a-629d-4488-aa46-74a0c5914390.jpg)
Wat je nodig hebt: Multometer op "K Ohm" stand ingesteld.
Ik noem de twee stokkies van de multometer voor het gemak maar even S1 en S2. Hou wel steeds hetzelfde stokkie voor s1 of s2
- Stekkertje uit de regelaar halen.
- Sluit S1 aan op het linkse plaatje en raak met S2 even de rest van de plaatjes aan. Maar ook de regelaar zelf (massa) Nu moet de multometer helemaal NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het tweede plaatje en S2 op het eerste. De meter moet nu iets van 2-4 ohm aangeven. Hou s1 op z'n plaats en ga met het stokkie even de andere plaatjes incl. de massa langs. Nu moet hij weer NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het derde plaatje en S2 op het eerste. Nu moet hij weer iets van 2-4 ohm aangeven. Ga wederom de rest van de plaatjes en massa langs en hij moet weer NIKS doen.
-Sluit S1 aan op de massa en S2 op het eerste plaatje. Nu moet hij iets van 6-12 ohm aangeven. Op het eerste en derde plaatje moet hij nu weer 2-4 ohm aangeven.
Deze gegevens zijn wel voor een tsx. Maar ik denk dat het niet heel veel verschil zal maken, aangezien derbi en tsx allebei 12V brommers zijn. Als je er toch onzeker over bent, moet je maar even de goede metingsresultaten natrekken. Als alles gewoon klopt volgens deze methode, is het ook gewoon hetzelfde en is de regelaar ook gewoon helemaal goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee !
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:08 uur.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:17 uur.
Je bedoelt denk ik gewoon het rode draadje en het zwarte draadje?
En hiermee meet ik dus of de spanningsregelaar kapot is?
Ga het morgen proberen
heb btw me achterlicht net binnen gekregen
Bedankt trouwens voor de info
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 21:37 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-10-2009 22:09 |
Posts: 3225 |
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
gulduded |
21-10-2009 23:40 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Ja, bij mij zitten aan de multometer daarvoor stokjes aan je begrijpt me gelukkig. en ja, hiermee meet je idd of hij kapot is of foute dingen doet
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 21-10-2009 om 22:10 uur.
Oke top ga morgen met een vriend van me even kijken of hij kapot is zoja koop ik een nieuwe spanningsregelaar, en ook sluit ik nog niet mijn verlichting aan anders gaat me ledjes kapot.
Bedankt!
je zal morgen nog wel meer van me horen.
En van welke kant meet jij je zegt wel de 3e maar het kan ook van links de derde zijn of van rechts, dus hoe houd je hem dan vast?
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 23:41 uur.
|
|
|
|
Joop_Karel_Spank |
22-10-2009 0:33 |
Posts: 278 |
als een gloeilamp al doorbrandt moet je al helemaal geen ledjes aansluiten omdat deze juist gevoeliger zijn voor een te hoog voltage. en als je ledlamp kapot is ka je ook niet zomaar een lampje vervangen natuurlijk
|
|
|
|
Floris-tsx |
22-10-2009 10:04 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]
Oke top ga morgen met een vriend van me even kijken of hij kapot is zoja koop ik een nieuwe spanningsregelaar, en ook sluit ik nog niet mijn verlichting aan anders gaat me ledjes kapot.
Bedankt!
je zal morgen nog wel meer van me horen.
En van welke kant meet jij je zegt wel de 3e maar het kan ook van links de derde zijn of van rechts, dus hoe houd je hem dan vast?
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 23:41 uur.
bij de derbi ziet het eruit als: | . | | , als ik het niet helemaal fout heb. Als je m zo houdt, is de linkse de eerste en de middelste tweede en rechtse de derde
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 22-10-2009 om 10:05 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
gulduded |
22-10-2009 13:56 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
bij de derbi ziet het eruit als: | . | | , als ik het niet helemaal fout heb. Als je m zo houdt, is de linkse de eerste en de middelste tweede en rechtse de derde
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 22-10-2009 om 10:05 uur.
oke top ben nu aan het sleutelen, heb net me achterspatbord(lomp ding eraf gehaald)en ga daarna ff meten, eerst nog het led lichtje erop zetten.
|
|
|
|
gulduded |
22-10-2009 14:10 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]
oke top ben nu aan het sleutelen, heb net me achterspatbord(lomp ding eraf gehaald)en ga daarna ff meten, eerst nog het led lichtje erop zetten.
Gasten zit die spanningsregelaar links achter bij het achterwiel vlak bij je luchtfilterbox?
|
|
|
|
Royal Club |
22-10-2009 14:10 |
Posts: 60390 |
ja.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
gulduded |
22-10-2009 14:28 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja.
Oke,
Maar moet ik de spanningsregelaar nou gewoon laten zitten en alleen de bedrading eraf halen of moet ik hem helemaal kaal halen alels eraf en los halen van het ophangpunt?
En ook had ik nog een vraag hoe kan het dat mijn achterlicht alleen doorbrand en niet mijn voorlicht?
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 14:51 uur.
|
|
|
|
gulduded |
22-10-2009 15:04 |
Posts: 372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]
Oke,
Maar moet ik de spanningsregelaar nou gewoon laten zitten en alleen de bedrading eraf halen of moet ik hem helemaal kaal halen alels eraf en los halen van het ophangpunt?
En ook had ik nog een vraag hoe kan het dat mijn achterlicht alleen doorbrand en niet mijn voorlicht?
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 14:51 uur.
En volgens mij heb ik een 6pits, bij mij ziet het er niet zo uit als op de link die je stuurde ik heb 6 aansluitingen....
http://www.josdijkma...d&productId=3235
deze heb ik, weet niet hoe je die moet doormeten.
En sorry voor het niet editten.
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 15:06 uur.
HEEFT ER IEMAND IDEEËN OM DE SPANNINGSREGELAAR TE METEN?
Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 23-10-2009 om 20:10 uur.
|
|
|
|
Floris-tsx |
25-10-2009 12:05 |
Posts: 3225 |
jo sorry gast, dan weet ik het ook niet.. voor een 6-pits
hoop dat je wat gaat vinden...
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
-Bassie- |
25-10-2009 12:30 |
Posts: 6617 |
meet eens bij je accu hoeveel volt er op komt te staan als je gas geeft
dit mag tot 13,70v zijn.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|