Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Derbi nieuw achterlicht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #59199 - Derbi nieuw achterlicht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gulduded 20-10-2009 16:34 Print topicpost

Posts: 372
Hallo,

Ik heb een derbi achterlicht besteld bij josdijkman.
Maar mijn probleem bij mijn vorige lamp(standaard extreme lompe rode achterlicht) was dat mijn lamp telkens doorbrande,
Dit omdat hij te veel stroom doorkrijgt als hij niet aan staat heeft hij 12watt en als hij aanstaat komt hij wel over de 12. Dus nu is mijn vraag of die ledlampje meer voltage aankan?

http://www.josdijkma...d&productId=5714

deze heb ik dus gehaald.

Alvast bedankt.


 

Floris-tsx 20-10-2009 17:16 Print reply

Posts: 3225
Zou ik zo niet weten.... kan je er niet een groter lampje indraaien? Dat lijkt me logischer...
 
Iedereen kan professioneel worden
gulduded 20-10-2009 17:29 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
Zou ik zo niet weten.... kan je er niet een groter lampje indraaien? Dat lijkt me logischer...


Ik heb een led achterlicht gekocht zou die doorbranden bij een te hoge voltage?

Hoe kan ik mijn spanningsregelaar doormeten?
 
Floris-tsx 20-10-2009 21:06 Print reply

Posts: 3225
Een ledlampje lijkt mij wat te zwak, maar de gasten die daar echt verstand van hebben, zijn elektronicazaken enzo. Maar daar kan je niet zonder een meting aankomen, want zo'n vent kan ook niet toveren natuurlijk. Dus eerst je regelaartje testen als volgt:

Wat ik nu voor test geef is om de weerstand te meten. Maar zo kan je in ieder geval uitsluiten of hij foute regelingen doorgeeft. (of niet)
Regelaar derbi:(http://www.linksengineer.com/Admin/NewsImages/54404f2a-629d-4488-aa46-74a0c5914390.jpg)

Wat je nodig hebt: Multometer op "K Ohm" stand ingesteld.

Ik noem de twee stokkies van de multometer voor het gemak maar even S1 en S2. Hou wel steeds hetzelfde stokkie voor s1 of s2

- Stekkertje uit de regelaar halen.
- Sluit S1 aan op het linkse plaatje en raak met S2 even de rest van de plaatjes aan. Maar ook de regelaar zelf (massa) Nu moet de multometer helemaal NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het tweede plaatje en S2 op het eerste. De meter moet nu iets van 2-4 ohm aangeven. Hou s1 op z'n plaats en ga met het stokkie even de andere plaatjes incl. de massa langs. Nu moet hij weer NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het derde plaatje en S2 op het eerste. Nu moet hij weer iets van 2-4 ohm aangeven. Ga wederom de rest van de plaatjes en massa langs en hij moet weer NIKS doen.
-Sluit S1 aan op de massa en S2 op het eerste plaatje. Nu moet hij iets van 6-12 ohm aangeven. Op het eerste en derde plaatje moet hij nu weer 2-4 ohm aangeven.

Deze gegevens zijn wel voor een tsx. Maar ik denk dat het niet heel veel verschil zal maken, aangezien derbi en tsx allebei 12V brommers zijn. Als je er toch onzeker over bent, moet je maar even de goede metingsresultaten natrekken. Als alles gewoon klopt volgens deze methode, is het ook gewoon hetzelfde en is de regelaar ook gewoon helemaal goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee !





Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:17 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
gulduded 21-10-2009 21:36 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
Een ledlampje lijkt mij wat te zwak, maar de gasten die daar echt verstand van hebben, zijn elektronicazaken enzo. Maar daar kan je niet zonder een meting aankomen, want zo'n vent kan ook niet toveren natuurlijk. Dus eerst je regelaartje testen als volgt:

Wat ik nu voor test geef is om de weerstand te meten. Maar zo kan je in ieder geval uitsluiten of hij foute regelingen doorgeeft. (of niet)
Regelaar derbi:(http://www.linksengineer.com/Admin/NewsImages/54404f2a-629d-4488-aa46-74a0c5914390.jpg)

Wat je nodig hebt: Multometer op "K Ohm" stand ingesteld.

Ik noem de twee stokkies van de multometer voor het gemak maar even S1 en S2. Hou wel steeds hetzelfde stokkie voor s1 of s2

- Stekkertje uit de regelaar halen.
- Sluit S1 aan op het linkse plaatje en raak met S2 even de rest van de plaatjes aan. Maar ook de regelaar zelf (massa) Nu moet de multometer helemaal NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het tweede plaatje en S2 op het eerste. De meter moet nu iets van 2-4 ohm aangeven. Hou s1 op z'n plaats en ga met het stokkie even de andere plaatjes incl. de massa langs. Nu moet hij weer NIKS doen.
- Sluit S1 aan op het derde plaatje en S2 op het eerste. Nu moet hij weer iets van 2-4 ohm aangeven. Ga wederom de rest van de plaatjes en massa langs en hij moet weer NIKS doen.
-Sluit S1 aan op de massa en S2 op het eerste plaatje. Nu moet hij iets van 6-12 ohm aangeven. Op het eerste en derde plaatje moet hij nu weer 2-4 ohm aangeven.

Deze gegevens zijn wel voor een tsx. Maar ik denk dat het niet heel veel verschil zal maken, aangezien derbi en tsx allebei 12V brommers zijn. Als je er toch onzeker over bent, moet je maar even de goede metingsresultaten natrekken. Als alles gewoon klopt volgens deze methode, is het ook gewoon hetzelfde en is de regelaar ook gewoon helemaal goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee !





Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:08 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 21:17 uur.



Je bedoelt denk ik gewoon het rode draadje en het zwarte draadje?
En hiermee meet ik dus of de spanningsregelaar kapot is?
Ga het morgen proberen
heb btw me achterlicht net binnen gekregen

Bedankt trouwens voor de info

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 21:37 uur.
 
Floris-tsx 21-10-2009 22:09 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]



Je bedoelt denk ik gewoon het rode draadje en het zwarte draadje?
En hiermee meet ik dus of de spanningsregelaar kapot is?
Ga het morgen proberen
heb btw me achterlicht net binnen gekregen

Bedankt trouwens voor de info

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 21:37 uur.


Ja, bij mij zitten aan de multometer daarvoor stokjes aan je begrijpt me gelukkig. en ja, hiermee meet je idd of hij kapot is of foute dingen doet

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 21-10-2009 om 22:10 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
gulduded 21-10-2009 23:40 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Ja, bij mij zitten aan de multometer daarvoor stokjes aan je begrijpt me gelukkig. en ja, hiermee meet je idd of hij kapot is of foute dingen doet

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 21-10-2009 om 22:10 uur.


Oke top ga morgen met een vriend van me even kijken of hij kapot is zoja koop ik een nieuwe spanningsregelaar, en ook sluit ik nog niet mijn verlichting aan anders gaat me ledjes kapot.
Bedankt!
je zal morgen nog wel meer van me horen.


En van welke kant meet jij je zegt wel de 3e maar het kan ook van links de derde zijn of van rechts, dus hoe houd je hem dan vast?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 23:41 uur.
 
Joop_Karel_Spank 22-10-2009 0:33 Print reply
Posts: 278
als een gloeilamp al doorbrandt moet je al helemaal geen ledjes aansluiten omdat deze juist gevoeliger zijn voor een te hoog voltage. en als je ledlamp kapot is ka je ook niet zomaar een lampje vervangen natuurlijk
 
Floris-tsx 22-10-2009 10:04 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]


Oke top ga morgen met een vriend van me even kijken of hij kapot is zoja koop ik een nieuwe spanningsregelaar, en ook sluit ik nog niet mijn verlichting aan anders gaat me ledjes kapot.
Bedankt!
je zal morgen nog wel meer van me horen.


En van welke kant meet jij je zegt wel de 3e maar het kan ook van links de derde zijn of van rechts, dus hoe houd je hem dan vast?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 21-10-2009 om 23:41 uur.


bij de derbi ziet het eruit als: | . | | , als ik het niet helemaal fout heb. Als je m zo houdt, is de linkse de eerste en de middelste tweede en rechtse de derde

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 22-10-2009 om 10:05 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
gulduded 22-10-2009 13:56 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


bij de derbi ziet het eruit als: | . | | , als ik het niet helemaal fout heb. Als je m zo houdt, is de linkse de eerste en de middelste tweede en rechtse de derde

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 22-10-2009 om 10:05 uur.


oke top ben nu aan het sleutelen, heb net me achterspatbord(lomp ding eraf gehaald)en ga daarna ff meten, eerst nog het led lichtje erop zetten.
 
gulduded 22-10-2009 14:10 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]


oke top ben nu aan het sleutelen, heb net me achterspatbord(lomp ding eraf gehaald)en ga daarna ff meten, eerst nog het led lichtje erop zetten.


Gasten zit die spanningsregelaar links achter bij het achterwiel vlak bij je luchtfilterbox?

 
Royal Club 22-10-2009 14:10 Print reply

Posts: 60390
ja.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gulduded 22-10-2009 14:28 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja.


Oke,

Maar moet ik de spanningsregelaar nou gewoon laten zitten en alleen de bedrading eraf halen of moet ik hem helemaal kaal halen alels eraf en los halen van het ophangpunt?

En ook had ik nog een vraag hoe kan het dat mijn achterlicht alleen doorbrand en niet mijn voorlicht?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 14:51 uur.
 
gulduded 22-10-2009 15:04 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
[...]


Oke,

Maar moet ik de spanningsregelaar nou gewoon laten zitten en alleen de bedrading eraf halen of moet ik hem helemaal kaal halen alels eraf en los halen van het ophangpunt?

En ook had ik nog een vraag hoe kan het dat mijn achterlicht alleen doorbrand en niet mijn voorlicht?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 14:51 uur.


En volgens mij heb ik een 6pits, bij mij ziet het er niet zo uit als op de link die je stuurde ik heb 6 aansluitingen....


http://www.josdijkma...d&productId=3235
deze heb ik, weet niet hoe je die moet doormeten.
En sorry voor het niet editten.

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 22-10-2009 om 15:06 uur.




HEEFT ER IEMAND IDEEËN OM DE SPANNINGSREGELAAR TE METEN?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 23-10-2009 om 20:10 uur.
 
Floris-tsx 25-10-2009 12:05 Print reply

Posts: 3225
jo sorry gast, dan weet ik het ook niet.. voor een 6-pits
hoop dat je wat gaat vinden...

 
Iedereen kan professioneel worden
-Bassie- 25-10-2009 12:30 Print reply

Posts: 6617
meet eens bij je accu hoeveel volt er op komt te staan als je gas geeft

dit mag tot 13,70v zijn.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 3560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved