Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #59192 - nieuw blok onder mijn mb
|
Pagina 3 van 4
|
Dit topic is 3005 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
sam de geest |
22-10-2009 10:50 |
Posts: 104 |
dat hij het gas laat pakt kan best komen omdat je gasnaald mischien niet goed staat.
suc6 ermee
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 10:52 |
Posts: 325 |
zou ook kunnen maar het vreemde was het blok leiden ze eigen leven uit het niets viel die uit maar uit het niets maakte die ook weer veel toeren.
zou dit kunnen omdat alles nieuw is wat er onderzit?
|
|
|
|
hggf |
22-10-2009 10:59 |
Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: perryjong
zou ook kunnen maar het vreemde was het blok leiden ze eigen leven uit het niets viel die uit maar uit het niets maakte die ook weer veel toeren.
zou dit kunnen omdat alles nieuw is wat er onderzit?
Uit het niets veel toeren gaan maken kan duiden op valse lucht,
als hij loopt spuit dan met deo (of iets anders brandbaars) rond je spruitstuk als hij dan meer toeren gaat maken, dan heb je valse lucht.
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
perryjong |
22-10-2009 11:15 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]
Uit het niets veel toeren gaan maken kan duiden op valse lucht,
als hij loopt spuit dan met deo (of iets anders brandbaars) rond je spruitstuk als hij dan meer toeren gaat maken, dan heb je valse lucht.
gedaan maar hij bleef zelfde toeren lopen zoals ik het hoorde
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 22:37 |
Posts: 325 |
oke sorry voor de vele reply,s maar ik heb echt hulp nodig.
me honda mb rijd momenteel maar heb een max speed van 40 ongeveer en is niet vooruit te branden.
we hebben sproeier 95 er in en de bougie was na ongeveer 3km koffie bruin dus het lijkt dat we goed zitten.
iemand een idee waar het aan kan liggen?
(ik weet niet of het kan hoor maar kan het zijn dat de zuiger andersom zit?)
|
|
|
|
rik hulkenberg |
22-10-2009 22:41 |
Posts: 10029 |
effe snel overheen gelezen
maar wat is je tandwiel verhouding
zou maar zo kunen zijn dat die te zwaar vertand is
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 22:42 |
Posts: 325 |
ik heb momenteel 38-15
daarvoor 13-48 maar met bijde trekt ie niet
|
|
|
|
rik hulkenberg |
22-10-2009 22:53 |
Posts: 10029 |
15-38 is wel behoorlijk zwaar
13-48 is beter
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 22:54 |
Posts: 325 |
hmm oke maar alsnog is het wel zo dat hij gister met de 15-48 afstelling ook niet vooruitkwam
Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 22-10-2009 om 22:55 uur.
|
|
|
|
dude007 |
22-10-2009 23:05 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: perryjong
ik heb momenteel 38-15
daarvoor 13-48 maar met bijde trekt ie niet
doe gewoon vertanding 15 48, draai je lucht schroef dicht, als het een ori 18mm keihin is op een 50cc moet je ongeveer een sproeier rond de 90 er in steken gasnaald op zijn hoogste stand, onsteking afstellen helemaal met de klok meedraaien tijdens het verstellen, en weer vast zetten, als je een powerfilter ofso hebt doe je de luchtchroef een kwart slag open, als je een ori filter hebt , moet je luchtschroef veel verder open. probeer eerst dit eens, als je je gas open trekt en hij komt moeilijk op gang en je doet een beetje gas terug en dan komt hij wel opgang moet je een net wat kleinere sproeier er in steken of je gasnaald lager zetten, maar volgens mij heb je ook alleens een topic gemaakt over je blok?, komt er ook veel rook uit je uitlaat?, het kan namelijk zijn dat de grote keering in het blok lek is heeft hij compressie verlies en geen tot weinig vermogen, ik had ook eens een lek blok en daar haalde ik met een 70cc malossie een top snelheid op mijn ori km teller van de brommer 60km/h. voordat mijn verhaal op een boekverslag begint te lijken probeer eens wat uit met het afstellen maar sproeier 95 is wel geschikt, onsteking moet helemaal met de klok mee, gasnaald laagste stand dat de naal het hoogst staat lucht schroef kan met een power filter eigenlijk gewoon dicht bijna en die vertanding is echt veels te zwaar het is 15 48 of 13 38
|
|
|
|
dude007 |
22-10-2009 23:11 |
Posts: 327 |
owjah en dat vals lucht verhaal, als je alles goed vast hebt en tussen het spruitstuk alle mogelijke pakkings en alle bouten en moeren vast hebt gedraait kan er bijn niey veel valse lucht optreden, is er wel sprake van valse lucht kun je dat ondekken bij het gas loslatenvan de brommer dan blijt hij hoog in toeren hangen voor een paar seconden
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 23:15 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
owjah en dat vals lucht verhaal, als je alles goed vast hebt en tussen het spruitstuk alle mogelijke pakkings en alle bouten en moeren vast hebt gedraait kan er bijn niey veel valse lucht optreden, is er wel sprake van valse lucht kun je dat ondekken bij het gas loslatenvan de brommer dan blijt hij hoog in toeren hangen voor een paar seconden
wat jij nu zegt me brommer als ik gas geef dan en hem hoog in toeren laat opkomen wanneer ik rijd blijft de toeren hangen als ik niet schakel.
|
|
|
|
dude007 |
22-10-2009 23:17 |
Posts: 327 |
als je volgas hebt gereden en je staat stil en je laat je gas los dat de brommer even hoog in toeren blijft draaien, hoger dan je hem stationaar hebt afgesteld. maar dat moet voor de top snelheid niks uitmaken
|
|
|
|
perryjong |
22-10-2009 23:18 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]
doe gewoon vertanding 15 48, draai je lucht schroef dicht, als het een ori 18mm keihin is op een 50cc moet je ongeveer een sproeier rond de 90 er in steken gasnaald op zijn hoogste stand, onsteking afstellen helemaal met de klok meedraaien tijdens het verstellen, en weer vast zetten, als je een powerfilter ofso hebt doe je de luchtchroef een kwart slag open, als je een ori filter hebt , moet je luchtschroef veel verder open. probeer eerst dit eens, als je je gas open trekt en hij komt moeilijk op gang en je doet een beetje gas terug en dan komt hij wel opgang moet je een net wat kleinere sproeier er in steken of je gasnaald lager zetten, maar volgens mij heb je ook alleens een topic gemaakt over je blok?, komt er ook veel rook uit je uitlaat?, het kan namelijk zijn dat de grote keering in het blok lek is heeft hij compressie verlies en geen tot weinig vermogen, ik had ook eens een lek blok en daar haalde ik met een 70cc malossie een top snelheid op mijn ori km teller van de brommer 60km/h. voordat mijn verhaal op een boekverslag begint te lijken probeer eens wat uit met het afstellen maar sproeier 95 is wel geschikt, onsteking moet helemaal met de klok mee, gasnaald laagste stand dat de naal het hoogst staat lucht schroef kan met een power filter eigenlijk gewoon dicht bijna en die vertanding is echt veels te zwaar het is 15 48 of 13 38
een vriend van mij zei met de onstekings afstelling dat je de vliegwiel gewoon goed op de speedy moet doen.
maar hoe kan je dan een brommer zijn onsteking goed afstellen?
|
|
|
|
dude007 |
22-10-2009 23:19 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]
doe gewoon vertanding 15 48, draai je lucht schroef dicht, als het een ori 18mm keihin is op een 50cc moet je ongeveer een sproeier rond de 90 er in steken gasnaald op zijn hoogste stand, onsteking afstellen helemaal met de klok meedraaien tijdens het verstellen, en weer vast zetten, als je een powerfilter ofso hebt doe je de luchtchroef een kwart slag open, als je een ori filter hebt , moet je luchtschroef veel verder open. probeer eerst dit eens, als je je gas open trekt en hij komt moeilijk op gang en je doet een beetje gas terug en dan komt hij wel opgang moet je een net wat kleinere sproeier er in steken of je gasnaald lager zetten, maar volgens mij heb je ook alleens een topic gemaakt over je blok?, komt er ook veel rook uit je uitlaat?, het kan namelijk zijn dat de grote keering in het blok lek is heeft hij compressie verlies en geen tot weinig vermogen, ik had ook eens een lek blok en daar haalde ik met een 70cc malossie een top snelheid op mijn ori km teller van de brommer 60km/h. voordat mijn verhaal op een boekverslag begint te lijken probeer eens wat uit met het afstellen maar sproeier 95 is wel geschikt, onsteking moet helemaal met de klok mee, gasnaald laagste stand dat de naal het hoogst staat lucht schroef kan met een power filter eigenlijk gewoon dicht bijna en die vertanding is echt veels te zwaar het is 15 48 of 13 38
wat ik hier in heb gezet probeer dat eens ff, en geef anders ff antwoord op die dingen die ik hier in vraag
|
|
|
|
Dit topic is 3005 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 4
|
|