mtx_owned |
19-10-2009 19:03 |
|
mrgforce |
19-10-2009 19:41 |
Posts: 572 |
dat denk ik ook ja ik ben heel wat wijzer geworden en heb weer zat dingen om uit te zoeken! mocht je nog tips ofzo hebben hoor ik die graag! alle bedankt en jullie horen nog
|
|
|
|
mr200r |
19-10-2009 20:05 |
Posts: 5122 |
Je moet toch nog maar eens goed nadenken.
Als je 5000,-E hebt zonder inruil kun je hele mooie motor kopen.
Waarom geen belastingvrije xl500 voor te crossen/sleutelen en een goede?.
|
|
mr200r |
|
Makrolon |
19-10-2009 20:16 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Je moet toch nog maar eens goed nadenken.
Als je 5000,-E hebt zonder inruil kun je hele mooie motor kopen.
Waarom geen belastingvrije xl500 voor te crossen/sleutelen en een goede?.
Je kan beter van die 5000 euro goede kleding kopen en nog wat achterhouden voor onderhoud.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Bonomel |
19-10-2009 20:18 |
Posts: 1363 |
voor 5000 kan je een behoorlijke motor kopen hoor.
ik heb mijn honda crf uit 2004 met kenteken voor 3000 kunnen kopen.
dus je hoeft zeker niet voor iets ouds te gaan
|
|
BMW |
|
supermotaaah |
19-10-2009 21:12 |
|
Derbi1991 |
19-10-2009 21:47 |
Posts: 363 |
250 cc is toch veel te weinig. Als je nog een beetje fatsoenlijk op de weg wilt rijden dan haal je ten minste 500 cc viertakt. Honda Dominator oid
|
|
Drive like you stole it. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-10-2009 21:49 |
Posts: 9841 |
ha.
voor 5k heb je een africa twin
edit:
of een bmw gs1150.
dat zijn nog eens allroadmotoren. voor pure offroad misschien iets minder...maar je kunt er zeker mee van de weg af
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 19-10-2009 om 21:50 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
lukebanning |
19-10-2009 22:10 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ha.
voor 5k heb je een africa twin
edit:
of een bmw gs1150.
dat zijn nog eens allroadmotoren. voor pure offroad misschien iets minder...maar je kunt er zeker mee van de weg af
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 19-10-2009 om 21:50 uur.
bij een zand- of bospad houd het toch echt op met zo'n zware fiets (zeker die gs1150). al die beesten zijn veel te zwaar.
kun je beter kijken voor een leuke oude 500 1-cilinder of iets dergelijks, of misschien nog een hedendaags 600 cc-tje, maar met nog zwaardere fietsen worden uiterwaarden of echte bossen al geen pretje meer, dat doe je eens per jaar en dan houd het op. met een 1-cilinder 500 (xt 500 bv.) en een gewicht van nog geen 150 kg trek je 'm met veel meer gemak het bos door!
|
|
|
|
-simon- |
19-10-2009 22:15 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
bij een zand- of bospad houd het toch echt op met zo'n zware fiets (zeker die gs1150). al die beesten zijn veel te zwaar.
kun je beter kijken voor een leuke oude 500 1-cilinder of iets dergelijks, of misschien nog een hedendaags 600 cc-tje, maar met nog zwaardere fietsen worden uiterwaarden of echte bossen al geen pretje meer, dat doe je eens per jaar en dan houd het op. met een 1-cilinder 500 (xt 500 bv.) en een gewicht van nog geen 150 kg trek je 'm met veel meer gemak het bos door!
het zijn allebij flinke motoren maar je kunt er toch nog best goed de bossen mee in.
de africa twin heb ik nooit zoveel over gehoord maar wat er ik dan van hoorde was dat je er toch leuk meer door het bos enzo kon jagen.
en de gs1150 zijn zelfs groepen van die er meet offroad rijden. het is wel een zware fiets maar door het boxerblok blijft het zwaarte punt wel laag en heb je er minder last van.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Makrolon |
19-10-2009 22:16 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
250 cc is toch veel te weinig. Als je nog een beetje fatsoenlijk op de weg wilt rijden dan haal je ten minste 500 cc viertakt. Honda Dominator oid
En daar heb jij ervaring mee ofzo? MEt een 250 4t trek je nogsteeds het merendeel van de auto's er uit, en aan 80 zit je zo. Snelweg is wel wat minder maar dat moet je sowieso niet willen met een enduro.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-10-2009 22:36 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
het zijn allebij flinke motoren maar je kunt er toch nog best goed de bossen mee in.
de africa twin heb ik nooit zoveel over gehoord maar wat er ik dan van hoorde was dat je er toch leuk meer door het bos enzo kon jagen.
en de gs1150 zijn zelfs groepen van die er meet offroad rijden. het is wel een zware fiets maar door het boxerblok blijft het zwaarte punt wel laag en heb je er minder last van.
zo is dat...dingen zijn prima offroad... je moet er geen freestyle motorcross mee gaan doen... maar dat ze zwaar zijn is geen belemmering.
|
|
Too cool for school! |
|
geert-nsr |
19-10-2009 23:09 |
Posts: 6438 |
als je budget 500 euro is kun je kiezen voor een crf450.
Vraagt ook nog enigszins veel onderhoud.
Als je relatief weinig onderhoud wilt hebben en toch lekker wilt raggen zou ik voor een xr400 oid kijken.
Je vind ze al voor tussen de 2 a 3 duizend euro.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-10-2009 0:56 |
Posts: 9841 |
ik begrijp xr400 niet helemaal... daar zijn er toch helemaal niet zoveel van in nederland? Kom ze iig nooit tegen en vind ze vrij duur.
Waarom dan geen 600? heb mss over het 25kw deel heengelezen..
mijn 600 staat gewoon op 7kw
|
|
Too cool for school! |
|
Derbi1991 |
20-10-2009 16:35 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
zo is dat...dingen zijn prima offroad... je moet er geen freestyle motorcross mee gaan doen... maar dat ze zwaar zijn is geen belemmering.
Mijn vader heeft een GS1150. Maar hij laat zich prima sturen hoor. Geen enkel probleem. Zal ook prima gaan offroad, maar je moet er idd niet mee willen springen. En voor het argument dat die motoren te zwaar zijn. Charlie Boorman & Ewan McGregor in The Long Way Round zijn op die motoren de wereld rondgereden.
|
|
Drive like you stole it. |
|