Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sputteren na nieuwe cilinder en zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59178 - sputteren na nieuwe cilinder en zui...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul_DT50 19-10-2009 7:47 Print topicpost
Posts: 38
Goedemorgen

nou ik heb dus sinds vrijdag eeen nieuwe cilinder en zuiger omdat die andere door een raar probleempje naar de knoppen waren.

Nu ben ik dus het inrijden .. heb er inmiddels zo'n 50km opzitten..

Nu is het zo dat wanneer ik hem start (en hij koud is) hij gigantisch sputterd wanneer ik wegrij. Dit doet hij een totdat hij een beetje warm is.. Ook sputterd hij nog in lage toeren ca. 4-5 k .. is dit normaal wanneer je een nieuwe cilinder en zuiger hebt .. ?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

luukcobussen 19-10-2009 7:53 Print reply
Posts: 106
Ik weet niet wat voor cilinder je gekocht hebt of had. Als je een originele had en je hebt nu een 50cc snel ofzo dan moet je hem opnieuw afstellen. Als de bougie zwart is moet er een kleinere sproeier in en als die grijs/wit is dan moet er een grotere in (maar dit is slecht een indicator hecht er niet te veel waarde aan). Als die sputtert zou ik eerst ff een kleinere proberen.
 
Paul_DT50 19-10-2009 8:06 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Ik weet niet wat voor cilinder je gekocht hebt of had. Als je een originele had en je hebt nu een 50cc snel ofzo dan moet je hem opnieuw afstellen. Als de bougie zwart is moet er een kleinere sproeier in en als die grijs/wit is dan moet er een grotere in (maar dit is slecht een indicator hecht er niet te veel waarde aan). Als die sputtert zou ik eerst ff een kleinere proberen.



Nee nee het is geen snellere cilinder ofzo geworden. Het is een DT50 van 2006. Dus zat een AM6 onder. Zit nu gwn precies dezelfde onder. Het is btw door de dealer gemonteerd en alles .. dus heb er zelf niks aan gedaan.
 
Gerard1793 19-10-2009 8:36 Print reply

Posts: 4006
Heb je je carburateur misschien op de choke staan?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
jeroentjen13 19-10-2009 9:58 Print reply
Posts: 850
breng hem dan gwn trug en zeg dat hij hem goed moet maken!
als hij slegt loopt, rij je er tog ni mee nr huis?!
 
Paul_DT50 19-10-2009 10:22 Print reply
Posts: 38
tis de eerste keer dat ik met een nieuwe cilinder rij dus mss was dat normaal de eerste paar kilometers .. dat weet ik niet

Maar ik zal hem vanmiddag eens opbellen om te horen.
 
Gerard1793 19-10-2009 11:19 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
breng hem dan gwn trug en zeg dat hij hem goed moet maken!
als hij slegt loopt, rij je er tog ni mee nr huis?!

Typ eens normaal man
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
gravedigger666 19-10-2009 13:41 Print reply
Posts: 73
hey volgens mij is het normaal dat ie sputterd als ie koud is, ts zegt ook dat t ophoud als ie een beetje warm is.

voor de rest als ie op half gas sputterd kan je de gasnaald een standje lager zetten.
 
tosser 19-10-2009 16:27 Print reply
Posts: 393
als je door de bromboer er een andere cilinder en die zooi erop laat zetten verwacht je dat ie het goed doet. dus gewoon terug gaan en hem goed laten maken,.
 
Paul_DT50 19-10-2009 20:34 Print reply
Posts: 38
nou oke aan de symtomen te zien moet er idd een kleinere sproeier in. Maar is het dan normaal dat wanneer je een nieuwe cilinder hebt dat er een kleinere sproeier in moet?

Hoe is dit dan te verklaren?

 
Floris-tsx 20-10-2009 17:19 Print reply

Posts: 3225


Misschien heb je een te kleine pakking tussen carb en cilinder zitten, waardoor hij minder benzine doorlaat, maar net genoeg om te starten ofzo. Ik zou een nakijken of je carb ook gewoon hoort bij de cilinder...Iets anders zou ik ok zo niet kunnen bedenken


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 20-10-2009 om 17:20 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-10-2009 18:23 Print reply

Posts: 9841
waarom is de vorige kapotgelopen btw?


 
Too cool for school!
antonhonda 20-10-2009 18:35 Print reply

Posts: 3616
he
gewoon na dealer gaan en zeggen dat die het goed moet maken
kost je niks want dat hoort er gewoon bij en dan hoef je zelf ook niet te tobbe
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Paul_DT50 20-10-2009 18:47 Print reply
Posts: 38
ik heb vanmorgen de dealer gebeld.
Deze zij dat hij met opzet een iets grotere sproeier erin had gedaan zodat alles op het begin beter gesmeerd zou worden.

Ik moest sowieso nog eens terug voor een odnerdeel dat niet op vooraad was. Dit zou hij dan in een keer in orde maken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom is de vorige kapotgelopen btw?




nou de elektrode van de bougie was om nog onduidelijke rede afgebroken en dus in de cilinder gekomen. De cilinder en zuiger dus helemaal kapot. Hij vonkte op de zuiger hier was echt een plek op te zien waar hij had gevonkt

Maar het probleem is dus opgelost topic kan dicht wat mij betreft Bedankt!
 

Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved