Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Peugot fox loopt slecht na 150 meter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 744 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59163 - Peugot fox loopt slecht na 150 mete...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luppie 18-10-2009 11:29 Print topicpost
Posts: 3
Ik mag-kan geen berichten plaatsen in het technical forum dus doe ik het maar hier...

Ik heb dus een fox die normaal start en loopt maar na een aantal meter vol gas te hebben gereden lijkt het alsof de benzine op is en begint hij te stotteren en uiteindelijk gaat hij helemaal uit. Na een poosje stil te hebben gestaan start hij weer normaal en rijd een aantal meter prima en dan begint het opnieuw.

Lijkt dus op brandstoftekort. Ik heb al gedaan:
-Doorstroming vanuit de tank gecontroleerd (zwak straaltje)
-brandstof filter = schoon
-carburateur schoon gemaakt (zat klein drupje water onderin)
-doortroming tot in carberateur lijkt oke.
- bougie vervangen (hij was redelijk zwart met iets aanslag)

Ik verwacht toch dat er iets mis is met benzine toevoer hoewel er wel brandstof in het vlotterbakje zit nadat hij is uitgevallen???

iemand een iedee?
 

kage 18-10-2009 13:42 Print reply

Posts: 85
heb ik ook een keer gehad toen zaten me sproeiers dicht met vuil,kijk daar eens naar.
 
Skage
Kai. 18-10-2009 14:43 Print reply

Posts: 721
Heb ik ook gehad met me Peugeot,
Bij mij bleek het spruitstuk niet goed vast te zitten, of los gegaan.
Valse lucht?
 
nieuwe vonkjes gekocht
Tommyofzo 18-10-2009 15:12 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luppie
Ik mag-kan geen berichten plaatsen in het technical forum dus doe ik het maar hier...

Ik heb dus een fox die normaal start en loopt maar na een aantal meter vol gas te hebben gereden lijkt het alsof de benzine op is en begint hij te stotteren en uiteindelijk gaat hij helemaal uit. Na een poosje stil te hebben gestaan start hij weer normaal en rijd een aantal meter prima en dan begint het opnieuw.

Lijkt dus op brandstoftekort. Ik heb al gedaan:
-Doorstroming vanuit de tank gecontroleerd (zwak straaltje)
-brandstof filter = schoon
-carburateur schoon gemaakt (zat klein drupje water onderin)
-doortroming tot in carberateur lijkt oke.
- bougie vervangen (hij was redelijk zwart met iets aanslag)

Ik verwacht toch dat er iets mis is met benzine toevoer hoewel er wel brandstof in het vlotterbakje zit nadat hij is uitgevallen???

iemand een iedee?


Ik denkt toch dat je carburateur zich niet snel genoeg vult. En hoe heb je, als ik vragen mag geconstateerd dat je vlotterbak niet leeg is dat dat hij uit is gevallen?
 
TECstar 18-10-2009 16:17 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luppie
- bougie vervangen (hij was redelijk zwart met iets aanslag)



stel hem eerst eens goed af
want met een goede afstelling heb je geen zwarte bougie
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Luppie 18-10-2009 21:53 Print reply
Posts: 3
de sproeier is niet dicht met vuil. Dit verwachte ik inderdaad wel en het toen ik het drupje water in de vlotterbak zag dacht ik dat dat de oorzaak was.

spruitstuk zal ik eens controleren maar ik verwacht dat die wel goed zit omdat hij in het begin prima loopt maar misschien door opwarming toch een kiertje?

ik heb wat met de instelling zitten rommelen gisteren maar hij loopt altijd als een zonnetje alleen stionair veranderd dan. Ik moet misschien eerst eens uitzoeken hoe je hem moet afstellen want er zijn maar 2 schroefjes, 1 voor stationair toerental en er naast 1 voor luchthoeveelheid? Er zitten ook 2 of 3 tuitjes aan waar een slangetje aan zit of kan zitten.

1 van die tuitjes zit onderaan het vlotterbakje die kun je open zetten met een schroefje om het bakje leeg te laten lopen (denk ik)
op die mannier heb ik ook getest of hij wel of niet leeg was door direct bij het uitvallen van de brommer de benzinekraan dicht draaien en dan dan schroefje los zetten om te zien of er wat uit komt. Er loopt dus gewoon benzine uit.

Wat me wel op valt is dat de doorzichtige brandstoffilter halverwege tussen tank en carburateur bijna helemaal gevult blijft met lucht. Moet ik die ontluchten oid? want de lucht gaat er niet vanzelf uit.
 
Niek de Wildt 18-10-2009 23:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luppie
de sproeier is niet dicht met vuil. Dit verwachte ik inderdaad wel en het toen ik het drupje water in de vlotterbak zag dacht ik dat dat de oorzaak was.

spruitstuk zal ik eens controleren maar ik verwacht dat die wel goed zit omdat hij in het begin prima loopt maar misschien door opwarming toch een kiertje?

ik heb wat met de instelling zitten rommelen gisteren maar hij loopt altijd als een zonnetje alleen stionair veranderd dan. Ik moet misschien eerst eens uitzoeken hoe je hem moet afstellen want er zijn maar 2 schroefjes, 1 voor stationair toerental en er naast 1 voor luchthoeveelheid? Er zitten ook 2 of 3 tuitjes aan waar een slangetje aan zit of kan zitten.

1 van die tuitjes zit onderaan het vlotterbakje die kun je open zetten met een schroefje om het bakje leeg te laten lopen (denk ik)
op die mannier heb ik ook getest of hij wel of niet leeg was door direct bij het uitvallen van de brommer de benzinekraan dicht draaien en dan dan schroefje los zetten om te zien of er wat uit komt. Er loopt dus gewoon benzine uit.

Wat me wel op valt is dat de doorzichtige brandstoffilter halverwege tussen tank en carburateur bijna helemaal gevult blijft met lucht. Moet ik die ontluchten oid? want de lucht gaat er niet vanzelf uit.


Probeer eens zonder brandstof-filtertje

Anders denk ik ontstekingsprobleem.
Probeer een ander bougietje als je dat nog niet hebt geprobeerd, en kijk of hij een mooie blauwe vonk trekt.
Kijk ook hoelang de vonk is als je met een (M4) boutje in je bougiedop een vonk naar je blok/cilinder trekt.
Ik denk namelijk helaas voor jou dat het een CDI, bobine of ontstekingsspoel probleem is (isolatie)
Probeer daarna maar eens met een vriend de cdi uit te wisselen dus.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-10-2009 om 23:41 uur.
 
Luppie 25-10-2009 1:17 Print reply
Posts: 3
Nou vandaag druk aan het sleutelen geweest....
eerst de cdi vervangen maar geen verschil,
toen de bobine vervangen maar weer geen verschil.
Toen spruitstuk en andere pakkingen los gehaald maar die waren ook oke. Wel even de afstelling goed gemaakt want hij was te rijk.
Toch nog maar een keer de carburateur los gehaald en nog een keer schoon gemaakt... Blijkt toch de brandstof aansluiting een beetje dicht te zitten maar hij liet wel iets door maar niet genoeg.

Kortom probleem opgelost
 

Dit topic is 3081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved