Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke sproeier???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59151 - Welke sproeier???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swieber 17-10-2009 12:57 Print reply
Posts: 82
okee membraan eraf gehaald, ik zou zo gauw niet weten wat er stuk aan moet zijn (iemand idee?)

ziet er nog normaal uit (denk ik)

maar iemand die weet hoeveel Ohm hij bij de bobine moet geven als je m op 10K zet??

Help!,,,, ik wordt het fietsen zat..
 
shirioko 17-10-2009 13:00 Print reply

Posts: 2273
vonkt je bougie wel goed en regelamtig? ff er uit draaien en tegen je frame houden en kicken (of hebben tzr's dat niet?)
 
swieber 17-10-2009 13:11 Print reply
Posts: 82
ja volgens mij vonkt ie wel regelmatig, want hij sputtert niet ofzo.
ik had me spruitstuk eraf gehaald blijkt dat die een doorlaat van 1.8 mm heeft, zou dit niet heel erg tegenwerken?

maar wat ik niet snap, degene die dit blok voor mij had die had een r3 eronder hangen met die 95 amal sproeier en autofilter dat liep gewoon goed.

en bij mij loopt het (bijna) niet,??
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 13:14 Print reply

Posts: 9841
1.8mm?

edit:

met dat doormeten met die multimeter.... die K staat voor kilo, dus x1000.

1K ohm is dus 1000 ohm.

Als je je multimeter op 20k heb staan en je meet 3-4, dan is dat dus 3000-4000 ohm. Als je em dan op 10k zet meet je precies hetzelfde, want het is nog steeds 3000-4000 ohm.

DIe verschillende standen op een multimeter zijn ervoor om de nauwkeurigheid te kunnen bepalen...ding heeft intern verschillende circuits en de stand geeft het maximum meetbereik aan.
Als je dus in de 10k stand 20.000 ohm probeert te meten gaat dat niet lukken. andersom wel, maar met een mindere nauwkeurigheid.

Zelfde met voltage... als jij em op 20V hebt staan en je gaat 100V meten klapt je multimeter stuk... met weerstand gebeurt dat niet maar lukt je meting gewoon niet.


Ik neem aan dat je met doorlaat 18mm bedoelt. Dat is zeker weten een restrictie. Door dat oppervlak kan maar een bepaald volume lucht per seconde en door je carb kan veel meer, dus als je flow maximaal (100%) is door je spruitstuk, zal dat nooit 100% van je carb zijn en krijg je hoe dan ook afstelproblemen bovenin.



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 17-10-2009 om 13:18 uur.
 
Too cool for school!
swieber 17-10-2009 13:23 Print reply
Posts: 82
2/ 1.8
ja, misschien dat er daarom omgerekend mikunisproeier 160 in zat?

maar dan nog snap ik niet dat ik er 1 keer wel goed mee gereden heb.
toen sputterde het wel een beetje maar vol gas deed ie het gewoon.

ik heb zegmaar een motorhispaniablok overgenomen waar al een doppler race krukas 70 pro race en 24 mikuni en mallossi kopp. veren in zat.

toen heb ik me eigen onsteking overgezet zodat ie op mijn cdi paste.

toen een rit gemaakt zonder luchtfilter (heel kort op droge dag, zonder zand ofzo) liep gewoon goed vergeleken met nu, wel wat arm. maar gauw uitgezet naar bougie gekeken en sproeiers gekocht.

sindsdien doet ie het gewoon niet boven de 3000 toeren, ook niet met hetzelfde sproeiertje wat er eerst in zat en dan zonder luchtfilter.


 
swieber 17-10-2009 13:29 Print reply
Posts: 82
ik kan trouwens niet door mn membraan lucht aanzuigen dus het membraan is nog wel goed.
 
shirioko 17-10-2009 13:30 Print reply

Posts: 2273
als je volgas geeft, bwoooaaaaap of geknetter?
heb je je carburateur wel helemaal goed en grondig schoongemaakt? Alle gaatjes doorgeprikt enz.

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 17-10-2009 om 13:37 uur.
 
swieber 17-10-2009 19:02 Print reply
Posts: 82
carburateur is helemaal fris,

als ik hem volgas doe komen er plofjes uit mijn uitlaat en valt ie uit, maar dit is zowel met grote als kleine sproeier
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 19:45 Print reply

Posts: 9841
klinkt meer als ontsteking.

 
Too cool for school!
swieber 18-10-2009 9:41 Print reply
Posts: 82
ja inderdaad, dus ik dacht misschien is mijn cdi/ bobine/ spoelen kapot?

 
swieber 18-10-2009 21:40 Print reply
Posts: 82
iemand idee wat ik nu het beste kan doen??

edit:

ik bedoelde idd 18 mm

Dit bericht is gewijzigd door swieber op 18-10-2009 om 21:42 uur.
 
RobertJanZwartsluis 20-10-2009 21:24 Print reply
Posts: 6
Hij verzuipt dus, ( te grote sproeier ). Als je vol gas geeft? Als iej wat knettert en uitvalt.

Als je echt zeker weet dat iej niet gewoon verzuipt, probeer is een lekker vettig mengsel, rookt wel heerlijk maar dan weet in iedergeval dat je bougie niet wit blijft.

Verder zou je kunnen proberen hem af te stellen door met je luchtstelschroef in je carburatie te spelen. Dit heeft op mijn DT wel geholpen, die liep ook niet en viel snel uit maar dit kwam gewoon door een arm benzine mengsel in de lucht, oftewel, luchtstelschroef wat verder dicht gedraait en lopen als een zonnetje.

Ik zou trouwens niet met sproeiers van 220 gaan rijden want dan zuipt iej als een tijger lijkt mij, wat mij dus meer doet denken aan dat iej verzuipt als je het gas open draait, maar dat kan aan mij liggen.

Een idee voor als je bijv een sproeier 300 wil proberen is gewoon een sproeiertje te pakken en hem zelf op te boren tot 300 ofzo. Hoef je niet steeds naar de dealer om een euro te verspillen boerentechniek blijft mooi voor 2-takt blokken.

edit: wat ook nooit kwaad kan is je vlotterbak een keer legen.

Dit bericht is gewijzigd door RobertJanZwartsluis op 20-10-2009 om 21:25 uur.
 
swieber 21-10-2009 10:24 Print reply
Posts: 82
nou, elke keer als je je sproeier verwisselt moet de vlotterbak toch open dus

hij verzoop zelfs bij sproeiertje 85, dus het was de ontsteking.

ik heb inmiddels het probleem gevonden en opgelost
de vliegwielspie was horizontaal doorgebroken waardoor een helft in me vliegwiel zat en een helft in me krukas.

vind het niet gek dat ie bij hoge toeren dan op het verkeerde moment gaat onsteken ( dus ploffen)
mijn vliegwiel kon gewoon om mijn krukas draaien
gelukkig niks beschadigd nieuwe vliegwielspie erin en hij reed weer als een jekko.

ook is mn sproeier 220 te klein, hij staat nog steeds te arm maar hij rijdt wel keihard. ik moet een grotere sproeier hebben, maar geen enkele bromfietszaak in mijn buurt verkoopt groter dan 220 !
dus ik moet weer gaan bestellen, nu zit mijn lucht filter een beetje met tape ingewikkeld, hij wil al een beetje bruiner worden maar ik w8 nog ff met rijden


iig iedereen bedankt hier.
 
swieber 22-10-2009 0:02 Print reply
Posts: 82
nou, toch weer eigenwijs, toch weer ff naar een vriend toe rijden,toch weer ff het gas open getrokken, en ja, gvd vastnaaier.

kijk of ik m nog kan laten honen en andere zuiger
echt klote, eigen schuld dikke buld
 

Dit topic is 2994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved