Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Welke sproeier???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59151 - Welke sproeier???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swieber 16-10-2009 23:32 Print topicpost
Posts: 82
Hallo iedereen,

ik heb een nieuwe setup en ik ben deze hele dag bezig geweest met sproeiertjes uitproberen op me tzr.

mijn nieuwe setup is:

70 cc prorace
24 mm vlakschuif mikuni
twinair luchtfilter
metrakit rk (50 cc pijp)

ik krijg hem maar niet lekker aan het lopen,
ik kan hem starten het makkelijkst met choke, geen gas.
dan loopt hij heeeel laag stationair, wanneer ik dan een beetje gas geeft valt ie met een paar plofjes die uit de uitlaat komen weg.

de sproeiers die ik al geprobeerd heb:

85, 90, 95, 100, 110, 150, 180

en ene amal 95 sproeier die de grootte heeft van een mikuni 220 sproeier

nou heb ik er wel 1 keer "succesvol" (dus boven de 3000 toeren) mee kunnen rijden dit was zonder luchtfilter met die rare amal 95 sproeier ook dit liep niet geweldig maar de uitlaat plofte tenminste niet en hij klom wat beter in toeren met volgas.

nou heb ik vanavond maar weer hetzelfde gedaan 95 zonder luchtfilter, nu deed hij het ineens niet, weer het zelfde verhaaltje van hooguit 3000 toeren ploffen uit de uitlaat etc.

kijken naar me bougie heeft ook niet veel zin omdat ik niet een stukje met half ( laat staan vol) gas kan rijden. ik kan weinig uit de kleur afleiden die ook weinig veranderd.

kan iemand mij hier vertellen wat ik nu fout doe?



Dit bericht is gewijzigd door swieber op 16-10-2009 om 23:32 uur.
 

bobboiten 17-10-2009 8:05 Print reply

Posts: 2771
Ik denk dat je tog nog een stuk te laag zit met sproeier... uitvallen was bij mij namelijk te kleine sproeier.

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 17-10-2009 om 8:06 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
shirioko 17-10-2009 9:36 Print reply

Posts: 2273
probeer ff een deel van je powahfilter af te plakken met tape, tot je aan de bovenkant een opening overhoudt die iets kleiner is dan de binnendiameter van je luchtfilterslang (dat ding tussen je carb en je filter)
 
swieber 17-10-2009 10:22 Print reply
Posts: 82
Oke, ik zal dat wel even proberen.
maar wat zo gek is, eerst heb ik zeker 200 meter (testritje) gereden met die 95 van amal zonder luchtfilter en toen ging hij makkelijk over de 3000 toeren heen. gister wou ik kijken of dat nog steeds zo was, en toen deed hij precies het zelfde. als alle andere sproeiertjes gister, niet voorbij de 3000 toeren, terwijl ik zou denken dat moet hij toch gewoon een stukje rijden? de bougie was iig toen weer wit nadat ik dat gedaan had (verw8e ook niet veel anders)

toch vind ik het gek dat ie het eerst wel deed (niet echt goed, maar wel beter dan nu) met een bepaalde verhouding en gister met de zelfde verhouding niet.

edit: ik heb net op internet gevonden dat een 130 amal overkomt met een 220 mikuni.

Dit bericht is gewijzigd door swieber op 17-10-2009 om 10:25 uur.
 
shirioko 17-10-2009 10:30 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
Oke, ik zal dat wel even proberen.
maar wat zo gek is, eerst heb ik zeker 200 meter (testritje) gereden met die 95 van amal zonder luchtfilter en toen ging hij makkelijk over de 3000 toeren heen. gister wou ik kijken of dat nog steeds zo was, en toen deed hij precies het zelfde. als alle andere sproeiertjes gister, niet voorbij de 3000 toeren, terwijl ik zou denken dat moet hij toch gewoon een stukje rijden? de bougie was iig toen weer wit nadat ik dat gedaan had (verw8e ook niet veel anders)

toch vind ik het gek dat ie het eerst wel deed (niet echt goed, maar wel beter dan nu) met een bepaalde verhouding en gister met de zelfde verhouding niet.

edit: ik heb net op internet gevonden dat een 130 amal overkomt met een 220 mikuni.

Dit bericht is gewijzigd door swieber op 17-10-2009 om 10:25 uur.

ik rijd zelf rond met een 20mm mikuni met sproeier 170, en ik heb mijn powerfilter afgeplakt tot er een opening over blijft van 15 - 20 mm, dus wees niet te zuinig met de tape (wel voorzichtig dat je je schuim niet kapot trekt met de tape)
 
De Schout 17-10-2009 10:30 Print reply
Posts: 5327
volgens mij kun je gerust een heel eind groter gaan met je sproeiers. ergens tussen 180-240 wat sproeiers halen en testen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
swieber 17-10-2009 10:33 Print reply
Posts: 82
ja ik had ff gerekend,
die amal 95 staat dus ongv. gelijk aan een 160 van mikuni

ik heb nog een 220 liggen, maar eerst probeer ik dat ff met dat tape zo.


 
shirioko 17-10-2009 10:41 Print reply

Posts: 2273
ik heb gewoon een pringles bus over mijn powerfilter heen geschoven, onderkant opengesneden en door de blikken flappen open en dicht te buigen kan ik mijn luchttoevoer regelen, nog nooit sproeiertje hoeven te verwisselen
 
swieber 17-10-2009 10:58 Print reply
Posts: 82
okee, nog steeds wit met die "160" en afgeplakt filter

douw nu ff die 220 er in
 
swieber 17-10-2009 11:28 Print reply
Posts: 82
nu was hij iets donkerder aan het worden, liep niet echt.
maar zou het niet aan de bougie kunnen liggen dat hij zo weinig toeren maakt? dat ie 1 keer te heet was geworden. misschien verkeerde hittegraad ?
 
De Schout 17-10-2009 11:46 Print reply
Posts: 5327
niet prullen met tape, gewoon goede sproeier zien te zoeken. 220 zonder tape en fratsen zou redelijk in de buurt moeten komen naar mijn idee.

en bougie--> bij twijfel nieuwe, kost toch niets.
 
tune tweak fiddle bang bummer
swieber 17-10-2009 12:04 Print reply
Posts: 82
ja net 220 geprobeert

hij liep het best (en dat is dus niet gelijk uitvallen bij een beetje extra gas, rijden doet ie niet) met choke aan en me hand op het lucht filter houdend.

toen tikte hij de 3000 toeren aan in zijn vrij, het beste wat ik tot nu toe heb gezien. bougie was nog steeds aan de witte kant.

maar hoe kan dat nou? mijn dealer heeft niet eens een grotere sproeier dan 220 voor mikuni

begin het echt zat te raken, kan het niet gewoon aan mijn bobine liggen ofzo dat ie maar heel weinig toeren wil maken.

met andere bougie hetzelfde resultaat
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 12:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

ik rijd zelf rond met een 20mm mikuni met sproeier 170, en ik heb mijn powerfilter afgeplakt tot er een opening over blijft van 15 - 20 mm, dus wees niet te zuinig met de tape (wel voorzichtig dat je je schuim niet kapot trekt met de tape)


je rijdt continu rond met tape op je filter?
 
Too cool for school!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 12:16 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
ja net 220 geprobeert

hij liep het best (en dat is dus niet gelijk uitvallen bij een beetje extra gas, rijden doet ie niet) met choke aan en me hand op het lucht filter houdend.

toen tikte hij de 3000 toeren aan in zijn vrij, het beste wat ik tot nu toe heb gezien. bougie was nog steeds aan de witte kant.

maar hoe kan dat nou? mijn dealer heeft niet eens een grotere sproeier dan 220 voor mikuni

begin het echt zat te raken, kan het niet gewoon aan mijn bobine liggen ofzo dat ie maar heel weinig toeren wil maken.

met andere bougie hetzelfde resultaat


ik vraag me af of er wel genoeg mengsel in je cilinder komt dan... Kan een paar dingen betekenen.
- Lucht wordt teruggeblazen waardoor het niet in je carter/cilinder blijft, wss verrot membraan. Hierdoor heb je simpelweg gewoon te weinig mengsel in je verbrandingsruimte en levert ie ook geen vermogen. Omdat je een behoorlijk grote carb hebt en daardoor een lage stroomsnelheid is je mengsel ook niet echt rijk ondanks de grote sproeier.

- Lucht wordt niet teruggeblazen en komt volledig in je verbrandingsruimte, maar bevat te weinig benzine waardoor ie te arm is. Als je al een hele grote sproeier gemonteerd hebt betekent dat dat je setup gewoon kut is op die manier en je carb te groot is.
Lijkt me stug... want er zijn andere mensen die wel prima lopen met zon setup.

Je kunt denk ik ook niet teveel naar je bougiekleur kijken in deze situatie want het zegt niets over je sproeier als je in zn vrij niet boven de 3000rpm uitkomt.... bougiekleur relateren aan sproeier is voor volgas, volle toeren...

Zou idd ook nog heel goed een ontstekingsprobleem kunnen zijn, maar ik zou toch even het membraan checken.

 
Too cool for school!
shirioko 17-10-2009 12:19 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


je rijdt continu rond met tape op je filter?

nee met een bus pringles
 
swieber 17-10-2009 12:29 Print reply
Posts: 82
okee martijn ik kijk eerst even naar mijn membraan

ik wou net mijn bobine doormeten met me multimeter maar die kan ik bij Ohm slechts hooguit op de 10K zetten

bij 20 K zou hij tussen de 3 en de 4 Ohm moeten zitten.

en bij 10K ??
hij faf 15 Ohm aan bij mij bji de 10K
 

Dit topic is 2995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved