Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - snap er niet veel van :s vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 752 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59144 - snap er niet veel van :s vaag
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Garciyano 16-10-2009 18:00 Print topicpost

Posts: 616
Hallo,

ik rij al zo lang ik me brommer heb, gaat om een derbi drd racing '07 rij ik te rijk sproeier 104 en met org. pijp, op een een of andere manier kon de sproeier niet kleiner want dan liep ie echt kut.

nu heb ik een metrakit thrower onder me brommer zitten en liep ie ongeveer 90 met sproeier 104, nog kreeg ik van mensen te horen dat dat donders groot is. dus nu heb ik een sproeier 100 er in gedaan en getest. maar ik merk nu dat ie wel beter door trekt maar dat ik kracht kwijt ben in me 5 en 6e versnelling, want ik ging dus ff 15 km. rijen om vervolgens mij bougie kleur te bekijken, en dat was op de terug weg de hele tijd met tegen wind. ik bleef maar schakelen naar z'n 4 en dan weer naar de 5 en dan weer naar z'n 4. dat hebben jullie toch ook niet? met tegen wind? of wel.

en ik wee tniet of het aan de wind lag maar ik ging weer 90, terwijl eigelijk mijn hoofddoel was de 100 te halen. want maat van mij heeft alles precies het zelfde ook org. met mk thrower en die haalt wel 100 en die rijd zelfs met sproeier 87 ofso.

hoe kan dit? wat kan ik hier tegen doen? zal ik er nou sproeier 100 laten of me ouwe 104 er weer terug in doen?

Mvg.

Edit/:

Setup
50 cc org. (nieuwe derbi blok)
17,5mm. carb.
luchtfilter ontgrenst
twv 14-52
uitlaat Metrakit thrower


Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 16-10-2009 om 18:01 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||

Tobias Verhoef 16-10-2009 18:36 Print reply

Posts: 1832
Afstellen lost een hoop op.

En als je niet goed weet hoe het moet hij een faq:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Garciyano 17-10-2009 12:21 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Afstellen lost een hoop op.

En als je niet goed weet hoe het moet hij een faq:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187


Oke, ik heb hem nu volgens de faq afgesteld.

sproeier 100,
gasnaald op de laagste stand, dus heb het clipje op de hoogste stand gedaan.
en luchtschroef 1,5 slag open.

hij trekt al wel een stuk beter door, maar hij heeft nog steeds een beetje die dip voor de powerband betekend dit nog een kleinere sproeier?

met dip bedoel ik gas op 3/4 houden en wachten met op toeren komen voor de powerband, want als ik 4/4 gas ga dan zakt ie in toeren en snelheid.

wat kan ik hier nog tegen doen?

en nog een vraagje wat me zonet in 1 keer gebeurde.
ik reed vol gas en probeerde zo hoog mogelijk de toeren in te klimmen om zo me top snelheid te bekijken maar toen rond ongeveer de 9000 toeren begon ie in eens in toeren te zakken en in te houden terwijl ik vol gas gaf?? wat is dit? een te arm mengsel in de hoge toeren? doordat ik me gasnaald heb verzet?

want k d8 wel ff van fuck, k heb namelijk geen zin in een warmloper of vastloper.

alle hulp is welkom

Mvg.

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 17-10-2009 om 12:22 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Joost. 17-10-2009 12:28 Print reply

Posts: 339
mag wel andere topic naam
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Garciyano 17-10-2009 12:30 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost.
mag wel andere topic naam


ja komt omdat ik eerst een andere vraag had, en nu d8 van hmm beetje zinloos om een nieuwe topic te starten.

maar iig hoe verander je de titel dan?

en heb je ook een antwoord op mijn vraag?
 
Senda DRD RACING 07 ||
Joost. 17-10-2009 12:32 Print reply

Posts: 339
je hebt m volgens de faq armer afgesteld, nu deed hij het iets beter? dan zou ik zeggen, 4 maten kleinere sproeier proberen. 96 dus.

watvoor kleur had je bougie na die 15km rijden? beetje zwart?
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Pixl 17-10-2009 12:36 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost.
mag wel andere topic naam


Regelt een mod wel?

Je zei dat je 'm had afgesteld, maar als je hem goed hebt afgesteld heb je die problemen niet Dus nog maar ff verder gaan denks

Afstellen kost btw een hoop geduld en tijd.
 
So fuckin' what!?
Garciyano 17-10-2009 16:14 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost.
je hebt m volgens de faq armer afgesteld, nu deed hij het iets beter? dan zou ik zeggen, 4 maten kleinere sproeier proberen. 96 dus.

watvoor kleur had je bougie na die 15km rijden? beetje zwart?


ja nadat ik 10km. had gereden was me bougie nog wel een beetje zwart.

maar jij raad mij dus sproeier 96 aan? dan ga ik dat maar is proberen..

maar nu moet ik dus nog een kleinere sproeier maar hoe kan het dan dat ik in de hoge toeren in 1 keer in hield ? wat was dat weet iemand dat? was dit een geval van nog steeds te rijk of stond ie nu te arm in de hoge toeren? doordat ik me gasnaald een stuk lager hebt gezet?

 
Senda DRD RACING 07 ||
Garciyano 18-10-2009 19:37 Print reply

Posts: 616
wat me ook opvalt is sinds ik sproeier 100 er in heb zitten, start ie ook een stuk slechter eerst met 104 was het 2 keer kicken of zelfs 1 keer en dan starte die. nu met sproeier 100 start ie ook wel maar dan valt ie direct weer uit en moet ik de choke gebruiken om te starten. en dan direct weer uit anders valt ie uit.

wat houd dit in?
te kleine sproeier of een te grote of komt dit doordat het nu weer kouder begint te worden?
 
Senda DRD RACING 07 ||
MarTijn tzr 18-10-2009 19:42 Print reply

Posts: 6970
hij reed met sproeier 104 eerst gewoon goed? en je gaat hem veranderen omdat je hebt gehoord dat die sproeier te groot is???
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Tommyofzo 18-10-2009 20:36 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
hij reed met sproeier 104 eerst gewoon goed? en je gaat hem veranderen omdat je hebt gehoord dat die sproeier te groot is???

Dat is tot mijn grote verbazing ook wat ik uit het verhaaltje kon concluderen
 
Garciyano 19-10-2009 9:35 Print reply

Posts: 616
nee ik ga nu naar een kleinere sproeier omdat ik een best grote dip heb voor m'n powerband. en die wou ik er uit hebben.

en omdat ik d8 misschien omdat ie te rijk staat houd ie op top in en kan ik misschien nog meer er uit halen dus mijn doel was ook een hogere top.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Garciyano 21-10-2009 21:59 Print reply

Posts: 616
als ik vol gas geef, houd de brommer in en gaat sputteren en zakt dan in toeren..zegt ook een beetje bwaaahp maar komt denk ik omdat ie in toeren zakt.

wat betekend dat?

te rijk of te arm?


Edit:

en om dan vol gas te gaan rijden moet ik dus beetje met het gas spelen, dus ongeveer half tot 3 kwart gas en dan wachten tot dat ie langzaam op toeren komt en dan kan ik langzaam het gas open gaan trekken echt heel langzaam en dan wilt ie pas wel de hoge toeren in klimmen.

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 21-10-2009 om 22:02 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
De Schout 21-10-2009 22:05 Print reply
Posts: 5327
klinkt als te arm.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Garciyano 21-10-2009 22:10 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
klinkt als te arm.


nu breekt mijn klomp, hoe kan dat?

k heb sproeier 104 er weer ingedrukt... en heb zwarte bougie

kan het komen omdat ik m'n gasnaald op de laagste stand heb hangen?

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 21-10-2009 om 22:11 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
De Schout 21-10-2009 22:13 Print reply
Posts: 5327
kijk voorlopig eens niet te veel naar je bougie, en meer naar hoe het ding loopt. als tie voor je gevoel netjes loopt, dan pas naar je bougie gaan kijken.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved