Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 of 4t brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59120 - 2 of 4t brommercross
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 14-10-2009 23:00 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Ja maar daarna is het wel 10x zo slijtvast en betrouwbaar

Een 4t waar alles uit geperst word is net zo onbetrouwbaar als een 2t waar dat bij gebeurt. Daarbij komt dat als je 4t je in de soep loopt je veel meer moet vervangen meestal dus hogere kosten als een vastlopertje bij een 2t.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ErikVerkade 15-10-2009 15:44 Print reply

Posts: 980
maar een 4t zeker een wat grotere in de richting van 100cc heeft wel meer koppel onderin
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
ChielTZR 15-10-2009 16:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
maar een 4t zeker een wat grotere in de richting van 100cc heeft wel meer koppel onderin


en tweetakt heeft elke slag een arbeidsslag. een 4 takt maar om de slag. dit is een belangerijke reden waarom 2 takt gewoon simpel sneller te krijgen is.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 15-10-2009 16:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
maar een 4t zeker een wat grotere in de richting van 100cc heeft wel meer koppel onderin


ja, maar daar gaat t nu niet over. denk dat je met een 100cc 2takt echt veul sneller af bent :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Matthijs-CB50 15-10-2009 17:55 Print reply

Posts: 60
Als je voor een Honda 4t wilt gaan...
Kan je idd een CB50 nemen (heb ik)
Maar, als je toch sneller wilt zijn, kan je misschien beter een SS50 nemen.
Dat is een langeslag motor, en volgens mij heeft die meer koppel waardoor je sneller op kunt trekken.
Het nadeel is dat de SS50 motor maar 9 k kan draaien (naar mijn weten).

De CB50 is korteslag en kan daardoor wel veel meer toeren draaien:
http://video.google....7767501273055213169#
Maar dat is natuurlijk gekkenwerk.
Wil je een CB snel krijgen, kan je het volgende doen:

Vliegwielbegrenzing vast zetten (eenvoudig, scheelt veel)
Je grondplaat continu voor laten ontsteken
óf
een vervroegend vliegwiel kopen

Grotere carb nemen, heb nu 16, maar 18 of 20 kan ook (en uiteraard je spruitstuk uitboren of een nieuwe kopen, maar dat is duur), óf een CB50F kop kopen (heeft standaard snelle nokkenas en grote inlaat)

Je inlaat vergroten

Andere uitlaat eronder

Snelle nokkenas (van een CB50F, of een XR80 bijvoorbeeld)

80 cc (duur, rond de 250 geloof ik)

5-bak erin, met andere vertanding dan origineel

Groter voortandwiel (hogere top / slomer optrekken)

Misschien zelfs een andere krukas



Mijn brommer:
16 mm carburateur
Open uitlaat ( http://www.youtube.c...#p/a/u/0/FBUImJX8Umo , http://www.youtube.c...p/a/u/1/OtD9_0RhHAI)
Vastgezette vliegwielbegrenzing
Continu voor-ontstekende grondplaat (paar graden verdraaid)

Verder is alles nog origineel.
Loopt wel 11.000 toeren, wel meer denk ik.
En top ligt rond de 70.

Ja, d'r is wel veel mogelijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


groeten




 
Honda CB50J
ChielTZR 15-10-2009 18:02 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Als je voor een Honda 4t wilt gaan...
Kan je idd een CB50 nemen (heb ik)
Maar, als je toch sneller wilt zijn, kan je misschien beter een SS50 nemen.
Dat is een langeslag motor, en volgens mij heeft die meer koppel waardoor je sneller op kunt trekken.
Het nadeel is dat de SS50 motor maar 9 k kan draaien (naar mijn weten).

De CB50 is korteslag en kan daardoor wel veel meer toeren draaien:
http://video.google....7767501273055213169#
Maar dat is natuurlijk gekkenwerk.
Wil je een CB snel krijgen, kan je het volgende doen:

Vliegwielbegrenzing vast zetten (eenvoudig, scheelt veel)
Je grondplaat continu voor laten ontsteken
óf
een vervroegend vliegwiel kopen

Grotere carb nemen, heb nu 16, maar 18 of 20 kan ook (en uiteraard je spruitstuk uitboren of een nieuwe kopen, maar dat is duur), óf een CB50F kop kopen (heeft standaard snelle nokkenas en grote inlaat)

Je inlaat vergroten

Andere uitlaat eronder

Snelle nokkenas (van een CB50F, of een XR80 bijvoorbeeld)

80 cc (duur, rond de 250 geloof ik)

5-bak erin, met andere vertanding dan origineel

Groter voortandwiel (hogere top / slomer optrekken)

Misschien zelfs een andere krukas



Mijn brommer:
16 mm carburateur
Open uitlaat ( http://www.youtube.c...#p/a/u/0/FBUImJX8Umo , http://www.youtube.c...p/a/u/1/OtD9_0RhHAI)
Vastgezette vliegwielbegrenzing
Continu voor-ontstekende grondplaat (paar graden verdraaid)

Verder is alles nog origineel.
Loopt wel 11.000 toeren, wel meer denk ik.
En top ligt rond de 70.

Ja, d'r is wel veel mogelijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


groeten






Ik hoor nog wel een lichte stotter, merk je dat zelf ook?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Mt5_grolsch 15-10-2009 18:43 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Ik ga geregeld eens naar een brommercross kijken, en daar hebben de 4takten vaak niet veel moeite de 2takten bij te houden Zal wel het een en ander aan gebeurt zijn, maar het kan dus wel


wat lul jij nou weer achterlijk noem maar eens 1 brommer met 4 takt die goed mee kunnen komen met de 2 takten!!
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Matthijs-CB50 15-10-2009 18:56 Print reply

Posts: 60
Ja, hij stottert af en toe ook wat.
Maar dat is een benzine probleem, mn brandstof filter was gescheurd, dus lekte. Daarom een autobenzine filter erop gezet, maar die is veel dikker waardoor de brandstof er niet snel genoeg door heen gaat, waardoor de vlotterkamer te snel leeggetrokken wordt.

Ja, 't is wel altijd een beetje kloten, vooral met oude brommers...
 
Honda CB50J
Wauter 16-10-2009 11:13 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Als je voor een Honda 4t wilt gaan...
Kan je idd een CB50 nemen (heb ik)
Maar, als je toch sneller wilt zijn, kan je misschien beter een SS50 nemen.
Dat is een langeslag motor, en volgens mij heeft die meer koppel waardoor je sneller op kunt trekken.
Het nadeel is dat de SS50 motor maar 9 k kan draaien (naar mijn weten).







Ik heb wel eens een ss50 blok 12k zien lopen, maar dat was wel een skyteam...

 
remcees 19-10-2009 0:19 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
...epper erop, snelle nokkenassen...

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 14-10-2009 om 22:29 uur.


jahhaa.. gesmede zuigers, en als je dan tog al 4 klepper heb kun je net zo goed een turbo erop zette.. offuhh, race lucht in je banden

 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
dokocrosser 20-10-2009 17:00 Print reply

Posts: 1433
Naar mijn mening zal dit je niet gaan lukken.
Een kennis van mij heeft dit ook al eens geprobeerd en heeft hier heel veel mee geexperimenteerd maar het was niet te doen. Heeft een honda blokje opgevoerd met alles wat er op de markt te krijgen was en er een raceontsteking van een motor opgezet.
Toeren maken deed hij geweldig maar wanneer het ding in het zand kwam was het afgelopen. Mischien dat een hele korte versnellingsbak uitzondering kan bieden maar dan moeten deze wel leverbaar zijn.

Je ziet ook niemand met de brommercross rijden met een 4t. In lichtenvoorde was er 1 maar die was geen partij voor de standaard rieju's en derbi's.
 

Dit topic is 2723 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved