Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 of 4t brommercross

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59120 - 2 of 4t brommercross
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 14-10-2009 21:51 Print topicpost

Posts: 8211
omdat ik vort een heel eind genoeg heb van het 2t gebeuren en 4t me steeds wat meer gaat intreseren zat ik eraan te denken om brommercross met een 4t blok te gaan rijden, cb50 ofzoiets had ik dan in gedachten.
maar zou ik dan nog wel enigsinds mee kunnen komen met de 2 takten van de anderen. uit de am6 en derbi blokjes is wel veel makkelijker meer vermogen te halen maar echt hard gaan ze op rechte stukken toch nog niet. en als ik zie dat somige ook rond de 13k rpm uit hun 4t brommer krijgen lijkt mij dat je toch wel redelijk ergens halverwege mee moet kunnen rijden.

maar nou zou ik graag jullie meningen horen. of mijn plan haalbaar is of niet.

gr, simon
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dennis_mt5 14-10-2009 22:14 Print reply

Posts: 413
Ik had vroeger zon pitbike'je waar 48ccm3 op stond op cilinder, dat ding liep best aardig en trok ook nog goed op. Alleen weet ik niet 100% zeker dat het 50cc was, heb het blokje nooit los gehad.

 
Pixl 14-10-2009 22:16 Print reply

Posts: 3125
Ik ga geregeld eens naar een brommercross kijken, en daar hebben de 4takten vaak niet veel moeite de 2takten bij te houden Zal wel het een en ander aan gebeurt zijn, maar het kan dus wel
 
So fuckin' what!?
mtx_owned 14-10-2009 22:17 Print reply

Posts: 2183
het zal best mogelijk zijn om goed mee te kunnen rijden, alleen zal de kostenpost om je 4takt goed snel te maken aanzienlijk hoger zijn als je 2takt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Joel_koningslust 14-10-2009 22:18 Print reply

Posts: 14514
als je wilt winnen moet je gewoon bij 2takt blijven.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 14-10-2009 22:21 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Ik ga geregeld eens naar een brommercross kijken, en daar hebben de 4takten vaak niet veel moeite de 2takten bij te houden Zal wel het een en ander aan gebeurt zijn, maar het kan dus wel


wat voor een brommercrossen zijn dan dat? en waar zijn die en zijn die ook alleen 50cc? dan kan ik daar wat meer over zien te vinden want hier zie ik nooit 4t bij de brommercross. en weet je toevallig met wat voor een blokken hun rijden. en dat er wat aan moet gebeuren snap ik maar bij de 2t brommer wordt er ook heel wat aan gedaan.

@mtx owned: dat het geld kost weet ik. maar dat kost het bij 2t ook.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx_owned 14-10-2009 22:24 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


@mtx owned: dat het geld kost weet ik. maar dat kost het bij 2t ook.


ik doelde erop dat een 4takt brommer even snel maken veel duurder is dan een 2takt maken die zo snel is.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
-simon- 14-10-2009 22:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ik doelde erop dat een 4takt brommer even snel maken veel duurder is dan een 2takt maken die zo snel is.


ja dat opzich wel ja. maarja hobby mag geld kosten en ik doe het allemaal rustig aan op mijn gemak. maar ik wil gewoon is een keer wat anders als de meeste mee rijden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Pixl 14-10-2009 22:26 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


wat voor een brommercrossen zijn dan dat? en waar zijn die en zijn die ook alleen 50cc? dan kan ik daar wat meer over zien te vinden want hier zie ik nooit 4t bij de brommercross. en weet je toevallig met wat voor een blokken hun rijden. en dat er wat aan moet gebeuren snap ik maar bij de 2t brommer wordt er ook heel wat aan gedaan.

@mtx owned: dat het geld kost weet ik. maar dat kost het bij 2t ook.


Rijden niet veel 4takters rond hoor, maar wel een paar. Omgeving acherhoek.

Maar je zult wel meer 4takters vinden hoor, niet alleen hier in de buurt
 
So fuckin' what!?
mtx_owned 14-10-2009 22:28 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja dat opzich wel ja. maarja hobby mag geld kosten en ik doe het allemaal rustig aan op mijn gemak. maar ik wil gewoon is een keer wat anders als de meeste mee rijden.


ik vind het interessant dat je dit wilt gaan proberen waar ik sowieso al aan denk is natuurlijk cilinderkop bewerken, 4klepper erop, snelle nokkenassen...

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 14-10-2009 om 22:29 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
-simon- 14-10-2009 22:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Rijden niet veel 4takters rond hoor, maar wel een paar. Omgeving acherhoek.

Maar je zult wel meer 4takters vinden hoor, niet alleen hier in de buurt


en dat was ook allemaal alleen 50cc wat toegestaan was?
want hier heb je ook nog een aantal crossen waar het allemaal niet zo nauw komt. en je ook met een 110cc honda enzo mee mag doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Wauter 14-10-2009 22:29 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
omdat ik vort een heel eind genoeg heb van het 2t gebeuren en 4t me steeds wat meer gaat intreseren zat ik eraan te denken om brommercross met een 4t blok te gaan rijden, cb50 ofzoiets had ik dan in gedachten.
maar zou ik dan nog wel enigsinds mee kunnen komen met de 2 takten van de anderen. uit de am6 en derbi blokjes is wel veel makkelijker meer vermogen te halen maar echt hard gaan ze op rechte stukken toch nog niet. en als ik zie dat somige ook rond de 13k rpm uit hun 4t brommer krijgen lijkt mij dat je toch wel redelijk ergens halverwege mee moet kunnen rijden.

maar nou zou ik graag jullie meningen horen. of mijn plan haalbaar is of niet.

gr, simon


ik zou voor een een ss50/cd50 blok gaan aangezien hier veel meer voor op de markt is en dus ook makkelijker snel te maken. het enige nadeel wat ik mij kan bedenken met crossen is dat de cilinder niet onder 90 graden maar 180 graden aan het blok vastzit waardoor je speelruimte wat kleiner wordt.
 
-simon- 14-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]


ik zou voor een een ss50/cd50 blok gaan aangezien hier veel meer voor op de markt is en dus ook makkelijker snel te maken. het enige nadeel wat ik mij kan bedenken met crossen is dat de cilinder niet onder 90 graden maar 180 graden aan het blok vastzit waardoor je speelruimte wat kleiner wordt.


die lengte naar voor heb ik denk ik niet. met een cb blok zal ik denk ik ook al mijn ruimte nodig hebben maar zal denk ik makkelijker passen. en ik ben ook wellis op sites met een hoop (snel) cb spul geweest alleen weet ik die niet meer. en het kijkt natuurlijk mooier.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
PraatPaal 14-10-2009 22:42 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


ik doelde erop dat een 4takt brommer even snel maken veel duurder is dan een 2takt maken die zo snel is.


Ja maar daarna is het wel 10x zo slijtvast en betrouwbaar
 
Coole 14-10-2009 22:46 Print reply

Posts: 423
http://www.onlinemcp...p?b=honda&m=cb50

Zie dat allemaal dan, zeker snelle troep!
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
-simon- 14-10-2009 22:59 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Ja maar daarna is het wel 10x zo slijtvast en betrouwbaar


dat slijtvast val opzich ook nog wel mee hoor.

@joel: winnen zal ik met mijn rijkunsten de eerste tijd zeker nog niet doen. maar als ik kwa brommer iets boven de midden mee kan komen vind ik het het eerste jaar wel goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved