Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - putjes en krassen in cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59116 - putjes en krassen in cilinderkop
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 14-10-2009 20:10 Print topicpost
Posts: 3376
hallo ik heb net een 70 cc mallossi voor mijn mtx gekocht die wou ik er dus effe opzetten maar topen zag ik dat er putten in de kop zaten dus effe foto gemaakt om te vragen hoe je die het best weg kan halen.



 

THE CRAZY DOCTOR 14-10-2009 20:12 Print reply

Posts: 1302
Af laten draaien
 
st.nyksterdriver 14-10-2009 20:13 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Af laten draaien

dan heb ik toch minder compressie ?
 
PraatPaal 14-10-2009 20:14 Print reply

Posts: 7977
Die putten zijn detonatiesporen.

Uitdraaien van de kop zal ten koste van de compressie gaan...

Weggooien en andere kop zoeken, of een oude verdwaalde 50cc kop even op maat laten draaien.
 
tsxhunter 14-10-2009 20:15 Print reply

Posts: 9332
hier kan je nog gewoon mee rijden hoor
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
kenny77 14-10-2009 20:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

dan heb ik toch minder compressie ?


Niet als het vlak waar de pakking op komt ook afdraait.

Verder maken die putjes niet erg veel uit volgens mij, beetje glad schuren lijkt me ook voldoende.

Als ze er nog niet in zaten toen je de kop monteerde, zou ik me er meer druk om maken hoe die putjes erin komen.
 
PraatPaal 14-10-2009 20:17 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Niet als het vlak waar de pakking op komt ook afdraait.

Verder maken die putjes niet erg veel uit volgens mij, beetje glad schuren lijkt me ook voldoende.

Als ze er nog niet in zaten toen je de kop monteerde, zou ik me er meer druk om maken hoe die putjes erin komen snel een koudere boegie monteren en me squish danwel compressieverhouding checken.


Maar de beste man zegt in zijn startpost geloof ik dat hij de set net gekocht heeft.
 
tsxhunter 14-10-2009 20:18 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Maar de beste man zegt in zijn startpost geloof ik dat hij de set net gekocht heeft.


alleen de cilinder ja.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
bobboiten 14-10-2009 20:19 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Maar de beste man zegt in zijn startpost geloof ik dat hij de set net gekocht heeft.


kun je me uitleggen waarom er een koudere bougie in moet . Vraag me toch wel het hoe en waarom af...
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
kenny77 14-10-2009 20:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Maar de beste man zegt in zijn startpost geloof ik dat hij de set net gekocht heeft.


De malossi cilinder heeft hij inderdaad gekocht maar er wordt niet duidelijk of de cilinderkop ookbij de koop in zat of dat hij de cilinderkop van zijn eigen brommer heeft afgehaald.

Thnx voor het beantwoorden waardoor de puten erin zouden komen.
 
PraatPaal 14-10-2009 20:22 Print reply

Posts: 7977
Een koudere bougie, oftewel hogere hittegraad.

Verbrandingstemperatuur gaat omlaag, zodat het mengsel nietmeer zonder vonk kan ontbranden oftewel detoneren.

Heb je wel eens dat als je een tijdje volgas hebt gereden en je draait je gast dicht, dat je brommer op volle toeren doorjekkert?
 
Royal Club 14-10-2009 20:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Een koudere bougie, oftewel hogere hittegraad.

Verbrandingstemperatuur gaat omlaag, zodat het mengsel nietmeer zonder vonk kan ontbranden oftewel detoneren.

Heb je wel eens dat als je een tijdje volgas hebt gereden en je draait je gast dicht, dat je brommer op volle toeren doorjekkert?


heeft dat ook met detoneren te maken dan? als je je gasschuif dichtmikt, zou ie toch gewoon door het tekort aan mengsel moeten zakken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
st.nyksterdriver 14-10-2009 20:25 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Een koudere bougie, oftewel hogere hittegraad.

Verbrandingstemperatuur gaat omlaag, zodat het mengsel nietmeer zonder vonk kan ontbranden oftewel detoneren.

Heb je wel eens dat als je een tijdje volgas hebt gereden en je draait je gast dicht, dat je brommer op volle toeren doorjekkert?

er zit een bp6et bougie in (3 punten)
 
PraatPaal 14-10-2009 20:27 Print reply

Posts: 7977
6 is wel erg heet voor een 70+ setup, ik zou je adviseren naar minimaal een 7 te gaan, zelf had ik in me std mb8 een hittegraad 9
 
bobboiten 14-10-2009 20:32 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Een koudere bougie, oftewel hogere hittegraad.

Verbrandingstemperatuur gaat omlaag, zodat het mengsel nietmeer zonder vonk kan ontbranden oftewel detoneren.

Heb je wel eens dat als je een tijdje volgas hebt gereden en je draait je gast dicht, dat je brommer op volle toeren doorjekkert?


dat is behoorlijk logisch idd.

@TS hittegraad 6 lijkt me behoorlijk laag
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
WestlandMB 14-10-2009 22:09 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
6 is wel erg heet voor een 70+ setup, ik zou je adviseren naar minimaal een 7 te gaan, zelf had ik in me std mb8 een hittegraad 9


mb5 met 50/70cc moet je altijd hittegraad 7 hebben bh7s ngk bougietje
zelf heb ik ook een 9, niet dat het niet goed rijd maat er hoort 7 in ongeacht de cc's heb ik me laten vertellen

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 14-10-2009 om 22:10 uur.
 

Dit topic is 3900 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved