Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 635 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59110 - mb achterbrug
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 14-10-2009 16:42 Print topicpost

Posts: 812
omdat er in het klein vragen topic wederom niet gereageerd wordt op mijn vraag vraag ik het maar hier.
Past een mb achterbrug(vierkante) in een mt. Daar zit nu zo'n ronde in...
 

knoffy 14-10-2009 16:43 Print reply
Posts: 610
past gewoon maar je kan ook alleen het wiel overzetten toch ?
 
sibren mt 14-10-2009 16:52 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
past gewoon maar je kan ook alleen het wiel overzetten toch ?


alleen wiel over zetten kan ook
 
MX Racing 14-10-2009 17:03 Print reply

Posts: 812
klopt. maar volgens mij is die mb achterbrug sterker. Of niet?
 
sibren mt 14-10-2009 17:14 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
klopt. maar volgens mij is die mb achterbrug sterker. Of niet?


zelfde
 
Fabio 14-10-2009 17:18 Print reply

Posts: 1737
Mb5 en Mt5 hebben dezelfde achterbrug. De vierkante achterbrug is een aftermarket en is minder sterk dan een originele. Beide bruggen zijn in zowel een mt5 als in een mb5 te plaatsen. Let wel op, de chromen, vierkante achterbrug is langer dus je brommer komt hoger te staan. Dit kan je compenseren door kortere veren te plaatsen.
 
MX Racing 14-10-2009 17:43 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Mb5 en Mt5 hebben dezelfde achterbrug. De vierkante achterbrug is een aftermarket en is minder sterk dan een originele. Beide bruggen zijn in zowel een mt5 als in een mb5 te plaatsen. Let wel op, de chromen, vierkante achterbrug is langer dus je brommer komt hoger te staan. Dit kan je compenseren door kortere veren te plaatsen.


ja de mt wordt klaar gemaakt om mee te crossen, en ik heb bijde achterbruggen nog liggen. Welke zou ik er in zetten? als hij hoger is is het wel fijner om te crossen of vinden jullie van niet?
 
sibren mt 14-10-2009 18:04 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


ja de mt wordt klaar gemaakt om mee te crossen, en ik heb bijde achterbruggen nog liggen. Welke zou ik er in zetten? als hij hoger is is het wel fijner om te crossen of vinden jullie van niet?


gewoon de ronde (orginele) achterbrug nemen is veel sterker die andere trek je zo krom voor de hoogte moet je maar langere veren kopen
 
Fabio 14-10-2009 19:42 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


gewoon de ronde (orginele) achterbrug nemen is veel sterker die andere trek je zo krom voor de hoogte moet je maar langere veren kopen


Inderdaad, gewoon de originele nemen. Wat betreft het krom trekken van de vierkante brug, ik heb het nooit gehad. Ik heb er 3 jaar mee rondgereden. Zowel met de sloomste als met de snelste cilinders. Krom werd hij echt niet.
 
sibren mt 14-10-2009 19:48 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


Inderdaad, gewoon de originele nemen. Wat betreft het krom trekken van de vierkante brug, ik heb het nooit gehad. Ik heb er 3 jaar mee rondgereden. Zowel met de sloomste als met de snelste cilinders. Krom werd hij echt niet.


ik kreeg zelfs die originel krom
 
Fabio 14-10-2009 20:22 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


ik kreeg zelfs die originel krom


Als je met je mt gaat crossen en springen dan krijg je ze krom want daar zijn ze simpelweg niet op gemaakt. Een mtx heeft een veel sterkere achterbrug. Deze is dikker, hoger en langer. Tevens is het wiegframe sterker en het balhoofd kan beter tegen een stootje. Een mtx-sh is vele malen meer geschikt om te springen.
 

Dit topic is 547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved