Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59101 - Houdt in op top
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2729 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
sammyboytje1 |
13-10-2009 17:04 |
Posts: 58 |
Hallo brommerfans,
ik had een vraagje over mijn Gilera GSM. Even een gedeelte setup:
Std Cilinder (50cc gilardoni)
Mikuni 2 bout carb (20mm)
Gianelli Uitlaat
Voor de rest allemaal standaard.
Maar als ik gewoon normaal rij is er niks aan de hand. Maar als ik boven de 70 kom met half gas, zakt ie weer in. Maar als ik boven de 70 kom met vol gas trekt ie gewoon helemaal normaal door naar de 90+. Maar als ik dan dus 90 rij en ik wil een beetje minder hard, zakt ie weer helemaal in, alsof ik helemaal geen gas geef. Als ik dan weer vol gas geeft, speert ie er weer vandoor.
Ik denk zelf dat m'n sproeier verkeerd is, maar m'n bougie is gewoon bruin (eerder zwart dan wit iig).
Jongens bedankt alvast!
PS:
bij snelheden onder de 70 km/u kan ik gewoon perfect alle "standen" van het gas vinden. Half gas, kwart gas, geen probleem.
|
|
|
|
kage |
13-10-2009 17:20 |
Posts: 85 |
sproeier te klein?
|
|
Skage |
|
lukebanning |
13-10-2009 17:45 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kage
sproeier te klein?
Slim, hij geeft aan dat 'ie eerder een té grote als te kleine sproeier heeft...
Lijkt me eerder dat 'ie verzuipt, ook omdat 'ie het alleen op top doet.
Probeer eens een paar maten kleinere sproeier en ga er een beetje mee spelen...
|
|
|
|
sammyboytje1 |
13-10-2009 18:04 |
Posts: 58 |
Thanks guys!
Ik heb nu een mikuni 150 sproeier. Adviezen hoe laag ik moet gaan?
En maakt het misschien uit of ik een korte of lange sproeier gebruik?
Link korte sproeier:
Link lange sproeier:
|
|
|
|
honda fryslan |
13-10-2009 18:31 |
Posts: 1914 |
je kunt niet zomaar andere sproeiers gebruiken dus gewoon hetzelfde type sproeier gebruiken..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
lukebanning |
13-10-2009 18:31 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sammyboytje1
Thanks guys!
Ik heb nu een mikuni 150 sproeier. Adviezen hoe laag ik moet gaan?
En maakt het misschien uit of ik een korte of lange sproeier gebruik?
Link korte sproeier:
afbeelding
Link lange sproeier:
afbeelding
Beste is gewoon om te proberen.
Gewoon paar maatjes kleiner proberen en het zo achterhalen. Per brommer is het zo verschillend, ook al hebben ze dezelfde set-up
Verder gewoon zelfde erin doen (lang/kort) als wat je nu hebt.
|
|
|
|
sammyboytje1 |
13-10-2009 18:50 |
Posts: 58 |
Ok, bedankt! Dan ga ik morgen even een kleinere halen, want nu is de winkel natuurlijk weer dicht
Altijd wanneer je ze nodig hebt, zijn ze dicht. Nou ja, ff geduld dan maar...
I'll keep you updated!
|
|
|
|
sammyboytje1 |
13-10-2009 20:34 |
Posts: 58 |
BTW:
Dit zou ook heel goed verklaren waarom hij zo moeilijk start als ie koud is! Want met kicken krijg ik em bijna nooit aan, koud. Ff 10 meter aanlopen en hij doet het weer prima (behalve dat ie inhoud). Als ik er ff mee loop, klinkt ie eerst alsof je bougiekap er niet opzit. Daarna hoor je af en toe één tikje dat ie ontsteekt en daarna gaat ie steeds wat hoger in de toeren.
Zou wel fijn zijn als dat ook wordt verholpen door een kleinere sproeier!
|
|
|
|
Toettoet |
13-10-2009 21:08 |
Posts: 780 |
Je moet een grotere sproeier hebben, inhouden duid altijd op een te kleine sproeier dus moet die groter, maakt niet uit of de bougie er te bruin uitziet, bougie geeft een beeld, wat je brommer doet zegt meer.
dat hij bij hoge snelheden pas begint met het geven van het symptoom betekend alleen maar dat hij een tikje te arm staat en hij het alleen op de zwaarste belastig doet.
doe er een maatje groter in.
Dat slecht aangaan is ook veroorzaakt door een te kleine sproeier, dus grotere sproeier en hij gaat waarschijnlijk wel weer goed en makkelijk aan.
|
|
|
|
ikkejw |
13-10-2009 22:34 |
Posts: 9886 |
als je op top je gas een stukje terugdraait krijgt ie meer benzine
dus je sproeier is te groot.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ErikVerkade |
13-10-2009 22:48 |
Posts: 980 |
en effe oftopic ekscuzemoahh maar is 20mm voor 50ccori niet een zwaare overkill?
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Makrolon |
13-10-2009 23:16 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
als je op top je gas een stukje terugdraait krijgt ie meer benzine
dus je sproeier is te groot.
Als je volgas je gas een stukje dicht draait krijg je minder lucht. dus sproeier moet groter?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
sammyboytje1 |
14-10-2009 8:42 |
Posts: 58 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
en effe oftopic ekscuzemoahh maar is 20mm voor 50ccori niet een zwaare overkill?
De vorige eigenaar had waarschijnlijk deze 20 mm erop gedaan (met custom made spruitstuk) omdat hij een externe sproeier houder heeft, en daar dank ik hem nu voor, toch wel handig!
Nooit geen problemen gehad met die 20 mm, maar heb nooit echt de tijd genomen om goed af te stellen en heb een redelijk oude uitlaat, dus ook wel beetje prestatie belemmerend. Maar heb weleens de 100 teller gehaald. Dus niet slecht iig.
Bedankt mannen! Ik ga ff 2 uurtjes naar school en ga dan meteen een kleinere sproeier halen, maakt meteen een eind aan deze discussie dan!
Jullie horen het nog!
Dit bericht is gewijzigd door sammyboytje1 op 14-10-2009 om 8:44 uur.
|
|
|
|
sammyboytje1 |
14-10-2009 22:47 |
Posts: 58 |
Ik had even sproeier 110 gekocht, maar toen was ik een redelijk deel van de kracht tot de 7000 toeren kwijt. Kwam niet echt snel vooruit, tot de 7000 en dan ging ie echt heel hard
Net sproeier 120 geprobeerd, tijdens de testrit wilde ik net naar z'n 6 schakelen, slipt de koppeling en knallen de toeren naar 12000 (dik rood) en hoor ik een raar geratel uit m'n blok komen. Dus ik meteen stoppen... Als ik probeerde te kicken, klonk het echt alsof er nog maar een halve zuiger inzat ofzo. 1 km naar huis gelopen :/ Daar carterdeksel eraf gehaald, bleek het me krukas moer te zijn die ik vorige keer niet echt super strak had vast gedraaid. Die zat helemaal los op me krukas. Vast gedraait en hij deed het weer.
Maar had wel een beetje het probleem dat als ik 'm start in z'n vrij en daarna naar de 1 schakel (met koppeling volledig ingeknepen) knalt ie al naar voren en begint ie te rijden terwijl ik de koppeling nog in heb. Dus ik dacht dat het misschien aan m'n kabelafstelling lag op m'n handvat, dus ik beetje kloten met dat draaiding (wazig ding, snap er niks van) draai ik dat draaiding helemaal uit m'n koppelingshevel en krijg ik em er weer totaal niet terug in, half uur staan kloten, maar geen succes. Zal er morgen in het licht maar weer is naar gaan kijken.
Maar slippende koppeling en "plakkende" koppeling bij het volledig inknijpen van de koppeling, duidt dat niet een beetje op versleten koppelingsplaten?
Lang verhaal, sorry daarvoor En bedankt alvast!
|
|
|
|
Johann |
14-10-2009 22:53 |
Posts: 1273 |
Dat kan, had je voor die knal er ook al last van?
|
|
|
|
sammyboytje1 |
14-10-2009 23:06 |
Posts: 58 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
Dat kan, had je voor die knal er ook al last van?
Jep, dat is niet veranderd. Maar ik heb wel nieuwe blokolie erin gedaan van de week. Daarvoor had ik het wel minder, maar toen had ik er ook nog wel last van. Het was gewoon 15W40 voor benzine en diesel, had ik misschien andere moeten nemen? Het was zo'n 5 liter verpakking die nog in de schuur stond, normaal wordt die voor de auto gebruikt.
Moet ik echt natte platen blokolie hebben ofzo? Of zijn toch ook gewoon m'n koppelingsplaten versleten?
|
|
|
|
Dit topic is 2729 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|