Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - Sleutel meeting Riethoven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er is nog geen event aan dit topic toegevoegd.
  Meeting Forum - Topic #5910 - Sleutel meeting Riethoven
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 22-10-02?23:42 Print topicpost
Posts: 956
Vandaag weer eens lekker gesleuteld, mijn blok is nou weer in elkaar na wat tegenslagen, wilde namelijk niet helemaal dicht, maar daar hebben we dremel voor , verder nog vanalles gedaan, maar ik heb nou geen zin meer om da allemaal te vertellen, komt morgen ofzo wel of van ralf of harrie.
hier heel wat kijk en luisterplezier






















[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01605.mpg[/t]filmpje 1[/URL]
[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01604.mpg[/t]filmpje 2[/URL]
[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01603.mpg[/t]filmpje 3[/URL]
[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01602.mpg[/t]filmpje 4[/URL]
[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01594.mpg[/t]filmpje 5[/URL]
(ben alleen nog wel effe bezig met uppen, dus is nog niet meteen te zien)

nog 2 filmpjes, zijn er wel wat veel trouwens en niet echt geschikt voor mensen met trage verbinding, blok is trouwens leuk geworden he

[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01578.mpg[/t]filmpje 6[/URL]
[URL[t]]http://ralf.nd4spdworld.com/Riethoven/Mov01579.mpg[/t]filmpje 7[/URL]

[This message is edited by Yamaha DT100R LC on 23-10-02 00:25]

effe de links naar de filmpjes aangepast, staan nou op ralf zijn serverding, want werkte geloof ik niet helemaal goed op reinderink

[This message is edited by Yamaha DT100R LC on 23-10-02 23:36]
 

Woeter 23-10-02?00:31 Print reply

Posts: 2832
Je mag die filmpjes wel ff editten want 1,48 MB voor een filmpje wat een kwart gedraaid staat met harrie met een voorvork in z'n handen en iemand die zegt lachuh...ooh kut daar hebben we ook niet zoveel aan he maak ze eerst wat kleinere resolutie en in divx ofzo
 
Ronald 23-10-02?00:36 Print reply
Posts: 956
Ralf probeerde een foto te maken, lukte niet echt, daarom staat er eigenlijk ook zo'n zelfde foto op, vond het wel komisch eigenlijk, dus ik d8 ik zet het erbij. en anders moet ik die ook allemaal naar ralf, daan, alwin, harrie etc. gaan sturen want die willen die dan misschien weer wel hebben

 
Ralf 23-10-02?00:37 Print reply

Posts: 9073
Ja dat was ik, was eigenlijk aant proberen een foto te maken, maar de cam stond nog op filmpje stand

Ik ga zo wel ff verhaal typen, vannuit bed ofzo..
 
Woeter 23-10-02?00:43 Print reply

Posts: 2832

Haha BUKAAP

Wat is dat voor spul?? en wie zit daar op de achtergrond

[This message is edited by Wouter on 23-10-02 00:51]
 
Ralf 23-10-02?00:44 Print reply

Posts: 9073
roflmao
 
Ronald 23-10-02?00:48 Print reply
Posts: 956
Blok in elkaar zetten ging deze keer best goed, lagers vielen er al beter in. Wat wel tegenviel was dat het blok vooraan niet dichtwilde bij het ophangpunt, ik heb die carters in de bankschroef geklemd gehad en volgens mij is er 1 wat naar binnen gekomen, ging dus niet meer dicht en konden we ook niet trugduwen, dus hebben we dat maar weggedremeld
toen zat alles netjes in elkaar, schakelde ook goed waarshcijnlijk, zit harrie wat aan dat blok te pielen en zegt dat de koppeling een bietje soepel gaat, dat werkt dus met pennen die door de primaire as gaan en daar moet een kogeltje tussen, dat nogal eens de neiging heeft eruit te vallen, moest dus de koppelingskant weer helemaal open, nou dat ook opgelost. zat toen al olie in dus dat moest er ook weer opnieuw in. ikke olie erin gieten, al 500ml, shit wasda het lekt als de tering, had ik de aftap er nog niet inzitten :n :n , was eigenlijk wel dom maarja. alles onder de olie, heb nog een half uur staan poetsen met ralf, is nou nog een grote plakzooi maarja. dat was dus mijn blokverhaal.
komt misschien nog wel een ander verhaal straks
 
Ralf 23-10-02?00:53 Print reply

Posts: 9073
Benzine en lucht, en Ronalds zusje...
 
Ronald 23-10-02?01:12 Print reply
Posts: 956
owja, nogiets, ik heb mijn carters ook getracht te tunen, spoelkanalen flink opgeboord voor de lagers, van 7 naar 10mm, maar denk dat dat wel nodig is, lagers krijgen denk ik heel wat te lijden straks, en ik heb een randje opgevuld met vloeibaar staal/alu zooi, loopt nou netjes over, heb dat ene gangetje vrij gehouden voor de lagers.
verder heeft er ook nog wat werk gezeten om dat prolink systeem passend te krijgen, want da kwam eignelijk van een yz80 brug af (van zo'n kleine wielen geval denk ik) moesten nog wat bussen voor gemaakt worden en schoongemaakt worden, is nou weer netjes, vooral dankzij ralf, die is daar best lang mee bezig geweest.
uitlaat wordt trouwens ook wel vet denk ik, ik denk dat ik alle roest wel weg kan krijgne, had hem daarstraks al voor een groot gedeelte blinkend, net of het verchroomd was.
nou moet ik nog een frame maken, carburateur zuiver maken, achternaaf schuren en wiel spaken, achterbrug schuren en spuiten of laten spuiten net als mijn frame. en dan kan ik zo ongeveer eindelijk gaan rijden, na tunen van mijn 100cc polini en nog effe een kabelboom flexen ook nog.
(als ik nog meer te lullen heb zie je het vanzelf wel )
 
Ralf 23-10-02?00:55 Print reply

Posts: 9073
Mja, ik ben dus vandaag ff langs Ronald te gaan, om spatbord op te halen, en om beetje mee te helpen met YZ/DTR ding...

Vanmorgen om half 10 op de bus, vroeeg...
ronald en zn moeder me fijn opgehaald van bushokje.
Toen ff blokje afgewerkt met dat vloeibaar staal zooi, randje dichtgesmeert, achterbrug bussen voor gemaakt/aangepast en ophanging passend gemaakt, wat nog al wat slijp en vijl werk kostte, uitlaat stukje blank gemaakt, blinkt wel mooi .

ff wat gegeten, toen aan blok begonnen....
Eerst ff dat inmiddels harde vloeibare staal afgewerkt etc, lagertjes erin gepleurt, onderdelen grondig schoontgemaakt met hogedrukbenzinevlammenwerper. Toen moest Ronald weer uitvinden hoe het ook weer in elkaar zat, lukte vrij aardig, pakking ertussen, dicht.
ARGH, hij sluit niet helemaal aan 1 kant, scheelt net een halve mm, maar wel een halve mm teveel. 3 keer in en uit elkaar gehaald om te kijken wat het nou was, was een ophangbus verschoven in het blok, en kregen we met geen mogelijkheid terug, niet met lijmklemmen, warmstoken, hamers etc etc :P Toen er gewoon maar AFGEDREMELD, toen pastte het wel

koppelingskant ging ook vrij voorspoedig, na wat gefrut met revetjes, prachtige nieuwe platen en veertjes erop, jeuj. Nog 2 keer naar Boterham gefietst voor borgveertje om een of ander tandwiel vast te zetten. Meneer Boterham keek btw vrij beduusd toen Ronald hem vertelde dat de uitlaat die hij daar voor weinig precies goed was en waarschijnlijk veel meer waard

Toen alweer ff gegeten, ff Harrie gebeld dat ie langs moest komen, dat deed ie braaf...

Harrie ariveerde...

Blok dicht, eidenlijk, na al die tijd, klaar.
Fimpjes gemaakt van het historische moment etc.
Lekte niet, w0et.

Ff wat vootoo's gemaakt terwijl hij zn sproeiertje ging verwisselen, wat fimpjes gemaakt van een rijdend lichtstipje wat veel geluid maakte...

Toen voelde harry nog eens aan de koppeling van het blok, heeee, die doet geen ene fsk...
GVD, weer heel koppelingsdeksel eraf, olie eruit, aaaaah....

Mja, was dus kogeltje uitgevallen, klote zooi.
Kogeltje erin, blok dicht, olie erin...

Heeee, wat lekt dat...
De aftap zat er niet in :p

Halve liter olie over werkbank en vloer etc, aaaaaaaah, kut zooi, mja beetje opgeruimt, harrie naaide hem snel, omdat hij morgen om 6:30 badpakken moest passen ofzo

toen was het onderhand kwart voor 10, ben ik ook weer op huis aan gegaan... Weer afgezet bij bushokje

Mja, toch productief en leuk dagje geweest, eerste keer dat ik een schakelblok reviseerde, bij scoots al 10 keer gedaan, bij schakel nog nooit...
Moeten we vaker doen.

Sjezus wat een post....
 
Ronald 23-10-02?01:22 Print reply
Posts: 956
zitten geen nieuwe platen in, die lagen er wel, maar met die nieuwe pasten er maar 4 in en met de oude 5 en die waren toch nog niet op, wel nieuwe veertjes, wat stugger.
Die gast heet de botteram niet boteram
en harrie is inderdaad een bietje op de travestie toer, eergister ofzow moest ie ook al een panty hebben
 
Ralf 23-10-02?01:26 Print reply

Posts: 9073
Die vent heet gewoon Boterham, is veel makkelijker...

Nieuwe platen, ouwe platen, maakt het uit
 
thedoctor 23-10-02?08:58 Print reply
Posts: 523
Eeh die foto waar blukaap op staat he daar liggen rechts 2 veren waar zijn die van want die lijkenverekte veel op een doppler veer voor een derbi.
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
Ralf 23-10-02?09:08 Print reply

Posts: 9073
die lange is van dtr ofzo?
die andere is een scooter gasveertje..
 
thedoctor 23-10-02?09:16 Print reply
Posts: 523
die van die dtr is wel een mooi veertje.
 
RoSsi Is ThE bEsT 46 NR1
Ronald 23-10-02?09:26 Print reply
Posts: 956
die lange is origineel voor een dt80 geloof ik, die andere kwam van een opgefokte neo's af, bij botteram gekocht, die grote bij de sloop. maar ik denk dat ik die scooterveer erop zet, even grote veerweg als de originele veer van dtr en uitgaande demping instelbaar.
 

Dit topic is 5204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved