Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Boete + DB killer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 368 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59087 - Boete + DB killer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kage 12-10-2009 20:55 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Ik heb bij m`n motor een geperforeerd buisje achter inde uitlaat gestopt toen ik naar de TT assen ging rijden. Het geluid was echt hard heel hard. En nu is het een stuk minder, zonder dat de prestaties erg zijn achteruit gegaan.

afbeelding

de achterkant van het buisje is dicht bij mij en er zaten heeeeeel veel meer gaatjes in.

Wat je ook kan doen is er gewoon een pluk staalwol in de demper proppen, daar moet je niet te lang mee gaan rijden want dan verbrand het, en je moet een manier verzinnen om het vast te zetten.


zit ook wel eens in oude brommers.

 
Skage
RubenMTX 12-10-2009 21:53 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


mja dat is dus niet zo.

jij wilt dus beweren, dat als je half gas geeft, je brommer uiteindelijk zn topsnelheid alsnog haalt?

Dan zul je wel flinke problemen hebben met een constante snelheid of niet? En afremmen op de motor helemaal, want als je van 50% naar 40% gaat zul je alsnog uiteindelijk je maximumtoerental behalen...
en van 40% naar 30% ook...

totdat je 0% gasgeeft, en dan alsnog je maximumtoerental haalt.

lekker cheap rijde of duurt dat inmiddels dan zo lang dat het oneindig lang is?
volgens mij heb je dan precies bereikt wat je wil bereiken met een begrenzer



Ik durf zeker te beweren dat ik met half gas geven mijn max toerental kan halen. Ik geef ook nooit vol gas.
Pas bij 15/20% gas ofzo rij ik constante snelheid, maar daar zal wel een verschil in zitten tussen mijn 26mm en zijn 18mm...
En als je op 20% gas je hendel begrenst valt het wel heel erg op

Edit: ik denk dus dat een toerenbegrenzer (ring in de uitlaat) beter is, maar als dit ook werkt zal ik mn mond wel houden verder.

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 12-10-2009 om 21:58 uur.
 
Makrolon 12-10-2009 21:57 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]


Ik durf zeker te beweren dat ik met half gas geven mijn max toerental kan halen. Ik geef ook nooit vol gas.
Pas bij 15/20% gas ofzo rij ik constante snelheid, maar daar zal wel een verschil in zitten tussen mijn 26mm en zijn 18mm...
En als je op 20% gas je hendel begrenst valt het wel heel erg op

Dus jouw brommer rijd half gas net zo snel als vol gas? Dan is ie veel te licht vertand. Wat je zegt klopt gewoon niet, denk er eens logisch over na.
 
KTM 525 EXC Supermoto
tsxhunter 12-10-2009 21:58 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dus jouw brommer rijd half gas net zo snel als vol gas? Dan is ie veel te licht vertand. Wat je zegt klopt gewoon niet, denk er eens logisch over na.


heb ik ook hoor, dat ie met half gas langzaam door trekt naar de top.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
RubenMTX 12-10-2009 21:59 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dus jouw brommer rijd half gas net zo snel als vol gas? Dan is ie veel te licht vertand. Wat je zegt klopt gewoon niet, denk er eens logisch over na.


Ja, hij trekt alleen minder hard op.

Edit, wat tsxhunter zegt dus

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 12-10-2009 om 21:59 uur.

Martijn, ik zei toch al dat ik mn mond verder wel zou houden

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 12-10-2009 om 22:07 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-10-2009 22:02 Print reply

Posts: 9841
luister, het is gewoon bullshit, alleen je moet het zelf nog even accepteren.

het zou betekenen dat je motor evenveel vermogen levert met een restrictie in de inlaat. Vermogen is namelijk direct gecorreleerd aan snelheid, en als jij dus dezelfde snelheid kunt halen met minder gas, dan heb je dus evenveel vermogen met minder gas, en dan is er iets gruwelijk gruwelijk gruwelijk niet goed met je afstelling volgas.


 
Too cool for school!
zx7r 12-10-2009 23:10 Print reply

Posts: 3868
Laat ze lekker lullen. 25kw fietsen worden niet voor niets vaak op het gas begrenst, met kortere gasuitslag. En je hoeft mij niet te vertellen dat een 600tje op 25kw de 270 haalt.

Dikke bullshit idd.
 
Henk-88 12-10-2009 23:20 Print reply

Posts: 26703
Daar ben ik het op zich wel mee eens.
Maar toch lijkt het er bij mijn tsx ook wel op dattie halfgas ook wel doortrekt tot max rpm.
En die gaat hard dusja er kan niet echt iets gruwelijk mis zijn.
Mja is niet optimaal getuned geef ik toe.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 12-10-2009 23:43 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Daar ben ik het op zich wel mee eens.
Maar toch lijkt het er bij mijn tsx ook wel op dattie halfgas ook wel doortrekt tot max rpm.
En die gaat hard dusja er kan niet echt iets gruwelijk mis zijn.
Mja is niet optimaal getuned geef ik toe.


Is toch alleen maar mooi?
Valt minder op, als hij wel gewoon toeren maakt maar niet denderend veel vermogen heeft.
Het sleutelwoord in deze discussie is "belasting".
Zonder belasting (of onder lage belasting) loopt de motor nog steeds hoog in toeren, maar met een zware belasting (in zijn 6 bij 60km/u) lukt dat echt niet.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-10-2009 1:21 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Is toch alleen maar mooi?
Valt minder op, als hij wel gewoon toeren maakt maar niet denderend veel vermogen heeft.
Het sleutelwoord in deze discussie is "belasting".
Zonder belasting (of onder lage belasting) loopt de motor nog steeds hoog in toeren, maar met een zware belasting (in zijn 6 bij 60km/u) lukt dat echt niet.


kortom, levert minder vermogen

 
Too cool for school!
maikel-1991 13-10-2009 8:08 Print reply

Posts: 545
Bij mij was het probleem dat mn demper té vol zat, dus niet te veel demperwol erin proppen, gewoon losjes erin doen.. en bij mij hielp het ook de gaatjes in de demperbuis iets te vergroten met een boortje. (dit in geval van een proma/techno demper)

 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Knipperlicht 13-10-2009 11:43 Print reply

Posts: 1833
wrm knal je gwn niet ff de 50cc er weer op.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Niek de Wildt 13-10-2009 12:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kortom, levert minder vermogen


juist
 
Tobias Verhoef 13-10-2009 14:58 Print reply

Posts: 1832
Ik heb het al opgelost en als het nog niet goed is mik ik wel mn 50cc Krad cilinder eronder dan hoef ik niet mn blok te verwisselen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 7822 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved