Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Revisie tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59070 - Revisie tsx
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-10-2009 0:28 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
is het verstandig gelijk alle blok lagers te vervangen
zo ja
weet iemand hoe duur dit ongeveer is ?


sommige lagers zijn ook niet heel makkelijk te vervangen. Van de versnellingsbak zijn er wat lagers (naaldlager als ik me niet vergis) wat er lastig uitkomt. Die zou ik lekker laten zitten, kans dat die verrot gaan is zo klein.

Geloof dat het lager van de uitgaande as dezelfde maat heeft als één van de krukaslagers, maar wederom weet ik dat niet zeker en staat als het goed is prima in de KB.
Dat lager van de uitgaande as is goed te vervangen, die achter de koppeling zit volgens mij ook.

Je moet goed beseffen op welke lagers veel kracht komt. De krukaslagers krijgen veel toeren te verwerken, maar de lagers van de versnellingsbakassen krijgen een stuk meer koppel te verwerken dan de krukaslagers en zijn dus minstens net zo belangrijk om te vervangen.
Daarentegen krijgen die lagers wel weer een betere smering dan de krukaslagers en draaien ze zoals ik al zei, minder toeren.

 
Too cool for school!
mestyle 16-10-2009 7:00 Print reply
Posts: 630
ik besef ook wel welke de meeste krachten en zo op de kop krijgen.
en ik ben ook niet van plan die naald lagers te vervangen want ik ben veels te bang dat ze stuk gaan en dat ik niet meer dezelfde kan krijgen en daaar zit geloof ik ook maar een schakelpookje op dus krijgen maar weinig te verduren
 
riccardot 17-10-2009 11:55 Print reply

Posts: 1096
Heb nu een andere cilinder erop dan voor de revisie. Had eerst een onbewerkte 50cc snel charmo, een 16mm mikuni en een proma uitlaat. Had sproeier 75 erin, waarmee hij goed liep.
Heb nu de originele cilinder erop, met voor de rest de zelfde setup.

Waar moet ik ongeveer heen met de sproeier, maatje of 10 kleiner?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 12:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Heb nu een andere cilinder erop dan voor de revisie. Had eerst een onbewerkte 50cc snel charmo, een 16mm mikuni en een proma uitlaat. Had sproeier 75 erin, waarmee hij goed liep.
Heb nu de originele cilinder erop, met voor de rest de zelfde setup.

Waar moet ik ongeveer heen met de sproeier, maatje of 10 kleiner?


hangt er vanaf hoe ie loopt met deze sproeier he...

Nare van een ori cilinder is dat ie niet echt beter gaat lopen met een snellere uitlaat en grotere carb, dus kan zijn dat die delen van je setup het afstellen moeilijker maken.

Het gaat erom hoeveel lucht je cilinder door je carb heentrekt. Op hogere toeren zal dit minder zijn dan de charmo die je erophad dus een kleinere sproeier lijkt wel logisch. Tot een bepaald punt zal de originele cilinder echter evenveel lucht aanzuigen als de charmo (bijv. tot 4000 toeren oid..ik noem maar wat).

Je kunt het beste kijken wat ie met deze sproeier doet en dan steeds kleiner gaan, maar het zal me niets verbazen als ie volgas hoe dan ook te rijk gaat lopen met die setup en na een kleinere sproeier juist te arm onderin. Een kleinere carb zou dat probleem oplossen.

Wat zit er std in een 12mm carb op tsx? zat dat niet rond de 65oid? Als je een originele maat in een grotere carb gaat stoppen zal ie te arm lopen omdat je stroomsnelheid een stuk lager ligt in de venturi en er dus minder benzine door je sproeier gezogen wordt.

 
Too cool for school!
riccardot 17-10-2009 12:16 Print reply

Posts: 1096
Hier heb je gelijk in ja, dat ie met een snelle uitlaat toch niet harder gaat lopen. Maar ik heb geen andere uitlaat liggen, en hij hoeft van mij ook niet sneller te lopen als hij maar mooi loopt.

Op tsxen zit origineel een 12mm, 15mm of 16mm mikuni carb. Ik heb dus de 16mm, met hevelchoke.

Wat er origineel in zit weet ik niet zeker, ik geloof rond de 68.

Met deze sproeier maakt hij in de vrij max 9000 toeren, en begint dan te stotteren. Om op de 9000 toeren te komen heeft die wel een tijdje nodig. Voor de rest komt die net in de 3e versnelling, en loopt ie rond de 35 schat ik.

Loopt ook niet stationair.

Dus ik denk dat ik 62 64 66 68 haal, of raad je wat anders aan?



Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-10-2009 om 12:18 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 12:22 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Hier heb je gelijk in ja, dat ie met een snelle uitlaat toch niet harder gaat lopen. Maar ik heb geen andere uitlaat liggen, en hij hoeft van mij ook niet sneller te lopen als hij maar mooi loopt.

Op tsxen zit origineel een 12mm, 15mm of 16mm mikuni carb. Ik heb dus de 16mm, met hevelchoke.

Wat er origineel in zit weet ik niet zeker, ik geloof rond de 68.

Met deze sproeier maakt hij in de vrij max 9000 toeren, en begint dan te stotteren. Om op de 9000 toeren te komen heeft die wel een tijdje nodig. Voor de rest komt die net in de 3e versnelling, en loopt ie rond de 35 schat ik.

Loopt ook niet stationair.

Dus ik denk dat ik 62 64 66 68 haal, of raad je wat anders aan?



Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-10-2009 om 12:18 uur.


Ik probeer dus te zeggen dat de kans bestaat dat ie helemaal niet mooi zal lopen met die setup
Ik heb zelf ooit wel rondgereden met ori uitlaat en proma 50... wel met 12mm carb. Reed ook niet echt super maar haalde wel de 40-45 met verotte krukaslagers.

Op de ori cilinder (dus zonder membraan!) zat alleen een 12mm... groter heeft er nooit opgezeten vanaf de fabriek. Hooguit op de buitenlandse cilinders maar dat is dus niet te vergelijken.

Ik durf niet te zeggen welke maat je nodig zult hebben. Ik zou het eerst met 75 proberen... die lijkt me niet zo groot dat ie er helemaal niet op loopt dus zal een prima basis zijn.

Daarna kun je kijken waar ie goed of slecht loopt, maar wss bovenin te rijk. Dan kun je dus kijken wat een 65 doet... als ie dan bovenin te arm gaat lopen weet je dat je weer richting 70 moet gaan.

Je moet begrijpen dat de expansie van een snellere uitlaat gemaakt is voor een bepaalde powerband en die hele powerband mist zon beetje bij een originele cilinder waardoor de uitlaat dus nooit optimaal zal presteren en dat je hele mengsel zit te verzieken.

Ik reed btw met een 12mm op een 70cc rond en dat ging prima... een te kleine carb is altijd beter dan een te grote carb... dus ik zou eerlijk gezegd proberen een 12mm carb erop te zetten. Als ie er net zo slecht mee loopt loopt ie iig 2x zo zuinig, en dan mag jij me vertellen hoe dat komt... met minder brandstof dezelfde prestaties

of je moet weer een snellere cilinder eropzetten.

Anyway.. allereerst maar proberen met je huidige sproeier. Dan verder kijken.


 
Too cool for school!
riccardot 17-10-2009 12:27 Print reply

Posts: 1096
Okee ja dan kan idd, dat die 16mm uit belgie komt oid.
Ik begrijp dat hij moeilijk af te stellen wordt, maar het is ook maar voor tijdelijk. Als die maar mooi 50 a 60 loopt ongeveer.

Oja, het is btw wel een membraan cilinder, dus ik neem aan buitenlands?

Ik ga eens even wat sproeiers halen bij de bromboer. Als het niet lukt hoor je het.

Btw de symptonen boven jouw post, dat zijn die met de huidige sproeier 75.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-10-2009 om 12:27 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 13:07 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Okee ja dan kan idd, dat die 16mm uit belgie komt oid.
Ik begrijp dat hij moeilijk af te stellen wordt, maar het is ook maar voor tijdelijk. Als die maar mooi 50 a 60 loopt ongeveer.

Oja, het is btw wel een membraan cilinder, dus ik neem aan buitenlands?

Ik ga eens even wat sproeiers halen bij de bromboer. Als het niet lukt hoor je het.

Btw de symptonen boven jouw post, dat zijn die met de huidige sproeier 75.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-10-2009 om 12:27 uur.


met membraan is wss idd buitenlands, of aangepaste NL cilinder. Wat staat er op de voet van je cilinder? Hoort een 4 cijferig nummer te staan als het de specifieke NL cilinder is. iets met een 3 maar weet het niet meer uit mn hoofd... zijn zat mensen die het je gaan vertellen zometeen

Dan zou een 16mm mss best wel goed kunnen gaan... gewoon proberen

als ie niet stationair loopt zal ie wel te rijk staan dus maar kleiner proberen... zou er eens 65 inzetten.

 
Too cool for school!
riccardot 17-10-2009 19:11 Print reply

Posts: 1096
Staat volgens mij wel een nummer op, niet zeker daarvan.
Heb 62 65 69 sproeiers gehaald vandaag (dellorto dun, maat is gelijk aan mikuni en past gewoon).

Maar nou loopt die helemaal slecht, wil amper wegtrekken in de 1, en elke andere versnelling kan die niet aan.

Met 62 en 68 het volgende resultaat:
http://img27.imageshack.us/i/17102009044.mp4/

68 is iets beter dan 62.
Met 75 loopt die al stuk beter, maar dat zou betekenen dat er nog groter dan 75 in moet. Hij heeft dus meer benzine nodig dan de oude 50cc snel cilinder. Is dat wel mogelijk?


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 19:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Staat volgens mij wel een nummer op, niet zeker daarvan.
Heb 62 65 69 sproeiers gehaald vandaag (dellorto dun, maat is gelijk aan mikuni en past gewoon).

Maar nou loopt die helemaal slecht, wil amper wegtrekken in de 1, en elke andere versnelling kan die niet aan.

Met 62 en 68 het volgende resultaat:
http://img27.imageshack.us/i/17102009044.mp4/

68 is iets beter dan 62.
Met 75 loopt die al stuk beter, maar dat zou betekenen dat er nog groter dan 75 in moet. Hij heeft dus meer benzine nodig dan de oude 50cc snel cilinder. Is dat wel mogelijk?




ja. als de oude cilinder meer lucht aanzoog had je meer onderdruk en kreeg ie relatief meer benzine dan nu.

hoe zeker weet je dat die maten van dellorto en mikuni gelijk zijn?

 
Too cool for school!
riccardot 17-10-2009 19:59 Print reply

Posts: 1096
Heb ik me laten vertellen bij de bromboer, dus dat heb ik zomaar aangenomen.
 
riccardot 18-10-2009 14:20 Print reply

Posts: 1096
Hij loopt nou mooi stationair met sproeier 68, en reageert ook mooi op het gas. Zodra ik weg wil rijden, zakt hij in.
 
Royal Club 18-10-2009 14:21 Print reply

Posts: 60390
steek er eens 90 in ofzo.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-10-2009 14:31 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Heb ik me laten vertellen bij de bromboer, dus dat heb ik zomaar aangenomen.


mja voor zover ik weet zijn die maten dus niet gelijk

dus kun je niet vertrouwen op wat andere mensen erin hebben gestopt.
doe idd eerst maar eens flink groter proberen
 
Too cool for school!
riccardot 18-10-2009 15:59 Print reply

Posts: 1096
Ik heb er net een 86 in gestopt.
Onderin heeft ie wel kracht, maar wordt bovenin steeds minder. Komt niet boven de 5000 toeren en niet verder dan de 2e versnelling.
Dus nog groter, of rond de 80 proberen (gaat hier om dell'orto maten).

Volgens mij had je er groot gelijk in dat het moeilijk af te stellen zou worden.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 18-10-2009 om 16:00 uur.
 

Dit topic is 3902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved