mestyle |
13-10-2009 14:45 |
Posts: 630 |
kan je ergens nog alle lagers voor in het blok kopen want ik wil ze graag allemaal vervangen
maar bromfietsshop verkoopt alleen de krukas lagers als ik het goed heb
|
|
|
|
riccardot |
13-10-2009 18:00 |
Posts: 1096 |
In de faq hier op bf staan alle maten.
Ga je ff naar neita.nl of detechnoshop.nl en zoek je ze op. Hetzelfde voor de keerringen want die setjes werken niet.
Heb een vraagje:
Is het normaal dat een blok niet schakelt direct na revisie? Hangt nog niet onder de brommer en zit nog geen cilinder op. Voor de rest wel alles zoals koppeling etc.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-10-2009 18:01 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
In de faq hier op bf staan alle maten.
Ga je ff naar neita.nl of detechnoshop.nl en zoek je ze op. Hetzelfde voor de keerringen want die setjes werken niet.
Heb een vraagje:
Is het normaal dat een blok niet schakelt direct na revisie? Hangt nog niet onder de brommer en zit nog geen cilinder op. Voor de rest wel alles zoals koppeling etc.
dan zou ie gewoon moeten schakelen.
|
|
Too cool for school! |
|
riccardot |
13-10-2009 18:03 |
Posts: 1096 |
Mmm wat kan er fout zitten dan? Schakelvorken zitten zeker weten goed.
En de rest past toch maar op één manier?
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-10-2009 om 18:05 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-10-2009 18:40 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Mmm wat kan er fout zitten dan? Schakelvorken zitten zeker weten goed.
En de rest past toch maar op één manier?
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-10-2009 om 18:05 uur.
beter haal je je blok open ipv te vragen aan mensen die niet weten hoe jij het in elkaar hebt gezet...
ik weet dat ik vaak overkom als een orakel, helderziende en geniaal persoon...maar dit soort dingen zul je toch echt zelf uit moeten zoeken.
Heb je dat schakeltandwieltje (met die 2 veertjes en plunjertjes) wel goed in elkaar gezet?
|
|
Too cool for school! |
|
riccardot |
13-10-2009 18:48 |
Posts: 1096 |
Ga het vanzelfsprekend openhalen
Mmm dat weet ik niet zeker, ik ga er naar kijken.
En voor de rest kan er niks fout zitten of toch wel?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
13-10-2009 19:00 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ga het vanzelfsprekend openhalen
Mmm dat weet ik niet zeker, ik ga er naar kijken.
En voor de rest kan er niks fout zitten of toch wel?
alles kan fout zitten.
edit: ik testte altijd sowieso mn bak voor de carters weer op elkaar gingen.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 13-10-2009 om 19:01 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
riccardot |
13-10-2009 19:19 |
Posts: 1096 |
Heb ik ook gedaan, deed het gewoon. Niet soepel natuurlijk, zonder olie.
Dus denk dat het aan dat schakeltandwiel ligt.
|
|
|
|
mestyle |
13-10-2009 20:05 |
Posts: 630 |
hoezo werken die setje van pakkingen niet dan
en misschien heb je die tandje niet goed zetten die op dat asje van het schakelpedaal zitte
|
|
|
|
riccardot |
13-10-2009 23:27 |
Posts: 1096 |
Ja ik denk dat de schakelas zelf een tandje te ver zit, of het schakeltandwiel zit verkeerd.
Een BAC keerringsetje (a 30¤+) is denk ik wel goed. Maar een skf of dmp setje oid (rond de 6 - 10¤) bevatten allemaal een foute rechter krukaskeerring en een foute keerring voor de uitgaande as.
Mijn setje bevatte de krukaskeerring 26×47×7.3, terwijl dit 28×47×7.3 moet zijn. Ook bevatte hij de keerring 20×30×5 voor de uitgaande as, terwijl dit 20×35×5 moet zijn. Beide heb ik bijbesteld bij detechnoshop.nl
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
14-10-2009 1:06 |
Posts: 9841 |
dat is echt al jaren zo... ik herinner me dat er idd één foute keerring in een bepaald setje zat vroeger...
vraag me af of ze nu nog steeds oude shit verkopen of dat er nooit wat van gezegd is tegen de fabrikant..
of dat het ze niet boeit.
maar het is sowieso al 10 jaar zo.
|
|
Too cool for school! |
|
mestyle |
14-10-2009 8:03 |
Posts: 630 |
de brommerboer bij mij op het dorp zegt dat er qua kwaliteit niet zoveel verschil in zit maar de fabarikant van de goedkope zegt zelf ook een enkele keerring niet goed kan produceren en er daarom mee te stoppen maar aangezien het zo goed loopt blijven brommerboeren onderdelen bestellen
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
14-10-2009 14:00 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
de brommerboer bij mij op het dorp zegt dat er qua kwaliteit niet zoveel verschil in zit maar de fabarikant van de goedkope zegt zelf ook een enkele keerring niet goed kan produceren en er daarom mee te stoppen maar aangezien het zo goed loopt blijven brommerboeren onderdelen bestellen
wat bedoel je precies? met een enkele keerring niet goed kan produceren?
kunnen ze de machine niet instellen op die andere maat? werkt alleen met even getallen deelbaar door pi+4? Ze kunnen toch gewoon zorgen dat die kitjes een andere keerring krijgen? zijn toch niet allemaal robots die die kitjes samenstellen...en als het wel robots waren was het mss nog wel makkelijker om het op te lossen.
ik begrijp dus niet echt wat je bedoelt
|
|
Too cool for school! |
|
mestyle |
14-10-2009 16:14 |
Posts: 630 |
is het verstandig gelijk alle blok lagers te vervangen
zo ja
weet iemand hoe duur dit ongeveer is ?
|
|
|
|
riccardot |
15-10-2009 22:22 |
Posts: 1096 |
Probleem is opgelost, schakelvorken zaten toch fout. Schakelt nu perfect.
Versnellingsbaklagers hoef je niet perse te vervangen als er geen axiale/radiale speling op zit, ze nog mooi soepel draaien en geen rare geluiden maken.
Reken op 10¤ per lager bij een brommerboer denk ik dan ongeveer.
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 15-10-2009 om 22:45 uur.
|
|
|
|