Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Revisie tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59070 - Revisie tsx
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mestyle 11-10-2009 19:55 Print reply
Posts: 630
en maakt het trouwens uit mijn cillinder pet is beschadigt maar moet ik die perse af laten draaien of is het ook goed als ik nieuwe zuiger neem met lager ( is gevolg van kapot piston pen lager )
 
tsxhunter 11-10-2009 19:56 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
en maakt het trouwens uit mijn cillinder pet is beschadigt maar moet ik die perse af laten draaien of is het ook goed als ik nieuwe zuiger neem met lager ( is gevolg van kapot piston pen lager )


maak is een foto?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mestyle 11-10-2009 20:12 Print reply
Posts: 630
maak ik morgen wel ff
 
mestyle 11-10-2009 20:26 Print reply
Posts: 630
hier al de foto





 
tsxhunter 11-10-2009 21:18 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
hier al de foto
afbeelding

afbeelding

afbeelding


cilinderkop is nog goed zo te zien, maar zuiger tikte wel steeds tegen je cilinderkop aan zo te zien. ff extra voetpakkinkje dan.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Pixl 11-10-2009 21:27 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
hier al de foto
...


Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
 
So fuckin' what!?
tsxhunter 11-10-2009 22:29 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?


je moet die moeren gewoon handvast draaien, niet zo vast mogelijk. straks scheurt je cilinder kop.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-10-2009 0:50 Print reply

Posts: 9841
gewoon M8 tapenden erinknallen en de gaten in de kop opboren.

 
Too cool for school!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 12-10-2009 0:54 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?


Wat kopervet eraan smeren
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-10-2009 1:02 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Wat kopervet eraan smeren


deed ik nooit en ik kreeg ze altijd prima los. Je moet zo gewoon niet zo debiel vastzetten
beetje sleutelaar zorgt ook dat ie een momentsleutel heeft.

 
Too cool for school!
Makrolon 12-10-2009 1:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


deed ik nooit en ik kreeg ze altijd prima los. Je moet zo gewoon niet zo debiel vastzetten
beetje sleutelaar zorgt ook dat ie een momentsleutel heeft.


Kopervet kan sowieso geen kwaad.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-10-2009 1:11 Print reply

Posts: 9841
dat zal ik ook niet zeggen maar in mijn tijd had je nog geen kopervet.
ik iig niet

 
Too cool for school!
Johann 12-10-2009 5:00 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dat zal ik ook niet zeggen maar in mijn tijd had je nog geen kopervet.
ik iig niet



Ik heb van die oltimers op de zaak van een jaar of 60, die kunnen wel zeker een soort kopervet, alleen die mag niet meer gebruikt worden. Wel een soort molicoot(weet niet hoe je het schrijft) dat ziet het zelfde uit als kopervet.
 
mestyle 12-10-2009 7:16 Print reply
Posts: 630
je moet orginele tapeinden nemen dus waar in de cillinder zeg maar een busje zit dan maak je in het carter de gaten goed schoon even schoonspuiten met de compressor
doe je een beetje loctite op je draadeind en knal je hem er in
dan kan je je cillinder en op zetten
moeren niet zoals ze al zeggen als een gek vast draaien
beetje kopervet kan geen kwaad maar dan moet je er wel op letten dat het niet los trilr gaat dan makkelijker
 
Pixl 12-10-2009 8:51 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


deed ik nooit en ik kreeg ze altijd prima los. Je moet zo gewoon niet zo debiel vastzetten
beetje sleutelaar zorgt ook dat ie een momentsleutel heeft.



Ze worden vastgezet met een momentsleutel..
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 3901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved