en maakt het trouwens uit mijn cillinder pet is beschadigt maar moet ik die perse af laten draaien of is het ook goed als ik nieuwe zuiger neem met lager ( is gevolg van kapot piston pen lager )
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mestyle
en maakt het trouwens uit mijn cillinder pet is beschadigt maar moet ik die perse af laten draaien of is het ook goed als ik nieuwe zuiger neem met lager ( is gevolg van kapot piston pen lager )
maak is een foto?
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: mestyle
hier al de foto
...
Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
je moet die moeren gewoon handvast draaien, niet zo vast mogelijk. straks scheurt je cilinder kop.
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Draai jij je tapeinden ook al steeds los/kapot? Als ik m'n cilinder eraf haal, zitten de moeren zo vast op de tapeinden dat ik de tapeinden eruit draai ipv de moeren eraf. Zo verneuk ik iedere keer een paar tapeinden als ik de cilinder eraf haal ;s Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dat zal ik ook niet zeggen maar in mijn tijd had je nog geen kopervet.
ik iig niet
Ik heb van die oltimers op de zaak van een jaar of 60, die kunnen wel zeker een soort kopervet, alleen die mag niet meer gebruikt worden. Wel een soort molicoot(weet niet hoe je het schrijft) dat ziet het zelfde uit als kopervet.
je moet orginele tapeinden nemen dus waar in de cillinder zeg maar een busje zit dan maak je in het carter de gaten goed schoon even schoonspuiten met de compressor
doe je een beetje loctite op je draadeind en knal je hem er in
dan kan je je cillinder en op zetten
moeren niet zoals ze al zeggen als een gek vast draaien
beetje kopervet kan geen kwaad maar dan moet je er wel op letten dat het niet los trilr gaat dan makkelijker