Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Revisie tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59070 - Revisie tsx
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 11-10-2009 14:31 Print topicpost

Posts: 1096
Hallo,

Ben bezig mn tsx blokje in elkaar aan het zetten na een revisie. Ik weet maar niet de goede manier om de carters in elkaar te zetten, want de 'stopper arm' komt tegen de schakelwals aan en blokkeert zo de boel.
Zie: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/130
nummer 29

Voor de mensen die een tsx blok al eens gereviseerd hebben, wat is de beste manier?

Het schakelvork asje met stopper arm en veertje bevestigen in het ene carter, en zo op het andere carter duwen waar de versnellingsbak in zit. Of alles in het ene carter bevestigen waar de versnellingsbak in ligt, en het veertje dan vast proberen te maken in het andere carter?

Bvd,
Riccardo.
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-10-2009 14:36 Print reply

Posts: 17929
hele versnellingsbak in de linker carterhelft zetten, dan zit t zo in elkaar
 
riccardot 11-10-2009 14:38 Print reply

Posts: 1096
Ik ga het eens proberen, bedankt
 
riccardot 11-10-2009 17:23 Print reply

Posts: 1096
Het blok zit in elkaar, ging goed ja.
Nog een vraagje: ik meet 160 Ohm weerstand bij de ontstekingsspoel, is dit een normale waarde?
 
mestyle 11-10-2009 17:36 Print reply
Posts: 630
hoe krijg je de versnellingsbak eruit ben ook bezig met reviesie en krijg de uitgaande as er niet uit
moet eerst de keerring eruit
 
riccardot 11-10-2009 17:40 Print reply

Posts: 1096
Eerst schakelvorken etc eruit halen. Dan kun je de uitgaande as en de primaire as er zo uittrekken als het goed is. Keerring hoeft er niet uit.
 
mestyle 11-10-2009 18:17 Print reply
Posts: 630
heb je hem, ook al weer aan de praat
en ook nog tips voor mij waar ik straks op moet letten als ik mijjn tsx blok weer in mekaar zet
 
riccardot 11-10-2009 18:21 Print reply

Posts: 1096
Ik zou alles goed in zakjes doen etc ff alles bij elkaar houden.
Let op hoe de schakelvorken moeten, hou die ff uit elkaar.

Als je hem weer in elkaar zet, versnellingsbak en schakelwals in de linker carterhelft doen en dan de andere carterhelft er over heen schuiven.
 
mestyle 11-10-2009 18:24 Print reply
Posts: 630
ok
ik heb ook tekeningen ervan heb je daar wat aan bij het inmekaar zetten of niet veel
 
mestyle 11-10-2009 18:26 Print reply
Posts: 630
en is het lastige om hem zeg maar goed afgesteld te krijgen van vrij 1 en dan de rest of is dat simpel ?
 
Micha.L 11-10-2009 18:30 Print reply

Posts: 535
1-vrij-2-3-4-5.
 
riccardot 11-10-2009 18:30 Print reply

Posts: 1096
Tekeninge heb je in grote lijnen zeker wat aan. Werkplaatshandboek zou beter zijn.

Hoe bedoel je afstellen? De versnellingsbak valt niks aan af te stellen.
 
mestyle 11-10-2009 18:57 Print reply
Posts: 630
nee maar zeg maar het aansluiten en dat die in de vrij staaat in aar 1 onderen dan vrij dan de rest
 
riccardot 11-10-2009 18:58 Print reply

Posts: 1096
Schakelwals kan er maar op 1 manier in. Wat jij zegt is dus altijd zo. Het is niet opeens 5-4-3-2-n-1.
Het is altijd 1-n-2-3-4-5 bij tsx.
 
mestyle 11-10-2009 19:27 Print reply
Posts: 630
ok bedankt
 
mestyle 11-10-2009 19:49 Print reply
Posts: 630
maar ik bedoelde ook met afstellen een beetje zie plaatje nummer 5 die moet je toch ook goed doen anders heb je toch minder versnellingen
en ik weet bij mijn tsx van toen voor ik bezig ging met reviseren dat als ik hem uit had maar 3 versnellingen omhoog voelde met daartussen hele kleine tikje
 

Dit topic is 3885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved