Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MB naar twaalf volt,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5907 - MB naar twaalf volt,
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 8126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JCG 29-6-2004 15:14 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wilfred

Waar kan je een 12 volt gelijkrichter halen? Op 50cc zijn ze niet te krijgen en bij een winkel bij mij in de buurt ook niet!


een tomos gelijkrichter is bij elke brommerzaak te koop, en werkt perfect
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Wilfred 29-6-2004 15:15 Print reply

Posts: 613
Is dat dan een 12 volt gelijkrichter/spanningsregelaar en kan je die gewoon makkelijk aansluiten?
 
DE HAMER 13-4-2006 22:56 Print reply

Posts: 46
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman
allemaal moeilijk gedoe en de ligt opbrengst is bijna niks !!!

ik heb zelf een elektrisch circuit gemaakt waarbij je constant 90 watt beschikbaar hebt

nou het volgende je pakt een 12 volt spoel van mb (dikke) en daar zitten 2 draden aan geel en wit de gele knip je af en isoleer je weg zodat er niks meer mee gebeurd en dan zit er op de spoel een koperdraadje dat aarde maakt en die haal je van de aarde af en daar soldeer je een draad aan en die trek je naar boven pas op isoleer alles rond de spoel goed af dat die vroeger aarde draad niet meer aarde gaat maken

dan het volgende wat heb je nu gedaan een spoelgemaakt die helemaal los van alles zijn volle vermogen levert

dan haal je bij een elektrozaak een bruggelijkrichter van 2,5 euro dan pak je de 10 amp versie deze is sterk en moet je wel koelen met koel plaatje erop

op de brug gelijk richter zitten 4 polen

2 x ac
1 x +
1 x - die 2 x ac daar doe je de 2 draden van de spoel aan
en de 1 x + die gaat naar de plus van je accu
en de 1x - naar frame

als je nog de orgi draadboom hebt van me ging vroeger je lamp pas aan als je hem startte dat is nu niet meer want de gele draad is weg .

dus wat doe je de accu + gaat naar contact toe en word zwart aan de andere kant deze is voor remlicht enzz clakson enzz en je knoopt een extra draad bij deze zwarte en diwe verbind je door naar je schakelaar op het stuur die zwarte draad maak je dan aan je oude gele draad van je schakelaar

je hebt dan constant 90 watt 12volt lichtvermogen
en als je je contact aan zet heb je net zoals bij motor dat je lampen branden en remlicht enzz al werkt

voor meer vragen post een inbox bij mij

Dit bericht is ge-edit door thahondaman op 5-5-2004 11:33




dat gaat nooit goed volgens mij sinds er meer dan 1 kilowatt (1080 om precies te zjn) door de bedrading heen gaat
 
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam
koekie - Administrator 13-4-2006 22:57 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DE HAMER
[...]




dat gaat nooit goed volgens mij sinds er meer dan 1 kilowatt (1080 om precies te zjn) door de bedrading heen gaat


anders reageer je ff in een topic van 2 jaar oud die gast heeft wss allang geen MB meer?
 
Haaks de hoek om!
zundapp_gts 16-4-2006 13:10 Print reply

Posts: 307
waarom gaat er dan 1080 watt door de draden heen?
 

Dit topic is 8126 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved