Quote:Oorspronkelijk gepost door: thahondaman
allemaal moeilijk gedoe en de ligt opbrengst is bijna niks !!!
ik heb zelf een elektrisch circuit gemaakt waarbij je constant 90 watt beschikbaar hebt
nou het volgende je pakt een 12 volt spoel van mb (dikke) en daar zitten 2 draden aan geel en wit de gele knip je af en isoleer je weg zodat er niks meer mee gebeurd en dan zit er op de spoel een koperdraadje dat aarde maakt en die haal je van de aarde af en daar soldeer je een draad aan en die trek je naar boven pas op isoleer alles rond de spoel goed af dat die vroeger aarde draad niet meer aarde gaat maken
dan het volgende wat heb je nu gedaan een spoelgemaakt die helemaal los van alles zijn volle vermogen levert
dan haal je bij een elektrozaak een bruggelijkrichter van 2,5 euro dan pak je de 10 amp versie deze is sterk en moet je wel koelen met koel plaatje erop
op de brug gelijk richter zitten 4 polen
2 x ac
1 x +
1 x - die 2 x ac daar doe je de 2 draden van de spoel aan
en de 1 x + die gaat naar de plus van je accu
en de 1x - naar frame
als je nog de orgi draadboom hebt van me ging vroeger je lamp pas aan als je hem startte dat is nu niet meer want de gele draad is weg .
dus wat doe je de accu + gaat naar contact toe en word zwart aan de andere kant deze is voor remlicht enzz clakson enzz en je knoopt een extra draad bij deze zwarte en diwe verbind je door naar je schakelaar op het stuur die zwarte draad maak je dan aan je oude gele draad van je schakelaar
je hebt dan constant 90 watt 12volt lichtvermogen
en als je je contact aan zet heb je net zoals bij motor dat je lampen branden en remlicht enzz al werkt
voor meer vragen post een inbox bij mij
Dit bericht is ge-edit door thahondaman op 5-5-2004 11:33
dat gaat nooit goed volgens mij sinds er meer dan 1 kilowatt (1080 om precies te zjn) door de bedrading heen gaat
me dokter seg da me problemen enkelt en alleenig door de drank kwam