Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MB naar twaalf volt,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5907 - MB naar twaalf volt,
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wilfred 5-5-2004 13:13 Print reply

Posts: 613
Sorry maar ik snap er echt niks van. Hoezo moet ik m'n aarde draad doorknippen en dan er weer een andere opzetten?
 
mBeter 5-5-2004 13:23 Print reply

Posts: 983
het gaat allemaal om de sinus -_-_-_-_-
en als je de aarde gewoon op het frame zit dat zat ie botsen met de andere positieve sinus,
je moet er niet teveel over denken dan word je helemaal gek, ik heb trouwens een eigen brugcel gemaakt met 4 honda diodes ik heb et schema van zon greatz schakeling wel.. en heb ze met alufolie omwikkelt voor de cooling
 
gSuper?
Wilfred 5-5-2004 13:31 Print reply

Posts: 613
In het verhaaltje van hondamen staat dat je bij je spoel, je gele draad af moet knippen en daar er dan nog eentje bij moet zetten. Dit kan toch ook gewoon buiten je blok? Dus dat het draadje buiten je blok in twee?n verdeelt wordt!
 
mBeter 5-5-2004 13:42 Print reply

Posts: 983
nee want aan je lichtspoel zitten 3 draden
een gele
een witte
en een die direct naar de massa gaat
de gele doe je niks mee
en de massa knip je af dus dat ie geen massa meer heeft maar een draad naar buiten je blok gaat
 
gSuper?
Wilfred 5-5-2004 13:44 Print reply

Posts: 613
Sorry ik had het helemaal verkeerd. Je moet het gele draadje dus gewoon helemaal weg halen (of gewoon laten hangen), dan moet je het oogje met het koperdraad van je spoel los maken en er een nieuw draadje bij solderen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondamande gele knip je af en isoleer je weg zodat er niks meer mee gebeurd en dan zit er op de spoel een koperdraadje dat aarde maakt en die haal je van de aarde af en daar soldeer je een draad aan en die trek je naar boven


Bedoel je hier dat je het gele draadje helemaal moet isoleren dat het nergens contact mee maakt?

En wat bedoel je bij dat koperdraadje met "naar boven trekken"?

Je bedoelt trouwens dat oogje met het koperdraad?

Dit bericht is ge-edit door Wilfred op 5-5-2004 13:45
 
Wilfred 5-5-2004 13:53 Print reply

Posts: 613
Moet je dan trouwens ook een 12volt accu hebben?
 
Wilfred 5-5-2004 14:11 Print reply

Posts: 613
Weet iemand antwoord op m'n vorige vragen?
 
mBeter 5-5-2004 17:47 Print reply

Posts: 983
ja
gele draadje moet je gewoon isoleren ja ik heb er een zinloos kroonsteentje op .
koperdraadje moet je een lange draad aan solderen en dan onder dat kleine signaalspoeltjedoor naar boven trekken en dan met je kabelboom mee laten lopen.
dat draadje met dat oogje ja.
en je moet alle lampjes 12volt hebben accu toeter en dan een bruggelijkrichter kopen of zelf maken.
raar dat niemand reageert
 
gSuper?
Cebess 6-5-2004 0:03 Print reply

Posts: 1203
Oke, om dus een spanningsregelaar met 4 aansluitingen op een oude kabelboom aan te sluiten moet je het volgende doen:

- haal je gelijkrichter weg (zwart bloje met 2 aansluitingen.
- sluit de witte en rode draad aan op de spanningsregelaar.
- maak een AFTAKKING van de gele draad naar de gelijkrichter
- de groene draad van de spanningsregelaar moet op de massa (frame) of gewoon aftakken van een groene draad in je kabelboom.
- de weerstand op het stuur (die met de roze draad) kan je nu verwijderen

Nu heb je dus de 4 draden van je nieuwe spanningsregelaar aangesloten en alles zou nu moeten werken.


p.s. dat andere verhaal is meer om je licht via je accu te maken, als je dat niet van plan bent dan moet je het bovenstaande doen dus.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
mb-cruisefather.nl 6-5-2004 0:58 Print reply

Posts: 266
moet je per se een spanningsregelaar erop zetten dan?
Met 6 volt @ oud model kabelboom heb je die toch ook niet en werkt je accu toch als spanningsregelaar?
Zou je dan niet gewoon alleen de accu, lampjes, toeter en gelijkrichter kunnen vervangen voor 12v exemplaren?
Dan werkt de accu toch weer als spanningsregelaar alleen dan 12v?

Wat ist voordeel eigenlijk van een aparte spanningsregelaar?
 
Cebess 6-5-2004 1:01 Print reply

Posts: 1203
Zou in princiepe misschien wel kunnen werken wat jij zegt. Maar het grote voordeel van een nieuw type kabelboom met spanningsregelaar is dat het altijd goed werkt, ook als je voorlamp bijv. doorgebrand is. Want bij oud type ging je achterlamp dan feller branden en dan was die er ook zo aan. Die spanningsregelaar zorgt er gewoon voor dat de spanning niet boven de 6 of 12V uit komt.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
mb-cruisefather.nl 6-5-2004 1:05 Print reply

Posts: 266
mja maar als je gewoon op tijd vervangt is er toch nix aan de hand?
Kheb toch 3 verschillende voorlampen (stads, grooyt en nog groter) dus altijd wel 1 over.
Kun je trouwens niet gewoon een spanningsregelaar tussen de gele draad zetten?

edit: staat het op de regelaar waar welke kleur draad waaraan moet? Of zijn ze kant en klaar met draden te krijgen?



Dit bericht is ge-edit door mb-cruisefather.nl op 6-5-2004 1:07
 
Cebess 6-5-2004 10:17 Print reply

Posts: 1203
Je kan ook idd. alleen de spanningsregelaar op je gele en groene draad aansluiten, dat werkt ook gewoon. De kleuren in de stekker zou je effe van een nieuw type kabelboom moeten afkijken, die weet ik zo ook niet.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
mBeter 6-5-2004 12:36 Print reply

Posts: 983
het voordeel van een brugcel is dat je het licht aan kan zetten als je motor niet loopt.
ander voordeel is als je een lichtje kapot hebt dan gaat de andere niet feller want je hebt een stabiele bron, de accu.
maar nadeel als je licht door is gebrand of je hebt et uitstaan kan je accu overbeladen worden en dat word je een rijdende tijdbom, ik ga et niet proberen gewoon altijd het licht aanstaan ben je beter te zien en loop je ook geen risico
 
gSuper?
Pistonpen Paultje 6-5-2004 12:52 Print reply

Posts: 8678
Hmm, mijn MB was lekker makelijk. Accu aansluiten, 12volt achter (brand erg goed) en voor eerst 6volt, nu 12. 6 brande door omdat er geen accu in zat...

Geeft best aardig licht.
 

Dit topic is 8098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved