Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59044 - nieuwe zuiger
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 9-10-2009 11:19 Print topicpost

Posts: 244
hallo,
mijn zuiger is kapot... nou heb ik 2 vraagjes.
Kan ik gewoon los een zuiger kopen?? want normaal hoort een zuiger en een cillinder bij elkaar.

Mijn oude zuiger heeft 1 zuigerveergroef, maar op internet staan er alleen maar met 2 zuigerveren. Maakt dit iets uit???

Het gaat omeen Eurokit 70cc Yamaha DT

Lennard
 

riejurr06 9-10-2009 11:50 Print reply
Posts: 66
toevallig heb ik net hetzelfde probleem gehad mn zuiger kapot

ik heb losse zuiger gehaald maar heb wel 2 veren erbij en 2 groeven.

denk dat je 2 veren moet kopen en er maar een gebruiken en de andere bewaren als reserve.!

zou wel uiterst voorzichtig te werk gaan met die veren want ik heb 2 paar moeten kopen:P omdat de eersten knapten had het nog nooit eerder gedaan dus zeg het jou ook maar even.

mvg riejurr
 
kenny77 9-10-2009 11:54 Print reply

Posts: 29286
Ik kon nog gewoon de goede zuiger ervoor krijgen.
Airsal past ook , ook van een honda mt5 daar de airsal zuiger van, die hebben ook maar 1 zuiger veer.
 
jeroentjen13 9-10-2009 17:42 Print reply
Posts: 850
maakt niet egt uit als hij 1 of 2 zuigerveren heeft
 
ChielTZR 9-10-2009 17:47 Print reply

Posts: 6016
in een zuiger met 2 groeven horen ook 2 zuigerveren.
niet gaan bezuinigen op zulke kleine dingetjes.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 9-10-2009 17:51 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
maakt niet egt uit als hij 1 of 2 zuigerveren heeft


Doe jij maar eens 1 veer om een 2veers zuiger. Wedden dat je verschilt merkt?
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 9-10-2009 17:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Doe jij maar eens 1 veer om een 2veers zuiger. Wedden dat je verschilt merkt?


Kan toch ook zo zijn dat de bovenste voor compressie is, en de onderste een olieschraapveer ofo?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-10-2009 17:56 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Kan toch ook zo zijn dat de bovenste voor compressie is, en de onderste een olieschraapveer ofo?


2t heeft geen olieschraapveren. beide zijn compressieveren.
als je één compressieveer hebt heb je daardoor minder wrijvingsweerstand, maar ook weer meer lekverlies langs je zuigerveer. Dat lekverlies is vind ik minder erg bij een 2t dan bij een 4t...bij een 2t wordt het mooi gerecycled.

 
Too cool for school!
drannello 9-10-2009 18:02 Print reply

Posts: 244
Ik wil er niet op bezuinigen maar ik wil gewoon zeker weten dat ik niet 2 veren om een zuiger doe terwijl het blok ontworpen is voor 1 veer.... Ik heb trouwes al best vaak de zuigerveren vervangen dus dat komt wel goed.
Een medewerker van leertouwer.com is nu bezig met het uitzoeken wat ik moet hebben.


 
drannello 9-10-2009 18:13 Print reply

Posts: 244
enne trouwes... dan moet ik natuurlijk ook de zuiger inrijden...
hoe meot ik dit doen??
 
ChielTZR 9-10-2009 18:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
enne trouwes... dan moet ik natuurlijk ook de zuiger inrijden...
hoe meot ik dit doen??


50 km gewoon rustig inrijden...
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Intenso 9-10-2009 18:18 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
enne trouwes... dan moet ik natuurlijk ook de zuiger inrijden...
hoe meot ik dit doen??


gewoon een passende zuiger kopen.

heeft de zuiger 1 groef oke dan 1 veer erop.
heeft de zuiger 2 groeven oke dan 2 veren erop.
dit boeit niet voor de cilinder als de zuigerveren maar niet in de poorten kunnen happen.

en inrijden.

goed warm rijden en eerste 100km niet overdreven hard doortrekken.
en niet zoals sommige mensen zeggen meer gaan smeren want dat is nergens voor nodig.

edit: alleen zuiger kan idd wel minder dan 100 km.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 9-10-2009 om 18:19 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
drannello 11-10-2009 11:07 Print reply

Posts: 244
ja, ik wil dus een nieuwe zuiger met 1 zuigerveer die goed is voor eurokit 70cc

http://www.leertouwe...rd=zuiger+dt+45+euro

ik hoop dat dit de goede is...
Lennard
 
rubbert 11-10-2009 12:53 Print reply

Posts: 8825
zou best wel uit kunnen maken hoor, 1 of 2 veren, want als je van 1 naar 2 gaat zal hij altijd net over een stootrand heen komen, en kan hij vrij snel aan gort draaien
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
drannello 20-10-2009 8:53 Print reply

Posts: 244
hallo,
ik heb dus een nieuwe eurokit zuiger besteld met 1 zuigerveer en hij loopt weer perfect:P en start oook goed trouwes...
bedankt voor de hulp
 

Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved