Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinderkop problemen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59022 - cilinderkop problemen...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malossi DT50MX 8-10-2009 11:12 Print topicpost
Posts: 46
hallo ik heb hier een yamaha DT50MX
en die heeft de gewoonte om te lekken langs de cilinderkop.
de setup is:
cilinder: malossi 70cc (44,5mm)
cil.kop: origineel 50cc (40mm)
carburateur: mikuni 20mm
uitlaat: origineel
nou doet de brommer het koud altijd goed, maar als hij warm is (na zo'n 4 á 5 km) begint hij te lekken langs de cilinderkop.
dit is echt vervelend want laagtoerig ben je dan nergens meer.
nou is alles nieuw behalve de kop en de uitlaat.
de kop is al 2 keer gevlakt, en er is echt geen materiaal meer om weg te halen.
sinds de laatste keer vlakken is er nog geen 100km mee gereden.
is er een manier om de kop af te laten dichten, of moet ik echt een nieuwe?
en is het dan slim om gelijk een 70cc kop te kopen?

bvd,
michael
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???

Paultje Pils 8-10-2009 11:24 Print reply

Posts: 2110
Een goede koppakking heb je ook gebruikt? Wel telkens een nieuwe hè Anders een nieuwe kop kopen.
 
If you can't dodge it, ram it.
Malossi DT50MX 8-10-2009 11:55 Print reply
Posts: 46
ja heb nieuwe pakking gebruikt, die bij de malossi cilinder werd bijgeleverd.
dat is een aluminium pakking, nou heb ik ook nog een koperen leggen, zal dat verschil maken?
en al moet ik een nieuwe kop, is het dan gelijk beter om een 70cc kop te kopen?
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
kenny77 8-10-2009 13:55 Print reply

Posts: 29286
Allebei die pakkingen doen het goed.

Als je voor een nieuwe kop gaat kan je meteen de 70cc malossi kop kopen.
 
Malossi DT50MX 8-10-2009 15:44 Print reply
Posts: 46
nou zit ik hier in mijn pauze, even mijn topic te bekijken.
leest mijn collega even mee, en begint gelijk te brullen: even de dremel erdoorheen joh, ken wel!
nou leek mij dit op het eerste gezicht een slecht idee, maar achteraf denk ik van, ik kan het altijd proberen.
als ik de cil.kop verpruts kan ik hem toch wel weggooien, en wat kan er nou eigenlijk beschadigen, als ik hem groter maak???
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
Malossi DT50MX 10-10-2009 21:03 Print reply
Posts: 46
heb de kop vmiddag zelf bewerkt, hij deed het wel goed ermee maar weer na 4 km lekte de kop.
dus nou maar een nieuwe kop kopen.gelijk maar de malossi.
die zijn trouwens goed duur...
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
BenjaminDG 10-10-2009 21:07 Print reply

Posts: 4605
Probeer is vloeibare pakking er tussen te doen (aan alle 2 de kanten van de koppakking). of als je kop en cilinder goed vlak zijn kun je gewoon met aleen vloeibare pakking proberen (dus zonder koppakking).

Je compressie zal wel een beetje hoger worden maar dat zou normaal geen probleem moeten zijn.

Groeten,
Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
tsxhunter 10-10-2009 21:08 Print reply

Posts: 9332
vloeibare pakking blaast ie er zo tussen weg
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
antonhonda 10-10-2009 22:02 Print reply

Posts: 3616
gewoon 70cc kop mallosi en nieuwe pakking
is het gewoon zeker goed
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
BenjaminDG 10-10-2009 22:03 Print reply

Posts: 4605
Bij mijn brommer blaazde hij de vloeibare pakking (nog) niet weg. Dat is een 125cc Eurocilindro met 14,5:1 compressie
 
Vlaanderen vrij!
Fabio 11-10-2009 1:10 Print reply

Posts: 1737
Niet te geloven dit!! Vloeibare pakking voor je kop?? Cilinderkop vergroten naar 70cc met een dremel??? Hahaha, dit is echt te beun!

Zonde dat je je kop verneukt hebt. Voor 20¤ had je 'm kunnen laten uitdraaien. En nog een tientje om 'm te laten vlakken. Dan was je klaar geweest. Hoe oud is je cilinder?
 
Derbi-Olaf 11-10-2009 1:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Niet te geloven dit!! Vloeibare pakking voor je kop?? Cilinderkop vergroten naar 70cc met een dremel??? Hahaha, dit is echt te beun!

Zonde dat je je kop verneukt hebt. Voor 20¤ had je 'm kunnen laten uitdraaien. En nog een tientje om 'm te laten vlakken. Dan was je klaar geweest. Hoe oud is je cilinder?

als je hem toch laat uitdraaien , dan kan je hem ook meteen vlakken in de draaibank hoor, dat hoef je echt niet apart te doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 12-10-2009 0:14 Print reply

Posts: 1737
ja idd, hangt wel een beetje af waar je het laat doen. Ze halen er natuurlijk wel zo veel mogelijk geld uit
 
rik hulkenberg 12-10-2009 8:02 Print reply

Posts: 10029
draai je de kop kruislings aan ?
zet je hem vast rond de 20nm ?
 
Malossi DT50MX 12-10-2009 8:59 Print reply
Posts: 46
ja ik draai de kopmoeren kruislings aan, hoeveel nm precies weet ik niet.
maar zit wel strak genoeg...
maar heb zaterdag een nieuwe kop besteld, even kijken of dat dat het oplost.
is het misschien mogelijk dat ik de kop schuin heb afgevlakt?
dat de moeren er schuin op drukken?
ik zal zo wel even een tekening maken om het uit te leggen.
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???

Dit topic is 1659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved