Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ik heb ook gewoon een klotebrommer!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59006 - Ik heb ook gewoon een klotebrommer!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dasjoris 8-10-2009 12:52 Print reply
Posts: 67
dat ploffen en dat niezen is over, heb er een andere bougie in zitten. maar nu heb ik nog krachtverlies, ik denk dat ik dan gewoon die handel ga uitbranden
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
k--k 8-10-2009 14:36 Print reply

Posts: 292
ja zou ik ook doen

 
Dasjoris 9-10-2009 16:02 Print reply
Posts: 67
dat word weer is geweldig, al m'n haren van m'n hoofd
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
Dasjoris 12-10-2009 18:14 Print reply
Posts: 67
en nou is ie weer kapot!
iik haat dat stomme ding, weer stotteren en nu slaat hij helemaal niet meer aan!!
klotedingsterf
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
kage 12-10-2009 18:15 Print reply

Posts: 85
wat voor brommer is het? meschien weet ik wel wat er aan de hand is.
 
Skage
Gary - Forum en Gallery Moderator 12-10-2009 18:17 Print reply

Posts: 12846
Denk dat het verstandig is om je topic/vragen zelf wat serieuzer te nemen. Dan word je ook beter geholpen.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Henk-88 12-10-2009 18:24 Print reply

Posts: 26703
Dus Joris: eerst weer nieuwe bougie proberen en kijken wat dat oplevert (een reserve-bougie is nooit weg) en als er daarna nog stront aan de knikker is dan vraag je hier.
Maar dus wel een beetje uitgebreider en wat serieuzer
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dasjoris 12-10-2009 19:04 Print reply
Posts: 67
oke is goed: het is een motorhispania furia cross. rijd 80.
setup:
AM6.
50cc cilinder (standaart)
12mm carburateur (standaart)
metrakit thrower.
alles was goed afgesteld, maar toen hij begon te haperen verloor ik ook veel kracht.
hij is al een keer gereciveerd, ongeveer 2500km geleden.
toen ging alles goed, maar nu weet ik het echt niet meer.
een nieuwe bougie heb ik er al in gedaan. eerst dacht ik dat het weer goed was totdat ik vanmorgen weer gestotter kreeg. en toen ik van school weg wou rijden, starte hij wel. maar toen ik 10 meter reed viel hij uit en kreeg ik hem niet meer aan.
weet iemand wat dit kan zijn
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
Pruttelaar 12-10-2009 19:56 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
oke is goed: het is een motorhispania furia cross. rijd 80.
setup:
AM6.
50cc cilinder (standaart)
12mm carburateur (standaart)
metrakit thrower.
alles was goed afgesteld, maar toen hij begon te haperen verloor ik ook veel kracht.
hij is al een keer gereciveerd, ongeveer 2500km geleden.
toen ging alles goed, maar nu weet ik het echt niet meer.
een nieuwe bougie heb ik er al in gedaan. eerst dacht ik dat het weer goed was totdat ik vanmorgen weer gestotter kreeg. en toen ik van school weg wou rijden, starte hij wel. maar toen ik 10 meter reed viel hij uit en kreeg ik hem niet meer aan.
weet iemand wat dit kan zijn



ik heb ook een paar keer soortgelijke ervaringen gehad, de eerste keer was het gewoonweg een nieuwe bougie erin en gaan.
2e keer was het een van de kabeltjes wat van je bobine/cdi, dat zit bij mij dus in 1 kassie, naar je ontstekings spoel gaat, vermoedde ik, bij mij was er iig een pinnentje van het stekkertje bij de bobine weg gerot.

heb het gewoon aan elkaar gesoldeerd, en krimpkousje eromheen


ok heb ik weleens als het regent, dat mijn bougiekapje vochtig is, ofwel nat, dat ie gaat stotteren en ploffen, nieuw bougiekapje doet wonderen

succes
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Henk-88 12-10-2009 20:33 Print reply

Posts: 26703
Dus eerst ff nieuwe bougie er in steken hea
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Dasjoris 13-10-2009 21:01 Print reply
Posts: 67
hij start nu helemaal niet. dus maar even ontsteking checken, nieuwe bougie had ik al, nog geen uur mee gereden daarna.
maar zo'n ding kost wel bult geld, hopen dat het niet teveel gaat kosten
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
Toettoet 13-10-2009 21:17 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
hij start nu helemaal niet. dus maar even ontsteking checken, nieuwe bougie had ik al, nog geen uur mee gereden daarna.
maar zo'n ding kost wel bult geld, hopen dat het niet teveel gaat kosten



Bougie kost 3,50

Check effe of de bekabeling niet is losgetrilt, en kijk even of je onsteking nog vonkt ( bougi in je bougiekabel en tegen je cilinder/frame/blok ( je eigen vinger als je van pijn houdt ) houden en er naar kijken.

Ligt het daar neit aan kan je even je vliegwiel er afhalen en kijken hoe het er met de spoelen aan toe is.
 

Dit topic is 2453 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved