Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ik heb ook gewoon een klotebrommer!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59006 - Ik heb ook gewoon een klotebrommer!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dasjoris 7-10-2009 20:15 Print topicpost
Posts: 67
na heel veel problemen met mijn brommer gehad te hebben heb ik nu alles in het blok bijna vervangen, ik heb het laten doen. maar nu heb ik na ongeveer 2500km te hebben gereden bijna geen compressie meer. terwijl ik toen nog een revisie, nieuwe cilinder, zuiger, en een nieuwe krukas erop had gekocht. ook is hij sinds 100km heel erg aan het stotteren als hij koud is en valt hij soms in een keer uit. als hij dan redelijk warm is, dat hij als je een beetje meer gas geeft goed in toeren klimt, dan gaat hij zeg maar een soort van hoesten en niezen. en dat maakt een plof geluid, en dan verlies ik dus ook alle kracht. iemand zei ook dat dit de krukaskering kan zijn. maar dat weet ik eigenlijk niet.
kan iemand mij helpen??
 
I love the smell of 2-takt in the morning!

tsxhunter 7-10-2009 20:16 Print reply

Posts: 9332
kan linker krukas keering wezen, daar bij de ontsteking, maar kan ook lekke koppakking wezen. en trek je cilinder er is even af en zie of dat nog goed is.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 7-10-2009 om 20:16 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Arjan 2-Stroke 7-10-2009 20:17 Print reply

Posts: 595
misshien iets in de ontsteking, zoiets had ik ook een keer toen had ik de ontsteking schoongemaakt en was het weer opgelost
 
Trekhaak FM 106.0MHz
tsxhunter 7-10-2009 20:18 Print reply

Posts: 9332
ja, ff ander bougietje proberen kan ook wel even.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
leonmt5 7-10-2009 20:22 Print reply

Posts: 799
als hij ploft is het waarschijnlijk je ontsteking.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Dasjoris 7-10-2009 20:23 Print reply
Posts: 67
kheb net een nieuwe koppakking erop en ook een nieuwe bougie. toen ik vanmiddag van school weg reed, reed ik ongeveer 10 meter en toen viel hij uit. dus ik op school bougie eruit, kijken of hij nog vonkte. hij vonkte niet tussen die 2 punten waar hij normaal wel hoort te vonken(weet ff niet meer hoe het heet) maar wel aan de zijkant. was wel een geel vonkje en heel zwak, en ook maar 1x in de 10 slagen. en toen heb ik dus m'n pa gebelt of hij een nieuwe bougie wou kopen en hem dan op school te komen brengen. maar toen hij er was toen liet ik horen hoe het klonk als ik hem aanliep, en toen starte hij in een keer, en ook goed, alleen loopt hij slecht stationair. dus daarom een nieuwe bougie

Dit bericht is gewijzigd door Dasjoris op 7-10-2009 om 20:30 uur.
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
Dasjoris 7-10-2009 20:25 Print reply
Posts: 67
het is echt zo'n niesje. maar ook een plofje. dus ik weet het niet echt. en het is ook alleen maar als ik al een tijdje rij met een koude motor, en dan in toeren ga klimmen. en dan valt hij ook uit. als de motor warm is dan gebeurt het niet
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
shirioko 7-10-2009 21:07 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
het is echt zo'n niesje. maar ook een plofje. dus ik weet het niet echt. en het is ook alleen maar als ik al een tijdje rij met een koude motor, en dan in toeren ga klimmen. en dan valt hij ook uit. als de motor warm is dan gebeurt het niet

dat ie niet in toeren wil klimmen als ie koud is klopt, omdat ie dan nog warm moet worden als je blok koud is, condenseert de benzine in je carter waardoor je mengsel armer wordt, wat je dan weer compenseert door je choke open te trekken wat je hoort al je te veel gas geeft bij een koude motor is BWOAAAAP heel diep gorgelend geluid dat is dat je zuiger heen en weer gaat zonder dat ie verbrandt, omdat je mengsel te arm is.
De choke levert namelijk maar een vaste hoeveelheid benzine onafhankelijk van je gasschuif, dus er komt evenveel benzine uit je choke bij kwartgas als bij halfgas, dus met je gasschuif te ver open krijgt ie te weinig benzine en valt ie uit, dus ff rustig aan met je gashendel
gewoon ff minuutje ofzo rustig aan rijden met je choke open en dan moet ie het weer normaal doen

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 7-10-2009 om 21:11 uur.
 
arnoud111 7-10-2009 21:13 Print reply

Posts: 151
Ik heb ook het idee dat je Bougiedop lek/kapot is.
Ivm het natte weer vandaag.
Wat de compressie betreft,is ie wel goed gereviseerd,cq,ingereden?
 
Dasjoris 7-10-2009 21:32 Print reply
Posts: 67
ja maar dat choken en rustig rijden de eerste minuten dat doe ik wel. alleen als hij dan warm genoeg is, en ik geef dan gas dan gaat hij niezen(plofplof plof). en dat de bougiedop niet goed was dat zei de brommerboer ook al, dat de stroom weg gaat door het vocht dat daar dan zit. maar daar heb ik nog nooit eerder last van gehad. en ik heb nu dus een nieuwe bougie. dus moet nog even blijken wat dat oplevert. hij is goed ingereden. en na een hele tijd na de revisie had ik nog heel veel compressie. hij heeft minder compressie nadat 'm'n koppakking lek was geweest, toen zat er ook kvs in m'n olie. maar dat was ook weer goed zei die man. dus dat moet ik even kijken.
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
mtx-motard 7-10-2009 21:51 Print reply

Posts: 14947
geel vonkje kan ook duiden op dat je ontstekingsspoel verrot is. of je pick up.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
NaNnInG 7-10-2009 22:06 Print reply

Posts: 941
heb je de uitlaat van je brommer wel eens nagekeken?? dat hij niet ergens dicht zit of zo? mijn demper was van binnen beetje rot, hele brommer liep voor geen meter meer en had ook verlies in vermogen, begon ook te stotteren en dergelijke.

raad je aan zulke idngen eerst ook goed te bekijken voor je aan je ontsteking of dergelijke begint te knutselen.
 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
Dasjoris 7-10-2009 22:13 Print reply
Posts: 67
ontsteking ga ik zelf zowieso niet aan, want dat komt niet goed. maar ik heb er net een nieuwe uitlaat onder zitten, 4 of 5 maandjes nu, of zal ik hem voor de zekerheid toch is ontkolen? en aan de demper kan he tniet liggen. omdat ik met allebei m'n dempers dat heb. dus iemand nog ideen. en bedankt voor de hulp, ik zal het morgen allemaal even nagaan.(vroeg vrij)
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
Sherwin 7-10-2009 23:16 Print reply

Posts: 561
laatje ontsteking nakijken, door iemand die er wel verstand van heeft, of maak een foto van je onsteking(zonder vliegwiel) n drop m hier, kunnen we veel meer mee.. wnt nu is t maar wat raden...?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-10-2009 0:00 Print reply

Posts: 9841
wss is ie verzopen, kon ie daardoor via de zijkant vonken. Even laten staan en droogrennen en dan vonkt ie weer goed genoeg.

is je mengsel wel goed?

 
Too cool for school!
Henk-88 8-10-2009 1:14 Print reply

Posts: 26703
Het is allemaal maar raden atm idd..

Maar let ook op de post van Martijn.

En daarna op zoek naar de oplosing.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 2452 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved