Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - high gloss of metallic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #58997 - high gloss of metallic
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daanrademaker 7-10-2009 15:01 Print topicpost

Posts: 96
Hoi beste mensen. Ik ga binnekort mijn mb tank, voorspatbord en kuip spuiten. Dit gaat gedaan worden met een spuitbus omdat ik niet de betere apparatuur ter beschikking heb. Nu is mijn vraag er zijn 2 soorten zwarte lak van motip. 1 is high gloss zwart en de andere is metallic zwart. Vorige keer heb ik ook mijn tank gespoten maar het resultaat was erg mat en dof (dit gespoten met high gloss zwart). Mijn vraag is krijg ik met metallic lak een betere glans? Of was het meer de voorbereiding die voor de doffe kleur zorgde?

Misschien ook nog iemand tips om te zorgen dat ik een goede glans krijg? En hoelang nadat ik de kleur heb gespoten moet ik de stickers erop plakken om vervolgens het af te werken met blanke lak?

alvast bedankt voor de antwoorden
Daan
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low

ChielTZR 7-10-2009 15:04 Print reply

Posts: 6016
Dan heb je iets denk ik niet goed gedaan.
zorg voor een goede ondergrond
zorg voor een goede temperatuur
zorg dat alles stofvrij is
doe alles precies zoals op het busje staat (schudden, drogen enzo)
en dan mischien nog aflakken met blanke lak ofzo?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
daanrademaker 7-10-2009 15:18 Print reply

Posts: 96
Ja ik heb nog afgelakt me blanke lak maar volgens mij is dat niet goed gegaan. Mijn neefje heeft het een beetje verstrooid erop gespoten en niet in mooi rechte lijnen. Dat moet toch wel?

Ik had gehoort alleen dat de motip primer niet goed voor metalen tanks is (mb) maar ik kan dan toch niet een dupli color primer bijvoorbeeld combineren met een motip lak? En is metallic echt mooier dan high gloss black of zou de high gloss black ook het gewenste resultaat moeten geven?

 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
ChielTZR 7-10-2009 15:22 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Ja ik heb nog afgelakt me blanke lak maar volgens mij is dat niet goed gegaan. Mijn neefje heeft het een beetje verstrooid erop gespoten en niet in mooi rechte lijnen. Dat moet toch wel?

Ik had gehoort alleen dat de motip primer niet goed voor metalen tanks is (mb) maar ik kan dan toch niet een dupli color primer bijvoorbeeld combineren met een motip lak? En is metallic echt mooier dan high gloss black of zou de high gloss black ook het gewenste resultaat moeten geven?



High gloss zou ook het gewenste resultaat moeten geven.
Ik vind zelf compressor en spuitpistool veel fijner dan die busjes, maar je zegt dat je die mogelijk niet hebt. ook niet een bekende?

Voor een goed resultaat moet je het er natuurlijk gewoon goed opspuiten, overal evenveel en geen strepen trekken ( maar al helemaal geen druipers maken, gebeurt dat toch, gewoon laten drogen en dan weer wegschuren met fijn schuurpapier).
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
daanrademaker 7-10-2009 15:26 Print reply

Posts: 96
Wat voor lijnen moet je trekken tijdens het spuiten? Van links naar rechts en dan de tweede laag kruislings of iets dergelijks?
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
ChielTZR 7-10-2009 15:29 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Wat voor lijnen moet je trekken tijdens het spuiten? Van links naar rechts en dan de tweede laag kruislings of iets dergelijks?


is niett echt een regel voor (geloof ik, zowel, dan zeg het maar) , zelf spuit ik zo dat ik de minste strepen hoef te trekken zodat ik het snelst klaar ben, en hoe minder vaak je heen weer hoeft, hoe kleiner de kans dat het misgaat.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2009 16:22 Print reply

Posts: 8599
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Wat voor lijnen moet je trekken tijdens het spuiten? Van links naar rechts en dan de tweede laag kruislings of iets dergelijks?


Je moet proberen overal een gelijke dunne laagdikte te leggen. Dat kan bvb. door een "paralelle banen zigzag" te beschrijven waarbij je de bochten zo snel mogelijk neemt.
Het beste is meerdere dunne lagen.
High gloss vind ik er onnatuurlijk uitzien, en het is ook nog redelijk moeilijk te doen als amateur.
Het gemakkelijkste is een gewone kleur, niet metallic. Standaard zijn er weinig brommers metallic, naar mijn mening komt het niet zo goed uit op de vele kleine oppervlakten van een brommer.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
daanrademaker 7-10-2009 17:05 Print reply

Posts: 96
Oke dus ik wil de brommer gewoon glimmend zwart hebben wat raad je dan aan voor verfsoort?
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
ChielTZR 7-10-2009 17:12 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Oke dus ik wil de brommer gewoon glimmend zwart hebben wat raad je dan aan voor verfsoort?


wat is volgens jou de vertaling van High gloss?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2009 17:15 Print reply

Posts: 8599
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Oke dus ik wil de brommer gewoon glimmend zwart hebben wat raad je dan aan voor verfsoort?


Niet-metallic zwart, geen matte lak.
Dan heb je de kleur van een zwarte MTX of TSX. Mits goed gedaan ziet die kleur er op de meeste brommers wel redelijk 'factory' gespoten uit.
Je hebt er ook niet absoluut een blanke lak bij nodig, die maakt het dikwijls lelijker voor de amateur spuiter. Niet-ingelakt stickertje moet je er dan maar bijnemen, blijft zo ook wel plakken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DoDo-tomos 7-10-2009 17:30 Print reply

Posts: 1842
de highgloss bussen van motip zit al een blanke lak in verwerkt, als je gewoon zwart wil doen kan je eerst beter normaal zwart nemen en daarna met de blanke lak erover heen.

want als je blanke lak over blanke lak spuit je dan krijg je mat
 
of vraag het niek de wildt
daanrademaker 7-10-2009 17:36 Print reply

Posts: 96
Oke thanks voor de tips! Dus volgende keer kan ik dan beter gewone lak kopen zwart van motip en daarna sticker erop plus blanke lak. Of natuurlijk high gloss en dan geen blanke lak. Maar aangezien dit op de tank komt is het dan niet snel vatbaar voor benzine schade zonder blanke lak?

 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2009 17:55 Print reply

Posts: 8599
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Oke thanks voor de tips! Dus volgende keer kan ik dan beter gewone lak kopen zwart van motip en daarna sticker erop plus blanke lak. Of natuurlijk high gloss en dan geen blanke lak. Maar aangezien dit op de tank komt is het dan niet snel vatbaar voor benzine schade zonder blanke lak?



Spuit een testplaatje en kijk of je verf goed benzinevast is. Het hangt af van de verf.
Niet vergeten, schuren neemt meer tijd in beslag dan spuiten...als je verf goed gehecht is, kan ze ook al wat meer hebben...uiteindelijk is de chemische actie van benzine gewoon het losmaken van verf...primer bijvoorbeeld komt er zelden af met benzine, gewoon door de hechtcapaciteit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
daanrademaker 7-10-2009 18:21 Print reply

Posts: 96
Wat is dan de beste manier om de metalen tank helemaal klaar te maken om te spuiten? Hoe kan je hem goed schuren en hoe weet je dat de tank goed geschuurt is?
 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
WestlandMB 7-10-2009 19:19 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanrademaker
Wat is dan de beste manier om de metalen tank helemaal klaar te maken om te spuiten? Hoe kan je hem goed schuren en hoe weet je dat de tank goed geschuurt is?


lichtjes opschuren tot het lekker egaal voelt en overal gelijk. of helemaal kaal schuren en in de menie zetten tegen roest of op de fiese manier teer gebruiken, maar dat zou ik niet doen, een goede grondlak moet goed zijn en dan je lak die je erop wilt. overigens kan je ook je brommer brengen bij een autospuiter, kost wat maar dan is het wel mooi, metallic, en ook wel belangerijk benzine werend. overigens schuren duurt lang.. gebruik verf afbijt :P
 
Elco 7-10-2009 19:20 Print reply
Posts: 4527


(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YPFWNCV8.jpg hier de grote link)

voorspartbord gespoten met motip high gloss black

Zoals ik het toen heb gedaan.

Geschuurd met 1000. plastic primer, en 3 lagen grijze primer.

toen de primer weer met 1000 geschuurd en vervolgens 3 laagjes zwart aangebracht en 3 laagjes blanke lak.

Nu was het spartbord super, alleen nu is de ondergrond gaan scheuren en barsten omdat het plastic is. Dus alleen het plastic schuren met 1000 en dan een laagje plasticprimer, en hier meteen overheen spuiten met motip.

Als je de lak goed spuit gaat het net aan niet zakken en is het heel vet in de lak, het vergt iets oefening om het mooi te krijgen.

als het iets rimpelig is kan je het mooi poetsen met commandant 4 en daarna met commandat 5


Waar ga jij het eigenlijk spuiten?


Want het regent deze dagen veel, en met veel vocht in de lucht word het dof. het droogt dan veel minder goed en zakt meer na.

het beste is om het te spuiten in een ruimte waar het tussen de 15 a 20 graden is en zorg ervoor dat het niet te vochtig is.


Succes
 

Dit topic is 6864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved