Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder tunen met fluitpoorten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58983 - Cilinder tunen met fluitpoorten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 6-10-2009 14:49 Print topicpost

Posts: 2110
ik ga mijn 70cc 6-poorter laten tunen door een zundapp expert. Een van de dingen die hij wil gaan aanpassen is het plaatsen van fluitpoorten (extra uitlaat poorten ). Nou schrijft hij het volgende:

Ik maak in de kop een O-ring zodat een koppakking niet meer nodig is. Dit houdt wel in dat je een beetje silic.kit rond de voorste 2 tapeinden moet gebruiken ivm. de 2 extra uitlaatpoortjes. Deze gaan net door de tapeinden heen, kan niet anders bij boring 45 mm. Als je deze 2 poortjes niet wilt dan is de kit niet nodig

De poorten zullen dus deels langs de tapeinden gaan, maar is dit slim? Hij weet wat hij doet, maar met die kit enzo komt het me een beetje beunhaas over?

Wat zeggen jullie?
 
If you can't dodge it, ram it.

2SLOW4ME 6-10-2009 15:02 Print reply

Posts: 1944
gewoon vloeibare pakking. beun wil ik het niet echt noemen. Gewoon een keertje bij je dichtbijzijnde auto garage een bus halen voor een paar tientjes, weet je dat je goed spul hebt.

Wordt vaker gebruikt bij cil's met o ringen ipv een papieren koppakking.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
ikkejw 6-10-2009 15:05 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
ik ga mijn 70cc 6-poorter laten tunen door een zundapp expert. Een van de dingen die hij wil gaan aanpassen is het plaatsen van fluitpoorten (extra uitlaat poorten ). Nou schrijft hij het volgende:

Ik maak in de kop een O-ring zodat een koppakking niet meer nodig is. Dit houdt wel in dat je een beetje silic.kit rond de voorste 2 tapeinden moet gebruiken ivm. de 2 extra uitlaatpoortjes. Deze gaan net door de tapeinden heen, kan niet anders bij boring 45 mm. Als je deze 2 poortjes niet wilt dan is de kit niet nodig

De poorten zullen dus deels langs de tapeinden gaan, maar is dit slim? Hij weet wat hij doet, maar met die kit enzo komt het me een beetje beunhaas over?

Wat zeggen jullie?



bij mijn cilinder ben ik ook door een tapeind heen gegaan met de aux poorten, vloeibare pakking erin en er gebeurt niks mee.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Paultje Pils 6-10-2009 15:06 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
gewoon vloeibare pakking. beun wil ik het niet echt noemen. Gewoon een keertje bij je dichtbijzijnde auto garage een bus halen voor een paar tientjes, weet je dat je goed spul hebt.

Wordt vaker gebruikt bij cil's met o ringen ipv een papieren koppakking.


Vloeibare pakking enzo ken ik wel, maar ik begrijp uit zijn verhaal dat de fluitpoorten deels door de tapeinden heengaan, en dat die dicht gesmeert moeten worden met kit ofzo. Maar het is toch niet handig als ze door de tapeinden heengaan?

 
If you can't dodge it, ram it.
Niek de Wildt 6-10-2009 15:17 Print reply
Posts: 7168
Hierbij een bovenaanzicht doorsnede van een cilinder met fluiters waarbij de fluiters door de tapeind gaten gaan:

Het rode is dus het probleem gebied.

Ik neem aan dat je nu beter begrijpt wat hij bedoeld?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2009 om 15:17 uur.
 
Pixl 6-10-2009 15:37 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hierbij een bovenaanzicht doorsnede van een cilinder met fluiters waarbij de fluiters door de tapeind gaten gaan:
afbeelding
Het rode is dus het probleem gebied.

Ik neem aan dat je nu beter begrijpt wat hij bedoeld?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2009 om 15:17 uur.


Is dat dan niet schadelijk voor die twee tapeinden? Lijkt me haast wel, omdat je ze dan minder goed kunt vast draaien..
 
So fuckin' what!?
Paultje Pils 6-10-2009 15:45 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Hierbij een bovenaanzicht doorsnede van een cilinder met fluiters waarbij de fluiters door de tapeind gaten gaan:
afbeelding
Het rode is dus het probleem gebied.

Ik neem aan dat je nu beter begrijpt wat hij bedoeld?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2009 om 15:17 uur.


Bedankt voor het plaatje, maar dat snapte ik al wel. Maar gaat een deel van de uitlaat gassen niet de ruimte van de tapeinden in? Is dit niet nadelig, of werkt het wel perfect zo?

En de kit moet ik dan aan de bovenkant van de tapeinden smeren?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Is dat dan niet schadelijk voor die twee tapeinden? Lijkt me haast wel, omdat je ze dan minder goed kunt vast draaien..


Die fluiters komen in de cilinder, niet in het blok waar het schroefdraad zit. Dus daar heb je geen last van.


Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 6-10-2009 om 15:48 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
knoffy 6-10-2009 17:11 Print reply
Posts: 610
de cilinder wordt nu zo ver getuned dat hij eigenlijk door de wand heen gaat en uitkomt bij een tapeind en als je die nu gewoon vol met kit stopt (wel beetje hittebestendig, vloeibare pakking kan tot 1200graden)
dan is er niks aan de hand dus gewoon de holleruimte waar de tap doorgaat vol met kit doen.
 
Paultje Pils 6-10-2009 17:15 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
de cilinder wordt nu zo ver getuned dat hij eigenlijk door de wand heen gaat en uitkomt bij een tapeind en als je die nu gewoon vol met kit stopt (wel beetje hittebestendig, vloeibare pakking kan tot 1200graden)
dan is er niks aan de hand dus gewoon de holleruimte waar de tap doorgaat vol met kit doen.


Dat vindt ik dan wel weer beun. En je krijgt je cilinder er dan dus ook nooit fatsoenlijk af..?
 
If you can't dodge it, ram it.
knoffy 6-10-2009 17:17 Print reply
Posts: 610
ja het klinkt ook beetje beun en ik zelf zou het ook niet doen. die pakkingskit blijft zacht dus komt er wel af.
 
Paultje Pils 6-10-2009 18:59 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
ja het klinkt ook beetje beun en ik zelf zou het ook niet doen. die pakkingskit blijft zacht dus komt er wel af.




Maar nou weet ik nog niet of het kwaad kan dat de fluitpoorten de tapeinden raken?


 
If you can't dodge it, ram it.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-10-2009 19:04 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]




Maar nou weet ik nog niet of het kwaad kan dat de fluitpoorten de tapeinden raken?




nee... je tapenden gaan niet smelten. en de rest boeit niet. Er zal wat meer luchtdruk op je tapendgaten komen te staan en daarom moet je ze bovenin afkitten omdat ie daar anders herrie gaat maken... die kit komt als het goed is dus niet eens in de buurt van het gat.
 
Too cool for school!
knoffy 6-10-2009 19:21 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]




Maar nou weet ik nog niet of het kwaad kan dat de fluitpoorten de tapeinden raken?





nee dat kan geen kwaad die zullen niet smelten ofsow
 
markRD 6-10-2009 20:02 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]



nee dat kan geen kwaad die zullen niet smelten ofsow


Maar je krijgt wel veel herrie, en het kan nooit goed afsluiten. Het is niet echt tof denk ik. Plus qua pulsen vanuit de uitlaatpoort en dergelijke.. een andere oplossing zoeken voor poortopp. is misschien beter.
 
Markjo 6-10-2009 20:12 Print reply

Posts: 1061
wat je beter kan doen, is met een soevereinboor de desbetreffende 2 gaten in je cilinderkop iets inboren. dan 2 passende o-ringen zoeken en je bent ook dicht.

Loop je iig niet te kutten met kit
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 4006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved