Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SOBW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1032 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58975 - SOBW
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 8162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 5-10-2009 22:44 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]

en dat mag op mn 16e zonder circuitervaring?

Waarom niet.
Vrij rijden waarschijnlijk nog niet, dat komt wel als je wat beter wordt.

Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 5-10-2009 om 22:44 uur.
 
konterbonker 5-10-2009 22:44 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]

en dat mag op mn 16e zonder circuitervaring?


jup, zover ik weet wel.

Maar..

denk dat je het na een paar keer al voor gezien hebt =)!
 
Drumsan 5-10-2009 22:48 Print reply

Posts: 1223
Daarom leek het mij beter om eerst bij de 50cc's te beginnen =)

Die 600cc circuitfietsen zijn op marktplaats trouwens ook niet eens zo duur

Maargoed, het zit er voorlopig niet nog niet in dus.
Voorlopig maar met mn riejutje zondags over industrieterreinen rossen

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 22:50 uur.
 
zx7r 5-10-2009 22:52 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Daarom leek het mij beter om eerst bij de 50cc's te beginnen =)

Die 600cc circuitfietsen zijn op marktplaats trouwens ook niet eens zo duur

Maargoed, het zit er voorlopig niet nog niet in dus.
Voorlopig maar met mn riejutje zondags over industrieterreinen rossen

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 22:50 uur.

Als jij zegt dat je goed kan sturen, dan kan je vast wel op een 400tje of 125 2takt een rondje circuit doen hoor.
 
cmtheman 6-10-2009 0:41 Print reply

Posts: 2710
gewoon motor-races doen, heb je ook geen rijbewijs voor nodg en kan je wel 200+ rijden en een vet opgefokte motor rijden.
doe ik nu ook met een zxr750 met 900 blok erin
 
ZAC #802, KNMV #82
PRO TUNING 6-10-2009 10:24 Print reply

Posts: 4000
De SOBW is te commercieel geworden en de gedachte van de oprichter Corne Kops om voor een laag bedrag te kunnen racen is nu ver te zoeken.
 
PraatPaal 6-10-2009 10:47 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
gewoon motor-races doen, heb je ook geen rijbewijs voor nodg en kan je wel 200+ rijden en een vet opgefokte motor rijden.
doe ik nu ook met een zxr750 met 900 blok erin


Is het niet zo dat je voor je inhoud en bouwjaar een gangbare tijd moet rijden om je licentie te behalen.
En dat er aan het recht om vrij op het circuit te rijden, zelfs nog een hele training hangt...

@ PROTUNING helemaal mee eens, het is heel anders geweest. In de tzr50 opstap klasse heb je excl aanschaf al een rug of 5 nodig om een beetje mee te komen. En dan heb je ook nog slijtage onderdelen en soms een valschade.

edit: Om nog even terug te komen op het schakelen zonder koppeling van op de vorrige pagina. In de moto GP onderbreken ze (middens signaal op het begin vd schakelpook) heel even de ontsteking op het moment van opschakelen. Voor zover ik weet hoeven ze daardoor nieteens van het gas.
Dan heb je ook nog quickshift, wat vaak electrisch danwel hydrolisch gaat, maar volgens mij wordt dit alleen toegepast op dragbikes, in de racerij zit je dan met winst VS extra massa

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 6-10-2009 om 11:26 uur.
 
zx7r 6-10-2009 20:59 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Is het niet zo dat je voor je inhoud en bouwjaar een gangbare tijd moet rijden om je licentie te behalen.
En dat er aan het recht om vrij op het circuit te rijden, zelfs nog een hele training hangt...

@ PROTUNING helemaal mee eens, het is heel anders geweest. In de tzr50 opstap klasse heb je excl aanschaf al een rug of 5 nodig om een beetje mee te komen. En dan heb je ook nog slijtage onderdelen en soms een valschade.

edit: Om nog even terug te komen op het schakelen zonder koppeling van op de vorrige pagina. In de moto GP onderbreken ze (middens signaal op het begin vd schakelpook) heel even de ontsteking op het moment van opschakelen. Voor zover ik weet hoeven ze daardoor nieteens van het gas.
Dan heb je ook nog quickshift, wat vaak electrisch danwel hydrolisch gaat, maar volgens mij wordt dit alleen toegepast op dragbikes, in de racerij zit je dan met winst VS extra massa

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 6-10-2009 om 11:26 uur.

Klopt, kunnen op het gas blijven.

@cmtheman, lijkt me niet verstandig zo'n jong ventje tussen wat ervaren motorrijders te gooien. En vrij rijden mag ook niet direct, daar heb je eerst wat training voor nodig. Als ts in de eerste groep een keer mee doet dan zal dat waarschijnlijk gek genoeg zijn.

Veel mensen denken dat ze goed kunnen rijden, maar uiteindelijk kunnen ze niks.
 
konterbonker 6-10-2009 21:25 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Is het niet zo dat je voor je inhoud en bouwjaar een gangbare tijd moet rijden om je licentie te behalen.
En dat er aan het recht om vrij op het circuit te rijden, zelfs nog een hele training hangt...

@ PROTUNING helemaal mee eens, het is heel anders geweest. In de tzr50 opstap klasse heb je excl aanschaf al een rug of 5 nodig om een beetje mee te komen. En dan heb je ook nog slijtage onderdelen en soms een valschade.

edit: Om nog even terug te komen op het schakelen zonder koppeling van op de vorrige pagina. In de moto GP onderbreken ze (middens signaal op het begin vd schakelpook) heel even de ontsteking op het moment van opschakelen. Voor zover ik weet hoeven ze daardoor nieteens van het gas.
Dan heb je ook nog quickshift, wat vaak electrisch danwel hydrolisch gaat, maar volgens mij wordt dit alleen toegepast op dragbikes, in de racerij zit je dan met winst VS extra massa

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 6-10-2009 om 11:26 uur.


uhh..

ben het niet echt eens met jou..

1. Tzr 50cup kostte me bijna geen drol omdat wanneer ik over de finish 1ste kwam, 75euro kreeg.
Natuurlijk nadat je 65euro inschrijfgeld hebt betaald..

En tzrcup rijden 5 ruggen?
Denk dat.. wanneer je alles gewoon op orde hebt, het max. 300 euro kan kosten voor een seizoen. (vervoerskosten niet bijberekent).

Zelfs in de hogere klasses komen ze niet eens aan 5 ruggen aan onderhoudskosten?

Denk dat een gemiddelde sport water rijder zo'n 1000 euro extra had moeten besteden aan extra dingen wat was gebeurt tijdens het rijden.

Maar ik denk dat jij ook het opbouwen van de machine bedoelt?
Dus de onderdelen die je opde machine moet plaatsen.
Daar kan je gelijk in hebben, in de formule en expi (hoogste klasses) zit er vaak zelfs veel meer geld in op zo'n machine.

Weetje wat elk racesport gemeen heeft?
je kan het zo gek maken als je wilt =)! en dus zeker financieel gezien.


Ohja wat jij bedoelde over dat onderbreken van de ontsteking, zover ik weet werkt een quickshifter juistzo.
Het is geen speciaal apparaat dat je erbij koopt, je ontsteking heeft het of heeft het niet.. =)

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 6-10-2009 om 21:28 uur.
 
Fabio 6-10-2009 21:29 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


uhh..

ben het niet echt eens met jou..

1. Tzr 50cup kostte me bijna geen drol omdat wanneer ik over de finish 1ste kwam, 75euro kreeg.
Natuurlijk nadat je 65euro inschrijfgeld hebt betaald..

En tzrcup rijden 5 ruggen?
Denk dat.. wanneer je alles gewoon op orde hebt, het max. 300 euro kan kosten voor een seizoen. (vervoerskosten niet bijberekent).

Zelfs in de hogere klasses komen ze niet eens aan 5 ruggen aan onderhoudskosten?

Denk dat een gemiddelde sport water rijder zo'n 1000 euro extra had moeten besteden aan extra dingen wat was gebeurt tijdens het rijden.

Maar ik denk dat jij ook het opbouwen van de machine bedoelt?
Dus de onderdelen die je opde machine moet plaatsen.
Daar kan je gelijk in hebben, in de formule en expi (hoogste klasses) zit er vaak zelfs veel meer geld in op zo'n machine.

Weetje wat elk racesport gemeen heeft?
je kan het zo gek maken als je wilt =)! en dus zeker financieel gezien.



300 euro is verre van realistisch. Je geeft aan "wanneer je alles op orde hebt" maar wat versta jij daar onder. Wanneer je machientje het snelst van allen is? Om dat te bereiken van je heel wat poen verder en dan heb ik het nog niet eens over de onderdelen. Wat dacht je van het afstellen op een rolbank? Ik denk dat je dat niet eens haalt met 300 euro om een middagje een rolbank te gebruiken.
 
Joel_koningslust 6-10-2009 21:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


uhh..

ben het niet echt eens met jou..

1. Tzr 50cup kostte me bijna geen drol omdat wanneer ik over de finish 1ste kwam, 75euro kreeg.
Natuurlijk nadat je 65euro inschrijfgeld hebt betaald..

En tzrcup rijden 5 ruggen?
Denk dat.. wanneer je alles gewoon op orde hebt, het max. 300 euro kan kosten voor een seizoen. (vervoerskosten niet bijberekent).

Zelfs in de hogere klasses komen ze niet eens aan 5 ruggen aan onderhoudskosten?

Denk dat een gemiddelde sport water rijder zo'n 1000 euro extra had moeten besteden aan extra dingen wat was gebeurt tijdens het rijden.

Maar ik denk dat jij ook het opbouwen van de machine bedoelt?
Dus de onderdelen die je opde machine moet plaatsen.
Daar kan je gelijk in hebben, in de formule en expi (hoogste klasses) zit er vaak zelfs veel meer geld in op zo'n machine.

Weetje wat elk racesport gemeen heeft?
je kan het zo gek maken als je wilt =)! en dus zeker financieel gezien.


Ohja wat jij bedoelde over dat onderbreken van de ontsteking, zover ik weet werkt een quickshifter juistzo.
Het is geen speciaal apparaat dat je erbij koopt, je ontsteking heeft het of heeft het niet.. =)

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 6-10-2009 om 21:28 uur.


je noemt hier wel 300euro aan onderhoudskosten per jaar.

maar je hebt zowiezo al een startkapitaal nodig voor een goede machine en een pak. en dan nog eens ieder jaar 1000euro aan inschrijfgelden en licentie

dan heb je in het simpelste geval ( die 300euro gaan het eerste jaar veel meer zijn doordat je moet wennen waardoor je vaker crahst enzo ) nog het eerste jaar gauw 3a4duizen euro nodig het eerste jaar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PraatPaal 6-10-2009 21:41 Print reply

Posts: 7977
Bedankt voor de verdediging jongens,
En kontenbonker, waar lees jij 5 ruggen aan onderhoud, ik bedoel hiermee juist het opbouwen van een snelle machine, licenties etc. Eigelijk alles wat bovenstaand genoemd wordt.

5 is misschien hoog gegrepen, maar laat ik dan zo zeggen dat het niets voor studenten is.
 
konterbonker 8-10-2009 18:54 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Bedankt voor de verdediging jongens,
En kontenbonker, waar lees jij 5 ruggen aan onderhoud, ik bedoel hiermee juist het opbouwen van een snelle machine, licenties etc. Eigelijk alles wat bovenstaand genoemd wordt.

5 is misschien hoog gegrepen, maar laat ik dan zo zeggen dat het niets voor studenten is.


waarschijnlijk werd de reactie niet goed geformuleerd maar, ik las dat ook de yamaha tzr klasse 5 ruggen nodig had om mee te rijden.
En daarom zei ik ook dat je maar 300 ong. nodig hebt voor een goede tzr alleen qua onderhoudskosten.

Mijn machine voor volgend seizoen kost rond 4 ruggen. hij is nog niet klaar dus de kosten kunnen nog wel omhoog gaan..
 

Dit topic is 8162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved