Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SOBW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58975 - SOBW
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

popiv 5-10-2009 22:21 Print reply

Posts: 593
ik heb de site nog eens bekeken ipv het regelement en het is me nu allemaal duidelijk.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
kenny77 5-10-2009 22:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Ik ben niet zo van de sprinters, ik wil gewoon echt het bochtenwerk doen en niet alleen recht uit... bovendien vind ik het niet zo leuk om een scooter te hebben die bijna alleen uit een frame en een blok bestaat.





tsja sprinten is inderdaad weer heel anders, maar er komt zeker meer bij kijken dan alleen ff 150 meter rijden.

Ik denk dat dit een goedkopere basis zodat je het optimaal afstellen van een motor, frame en rijder kunt beleven.
 
Drumsan 5-10-2009 22:21 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Niks veranderen? Om een brommertje er uit te rijden? nee dan niet nee. Maar in de supersport klasse is het hetzelfde verhaal als de SOBW, je fiets zo gek mogelijk aanpassen zodat jij de snelste rondetijden kan rijden.

En geloof mij, motoronderdeeltjes zijn net effe wat duurder dan dat van een brommertje.


mee eens, maar waar het mij om ging;

een r6 is eigenlijk al "ready to go", je kunt er zo het circuit op zonder dat het hele blok uit elkaar moet. Om inderdaad de snelste te worden moet je inderdaad behoorlijk wat tunen, maar lang niet zo veel als bij een brommer. het blok van een R6 kan het allemaal hebben, maar bij een brommer moet je echt heel wat aanpassen (wat ik lees bijna het hele blok veranderen) om de boel een beetje heel te houden.
 
Joel_koningslust 5-10-2009 22:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


mee eens, maar waar het mij om ging;

een r6 is eigenlijk al "ready to go", je kunt er zo het circuit op zonder dat het hele blok uit elkaar moet. Om inderdaad de snelste te worden moet je inderdaad behoorlijk wat tunen, maar lang niet zo veel als bij een brommer. het blok van een R6 kan het allemaal hebben, maar bij een brommer moet je echt heel wat aanpassen (wat ik lees bijna het hele blok veranderen) om de boel een beetje heel te houden.


even dat je het weet. een r6 is gemaakt om sportief op straat te rijden. niet om volgas op het circuit te verkrachten. er zal dus ook het een en het ander aangepast moeten worden om fatsoenlijk uit de voeten te kunnen op het ciruit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 5-10-2009 22:23 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, ik wil meedoen aan de SOBW.
Ik wil graag racen, en ik word met een vriend samen steeds handiger met brommers en vinden het leuk om aan brommers te sleutelen. Ikzelf had een schade Aprilia RS50 '99-'05 in gedachten, of een motorhispania rx. Voor een AM6 blok zijn er nl veel onderdelen te koop. We dachten aan een opknapper dus waarbij we het hele blok onder handen nemen, frame/achtervork opknappen, verlichting eraf etc. Voor de sportklasse water, uiteraard

Ik heb wel een paar vragen (misschien zijn er mensen die ervaring hebben/zelf meerijden?);

- Hoe kun je een carburateur beperken tot 12mm (ivm reglement)
- Wat heb je nodig om het blok heel te houden na een goede krukas, koppelingsplaten en krukaslagers?
- Hoe het blok verder op te voeren behalve uitlaat en hpi/binnenrotor ontsteking (is hpi eigenlijk verstandig?)?
- Word er aan sponsoring gedaan bij rijders? Dus zijn bedrijven bereid om te sponsoren?

En verder is alle info welkom en misschien kunnen mensen vertellen wat het eventueel ongeveer gaat kosten per seizoen (kleding, onderhoud, tuning parts) en komen jullie rond van (eventuele) sponsoring?

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:27 uur.



-Er zijn gewoon 12mm dell'orto's te koop, de vraag is alleen of je hier mee wilt rijden. Er worden zo nu en dan nog wel eens 'sobw' carbjes verkocht alsin mikuni's en keihins op marktplaats..
-Een goed gemonteerde krukas. Een uitgebalanceerde Rito should do the trick. Kun je ook zonder balansas rijden. Kwaliteitslagertjes gebruiken en deze uiteraard vakkundig en met voldoende vet monteren. Koppeling gewoon standaard 4 plaats houden met malossi veren en ultra strak zetten. Je schakelt toch zonder koppeling op. En met terugschakelen koppel je dan maar wat zwaarder. Let er wel op dat je in dit geval eerst je bak uit moet shimmen dmv vulringen
- Pvl digitaaltje/ malossi eprom/ italkit rotors, liefst digitaal. Verder veel experimenteren met inlaat gebeuren en opmaat uitlaten. Netjes geprepareerde cilinder + opmaat carters is ook een must
- Tuurlijk wordt er wel gesponsord. De vraag is alleen of je op andermans geld wilt rijden..

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 5-10-2009 om 22:26 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
konterbonker 5-10-2009 22:26 Print reply
Posts: 460
denk dat mijn eerste post wordt negeert of de topicopener heeft hier geen belangstelling voor?

Heb een SOBW klaarstaane brommer klaarstaan voor nietteveel die al de juiste banden eronder heeft en er helemaal klaar voor is voor het volgend seizoen =/..

Ook het motorlok is de vorige race gereviseerd.


voor Joel,

Ik ga volgend jaar meedoen met een NSR die ik heb geimporteerd.
Een NS-1 eigelijk met 50cc.
De regel is: Een gehomoligeerde brommer met een nederlands kenteken erop. =)

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 5-10-2009 om 22:28 uur.
 
konterbonker 5-10-2009 22:27 Print reply
Posts: 460
foutje*

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 5-10-2009 om 22:28 uur.
 
Drumsan 5-10-2009 22:28 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
denk dat mijn eerste post wordt negeert of de topicopener heeft hier geen belangstelling voor?

Heb een SOBW klaarstaane brommer klaarstaan voor nietteveel die al de juiste banden eronder heeft en er helemaal klaar voor is voor het volgend seizoen =/..

Ook het motorlok is
voor Joel,

Ik ga volgend jaar meedoen met een NSR die ik heb geimporteerd.
Een NS-1 eigelijk met 50cc.
De regel is: Een gehomoligeerde brommer met een nederlands kenteken erop. =)


Ik heb je post zeker gezien en een hoop informatie uit gehaald. Dank daarvoor.
Ik pm je wel ff
 
Royal Club 5-10-2009 22:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]



-Er zijn gewoon 12mm dell'orto's te koop, de vraag is alleen of je hier mee wilt rijden. Er worden zo nu en dan nog wel eens 'sobw' carbjes verkocht alsin mikuni's en keihins op marktplaats..
-Een goed gemonteerde krukas. Een uitgebalanceerde Rito should do the trick. Kun je ook zonder balansas rijden. Kwaliteitslagertjes gebruiken en deze uiteraard vakkundig en met voldoende vet monteren. Koppeling gewoon standaard 4 plaats houden met malossi veren en ultra strak zetten. Je schakelt toch zonder koppeling op. En met terugschakelen koppel je dan maar wat zwaarder. Let er wel op dat je in dit geval eerst je bak uit moet shimmen dmv vulringen
- Pvl digitaaltje/ malossi eprom/ italkit rotors, liefst digitaal. Verder veel experimenteren met inlaat gebeuren en opmaat uitlaten. Netjes geprepareerde cilinder + opmaat carters is ook een must
- Tuurlijk wordt er wel gesponsord. De vraag is alleen of je op andermans geld wilt rijden..

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 5-10-2009 om 22:26 uur.


je praat over uitshimmen, maar hoe doe je dat?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 5-10-2009 22:30 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
denk dat mijn eerste post wordt negeert of de topicopener heeft hier geen belangstelling voor?

Heb een SOBW klaarstaane brommer klaarstaan voor nietteveel die al de juiste banden eronder heeft en er helemaal klaar voor is voor het volgend seizoen =/..

Ook het motorlok is de vorige race gereviseerd.


voor Joel,

Ik ga volgend jaar meedoen met een NSR die ik heb geimporteerd.
Een NS-1 eigelijk met 50cc.
De regel is: Een gehomoligeerde brommer met een nederlands kenteken erop. =)

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 5-10-2009 om 22:28 uur.


dan hebben ze het inmiddels mischien al veranderd. is inmiddels al wat jaartjes terug dat ik dat heb besproken met wat mensen van het bestuur. ik heb namelijk ook heeeeeeeeeeeeel lang gedacht om sobw te gaan rijden, maar zoals velen heb ik er gewoonweg het geld niet voor

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joel_koningslust 5-10-2009 22:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je praat over uitshimmen, maar hoe doe je dat?


moet dat zo dik ?

maja.. uitshimmen moet je dus doen met spanmallen op je carters enzo. oftewel teveel werk om er echt iets aan te hebben
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 5-10-2009 22:32 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je praat over uitshimmen, maar hoe doe je dat?


normaal gesproken zitten er al shimringen in je bak immers, maar heb je méga gratis fabrieksspeling (de am6 kwaal) die in mijn geval zo erg was dat ik hem gewoon uit de versnelling kon draaien (als ik aan uitgaande as trok)
Tis vrij simpel, Je monteert je bak in je carterhelft, gooit de andere carterhelt erop. Trekt aan je uitgaande as en meet met een digi schuifmaat hoeveel hij heen en weer/ speling hier op zit. Vervolgens plaats je links of rechts van je as ringen om deze speling kleiner te maken. In mijn geval is m'n 'bakspeling' 0.1mm
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Royal Club 5-10-2009 22:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


normaal gesproken zitten er al shimringen in je bak immers, maar heb je méga gratis fabrieksspeling (de am6 kwaal) die in mijn geval zo erg was dat ik hem gewoon uit de versnelling kon draaien (als ik aan uitgaande as trok)
Tis vrij simpel, Je monteert je bak in je carterhelft, gooit de andere carterhelt erop. Trekt aan je uitgaande as en meet met een digi schuifmaat hoeveel hij heen en weer/ speling hier op zit. Vervolgens plaats je links of rechts van je as ringen om deze speling kleiner te maken. In mijn geval is m'n 'bakspeling' 0.1mm


bravo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Drumsan 5-10-2009 22:33 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je praat over uitshimmen, maar hoe doe je dat?


euh, schakelen zonder koppeling

bedoeling was toch dat de boel heel bleef?
Me vader demonstreerde laatst inderdaad dat je zonder koppeling kunt schakelen, maar hoe ging dat dan ook alweer?

bakspeling heb ik volgens mij zelf ook, gaat niet lekker van ze 5 naar ze 6, moet zeg maar 2 bewegingen maken. Je voelt een tikje, maar je moet hem nog hoger trappen en dan hoor ik nog een tikje en dat zit ie goed

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 22:36 uur.
 
Royal Club 5-10-2009 22:34 Print reply

Posts: 60390
rijden, druk op je schakelpedaal zetten, kort gas eraf, in dat moment meteen opschakelen. moet 1 soepele beweging zijn.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 8167 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved