Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SOBW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58975 - SOBW
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 5-10-2009 21:54 Print reply

Posts: 1223
Mwa, als je een R6 hebt hoef je veel minder te veranderen aan het blok dunt me... die is er voor gebouwd...

En ik ken een oudere man die voor zijn hobby racers opknapt dus die weet er wel een hoop vanaf/ Hij zou ons kunnen helpen, maar die is natuurlijk ook niet gratis...
En ik weet niet zeker of hij bereid is altijd aan dat ding te zitten


Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:55 uur.
 
Royal Club 5-10-2009 21:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Mwa, als je een R6 hebt hoef je veel minder te veranderen aan het blok dunt me... die is er voor gebouwd...

En ik ken een oudere man die voor zijn hobby racers opknapt dus die weet er wel een hoop vanaf maar die is natuurlijk ook niet gratis...
En ik weet niet zeker of hij bereid is altijd aan dat ding te zitten


haha, geloof me, als je wil gaan racen op een r6 ben je nog 3x zoveel geld kwijt wat denk je dat banden kosten voor zon appraat gek
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
konterbonker 5-10-2009 21:56 Print reply
Posts: 460
ik rij zelf ook mee in de SOBW, volgend jaar in sport water
dus 12mm carburateur bijv.

ik heb een Yamaha TZR staan tekoop staan, die vorig jaar 2e is geworden in de TZR-cup.
en is OOOK am6. En is pasgeleden gereviseerd.
Je krijgt erbij: extra racekuip, extra set velgen met mooie banden erop en een paddock.

En is al helemaal volgens de SOBW reglementen klaar.

Ikzelf rij met een Ignitech ontsteking, is een goede ontsteking en is ook nog is programmeerbaar.

HPI is wel goed maar moet je wel een programmeerbare nemen. tenminste raad ik aan.

Grootste deel van het veld rijd met een malossi MHR cilinder, de rest met een Metrakit Pro Race.


Uitlaat, deze laat je opmaat maken door 'je' tuner.

Kan je ook mijn tuner aanraden, voor meer gegevens stuur me even een INBOX message.

Er is een duitse site waar ik mijn kleding heb gehaald (allemaal Berik behalve mijn helm (Shark RSR2).
Ben net geen 1000 euro kwijt aan kleding alleen.
En de service is ook geweldig, had een tekleine motorpak gekocht (let op 1-delige pak toegestaan)en wilde 1 maatje groter, kreeg deze binnen een paar dagen.

http://www.motoin.de/

mijn pak voor 450 euro (nog steeds lol)

http://www.motoin.de...ather-suit-Top-Price::11738.html


De kosten voor 1 seizoen..

65euro per wedstrijd omjezelf inteschrijven.
Banden zijn 1 van de belangrijkste aspecten van je brommer.
kan ik wel voor jou aankomen. Deze zitten trouwens al OP de yamaha TZR.

Onderhoud: per race een nieuwe zuiger? 13 races waren er dit jaar.
Verder zijn er nog vele dingen wat om dehoek komt kijken..
zoals.. hoevaak laat jij je cilinder vastlopen.. =x

leuk als je me concurrent wordt voor volgend seizoen

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 5-10-2009 om 22:04 uur.
 
Joel_koningslust 5-10-2009 21:59 Print reply

Posts: 14514
als jullie echt willen dan raad ik jullie dit aan

ga eerst wat wedstrijden kijken, spreek met de rijders, ga het regelement goed doornemen. koop een wrak en bouw dit rustig om, en heb hier veel plezier aan. dan zoek je een kartbaan in je buurt waar sobw rijders mogen trainen, ga daar wat mee oefenen, de meeste rijders zijn gewoon hardstikke aardige mensen en willen je veel info enzo geven. heb je dit een jaartje gedaan dan haal je de licentie a 150 euro en rijdt je gewoon maar een wedstrijdje of 4 mee. wel leuk, minder duur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Drumsan 5-10-2009 22:02 Print reply

Posts: 1223
T zou leuk zijn idd...

Pak helm en kleding is niet het probleem.

Maargoed. We gaan de komende tijd zowiezo een hoop scooters en motorblokken (ook onze eigen AM6 en Derbi-blokken) onder handen nemen, misschien hebben we er later wel de nodige know-how voor.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 22:05 uur.
 
Royal Club 5-10-2009 22:05 Print reply

Posts: 60390
ga eerst gewoon eens een barrel kopen met een. am6 blok of derbi, whatever, am6 is makkelijker denk ivm cilinderinhoud restrictie. en ga die gewoon opvoeren. opvoeren
tot het stuk gaat
kijk waarom het stuk gaat
en dan weer opvoeren
opvoeren
enz
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Raoul 5-10-2009 22:05 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
T zou leuk zijn idd...

Pak helm en kleding is niet het probleem.

Maargoed. We gaan de komende tijd zowiezo een hoop scooters en motorblokken (ook onze eigen AM6 en Derbi-blokken) onder handen nemen, misschien hebben we er later wel de nodige know-how voor.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 22:05 uur.


even een bandje wisselen met een R6 kost wel tegen de 300 euro ongeveer. en zo'n ding vreet banden op het circuit
 
Aprilia MX (H)
Joel_koningslust 5-10-2009 22:06 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
T zou leuk zijn idd...

Pak helm en kleding is niet het probleem.

@Royal club; een r6 is natuurlijk veel duurder, maar waar het mij om ging is dat een R6 "ready to go"is. Je hoeft dus niet het hele blok aan te passen en minder te vervangen, omdat die voor die snelheden gemaakt is. En een bandje wisselen is een stuk eenvoudiger dan een blok open- en dicht maken

Maargoed. We gaan de komende tijd zowiezo een hoop scooters en motorblokken (ook onze eigen AM6 en Derbi-blokken) onder handen nemen, misschien hebben we er later wel de nodige know-how voor.


ik zou inderdaad eerst nog maar even blijven hobbyen om kennis op te bouwen. ik wil niet bitchen, maar die heb je gewoon niet genoeg om relatief goedkoop te gaan racen

mischien is het voor jullie ook wel leuk om te gaan sprinten, je zult niet in de top komen waarschijnlijk ( daar gaat nl ook veel geld in om ) maar je kunt wel goedkoop ervaringen op bouwen op het gebied van tuning. zeker omdat er meerdere rijders meerijden die er niet veel aan uitgeven en toch veel lol hebben. de friese sprints zijn kwa inschrijfgeld allemaal redelijk gelijk. rond de 15euro als ik me niet vergis. dan kun je dus wel maar 5x per jaar een race rijden ofzo, maar je kunt in de weken dat er niet gesprint wordt wel steeds je machine perfectioneren en/of testen, bijwerken enz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 5-10-2009 22:07 Print reply

Posts: 60390
je moet gewoon opvoeren zoals ik al zei. en doorgaan ookal gaat het stuk, hoe denk je dat ik aan mn kennis gekomen ben
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
popiv 5-10-2009 22:09 Print reply

Posts: 593
ik heb dat reglement eens bekeken en ik zie nergens iets staan over het tunen van een cilinder. Er staat wel dat het blok gehomologeerd moet zijn maar houdt dit ook niet in dat de poorten en alles standaard moeten zijn?

en welke klasse is nou van de std. 50 schakels? de sportklasse?

En klopt het dat er geen 70cc schakelklasse is met uitzondering van de supermotard klasse?

vind het regelement een beetje onduidelijk wat betreft welke modellen nou in welk klasse moeten/mogen rijden.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Johann 5-10-2009 22:10 Print reply

Posts: 1273
Of doe gewoon als mij, ik heb een gare kreidler rmc -s gekocht en helemaal opgebouwd. Heb nu een getunede SB en 24 MRD en ben nu een uitlaat van Veen aan het pasmaken. Gewoon harstikke leuk als je iedere keer je brommer verder af ziet en de vele proefritjes om je vermogen te testen en af te stellen. Ik verzeker je dit is gewoon harstikke leuk en je doet er veel kennis mee op.
 
zx7r 5-10-2009 22:10 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Mwa, als je een R6 hebt hoef je veel minder te veranderen aan het blok dunt me... die is er voor gebouwd...

...

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:55 uur.

Niks veranderen? Om een brommertje er uit te rijden? nee dan niet nee. Maar in de supersport klasse is het hetzelfde verhaal als de SOBW, je fiets zo gek mogelijk aanpassen zodat jij de snelste rondetijden kan rijden.

En geloof mij, motoronderdeeltjes zijn net effe wat duurder dan dat van een brommertje.
 
Drumsan 5-10-2009 22:15 Print reply

Posts: 1223
Ik ben niet zo van de sprinters, ik wil gewoon echt het bochtenwerk doen en niet alleen recht uit... bovendien vind ik het niet zo leuk om een scooter te hebben die bijna alleen uit een frame en een blok bestaat.



 
Joel_koningslust 5-10-2009 22:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
ik heb dat reglement eens bekeken en ik zie nergens iets staan over het tunen van een cilinder. Er staat wel dat het blok gehomologeerd moet zijn maar houdt dit ook niet in dat de poorten en alles standaard moeten zijn?

en welke klasse is nou van de std. 50 schakels? de sportklasse?

En klopt het dat er geen 70cc schakelklasse is met uitzondering van de supermotard klasse?

vind het regelement een beetje onduidelijk wat betreft welke modellen nou in welk klasse moeten/mogen rijden.


er is geen enkele klasse waar je helemaal standaard rijdt

de tzr50 klasse mag je het minst aanpassen. ik geloof enkel vering, banden en uitlaat

en enkel in de supermoto klasse en topscootklasse mag je 70cc rijden.

en welke modellen in welke klasse mogen

tzr-klasse: enkel tzr's beperkte dingen die je mag veranderen
sportklasse: in nederland geleverde brommers met het type blok dat er origineel in hoort. tunen mag wel. kleine carburateur's
formuleklasse: blok moet van een in nederland geleverd model zijn, frame idem dito, maar ze hoeven niet in die vorm bij mekaar geleverd zijn. qua tuning enzo ben je redelijk vrij, maar je moet minstens 2 jaar race ervaring hebben om mee te doen
expi-klasse: vrijwel alles mag als je maar een blok gebruikt dat in een in nl geleverde brommer zit. framkeuze enz is allemaal vrij ook 2 jaar race ervaring. duurste klasse
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
konterbonker 5-10-2009 22:15 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
ik heb dat reglement eens bekeken en ik zie nergens iets staan over het tunen van een cilinder. Er staat wel dat het blok gehomologeerd moet zijn maar houdt dit ook niet in dat de poorten en alles standaard moeten zijn?

en welke klasse is nou van de std. 50 schakels? de sportklasse?

En klopt het dat er geen 70cc schakelklasse is met uitzondering van de supermotard klasse?

vind het regelement een beetje onduidelijk wat betreft welke modellen nou in welk klasse moeten/mogen rijden.


ik vind het ander erg duidelijk?

Alles is 50cc in de SOBW behalve de Supermotards en de TOP-scooter klasse. supermotard max. 72cc en topscooter 70 dacht ik.

Alleen dit was de laatste jaar voor de supermotards, er is haast geen animo meer voor deze klasse.

Maar in alle klasses behalve de Honda NSF cup en de Yamaha TZR-cup mag je de cilinders net zover opvoeren als je wilt als het maar 50cc blijft.

De enige grote regels zijn:
Mag geen close ratio-bak en je mag maar 12mm gebruiken
 

Dit topic is 8163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved