Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SOBW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 776 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58975 - SOBW
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 8176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 5-10-2009 21:26 Print topicpost

Posts: 1223
Hey, ik wil meedoen aan de SOBW.
Ik wil graag racen, en ik word met een vriend samen steeds handiger met brommers en vinden het leuk om aan brommers te sleutelen. Ikzelf had een schade Aprilia RS50 '99-'05 in gedachten, of een motorhispania rx. Voor een AM6 blok zijn er nl veel onderdelen te koop. We dachten aan een opknapper dus waarbij we het hele blok onder handen nemen, frame/achtervork opknappen, verlichting eraf etc. Voor de sportklasse water, uiteraard

Ik heb wel een paar vragen (misschien zijn er mensen die ervaring hebben/zelf meerijden?);

- Hoe kun je een carburateur beperken tot 12mm (ivm reglement)
- Wat heb je nodig om het blok heel te houden na een goede krukas, koppelingsplaten en krukaslagers?
- Hoe het blok verder op te voeren behalve uitlaat en hpi/binnenrotor ontsteking (is hpi eigenlijk verstandig?)?
- Word er aan sponsoring gedaan bij rijders? Dus zijn bedrijven bereid om te sponsoren?

En verder is alle info welkom en misschien kunnen mensen vertellen wat het eventueel ongeveer gaat kosten per seizoen (kleding, onderhoud, tuning parts) en komen jullie rond van (eventuele) sponsoring?

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:27 uur.
 

derbidriver5 5-10-2009 21:28 Print reply

Posts: 476
ik hbe zelf eens mensen die er aan me deden uitgehoord en die hadden een 17,5 carb met een 12 mm bus er in
hbe niet egt over het maken er van gehad

en over snel maken hadden ze carters getuned
clinder getuned hpi

en natuurlijk een licht rijwiel gedeelte

Dit bericht is gewijzigd door derbidriver5 op 5-10-2009 om 21:30 uur.
 
Royal Club 5-10-2009 21:31 Print reply

Posts: 60390
volgensmij bestaat er een sobw forum

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, ik wil meedoen aan de SOBW.
Ik wil graag racen, en ik word met een vriend samen steeds handiger met brommers en vinden het leuk om aan brommers te sleutelen. Ikzelf had een schade Aprilia RS50 '99-'05 in gedachten, of een motorhispania rx. Voor een AM6 blok zijn er nl veel onderdelen te koop. We dachten aan een opknapper dus waarbij we het hele blok onder handen nemen, frame/achtervork opknappen, verlichting eraf etc. Voor de sportklasse water, uiteraard

Ik heb wel een paar vragen (misschien zijn er mensen die ervaring hebben/zelf meerijden?);

- Hoe kun je een carburateur beperken tot 12mm (ivm reglement)
- Wat heb je nodig om het blok heel te houden na een goede krukas, koppelingsplaten en krukaslagers?
- Hoe het blok verder op te voeren behalve uitlaat en hpi/binnenrotor ontsteking (is hpi eigenlijk verstandig?)?
- Word er aan sponsoring gedaan bij rijders? Dus zijn bedrijven bereid om te sponsoren?


En verder is alle info welkom en misschien kunnen mensen vertellen wat het eventueel ongeveer gaat kosten per seizoen (kleding, onderhoud, tuning parts) en komen jullie rond van (eventuele) sponsoring?

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:27 uur.



-door max een 12mm carb te plaatsen.
-iemand die het blok goed in elkaar kan zetten
-goede inlaat. cilinderpoorten aanpassen/bijwerken. heeeeeeeeeeeeel veel op de testbank staan en testen met uitlaten/ontstekingen.
-ja, mits jij ze kan overhalen natuurlijk. tis niet zo dat ze in de rij staan om iemand die mee wil gaan doen te sponsoren, je moet wel beetje goed rijden wil je veel sponsors trekken

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 5-10-2009 21:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, ik wil meedoen aan de SOBW.
Ik wil graag racen, en ik word met een vriend samen steeds handiger met brommers en vinden het leuk om aan brommers te sleutelen. Ikzelf had een schade Aprilia RS50 '99-'05 in gedachten, of een motorhispania rx. Voor een AM6 blok zijn er nl veel onderdelen te koop. We dachten aan een opknapper dus waarbij we het hele blok onder handen nemen, frame/achtervork opknappen, verlichting eraf etc. Voor de sportklasse water, uiteraard

Ik heb wel een paar vragen (misschien zijn er mensen die ervaring hebben/zelf meerijden?);

- Hoe kun je een carburateur beperken tot 12mm (ivm reglement) ze maken daar een kunstof bus in de venturi.
- Wat heb je nodig om het blok heel te houden na een goede krukas, koppelingsplaten en krukaslagers? heel erg veel geld, veel kennis, veel gereedschappen, veel zuigers ivm grote uitlaatpoorten
- Hoe het blok verder op te voeren behalve uitlaat en hpi/binnenrotor ontsteking (is hpi eigenlijk verstandig?)? het hele blok moet tot het laatste boutje toe onder handen worden genomen
- Word er aan sponsoring gedaan bij rijders? Dus zijn bedrijven bereid om te sponsoren? ja, vrijwel alle rijders worden gesponsord

En verder is alle info welkom en misschien kunnen mensen vertellen wat het eventueel ongeveer gaat kosten per seizoen (kleding, onderhoud, tuning parts) en komen jullie rond van (eventuele) sponsoring? het inschrijvingsgeld bedraagd al een kleine 1000euro per jaar, dan heb je nog geen pak en onderhoudt gehad, dat ligt aan je machine en of je alles nieuw of 2e hands kost. ik spreek op de racers vaker de rijders enzo en weet toevallig dat het duntepp racingteam met hun sportklasse racer een 10k per jaar omzette, maar die reden dan ook wel gewoon het hele seizoen kop

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:27 uur.


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Drumsan 5-10-2009 21:34 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
volgensmij bestaat er een sobw forum

[...]



-door max een 12mm carb te plaatsen.
-iemand die het blok goed in elkaar kan zetten
-goede inlaat. cilinderpoorten aanpassen/bijwerken. heeeeeeeeeeeeel veel op de testbank staan en testen met uitlaten/ontstekingen.
-ja, mits jij ze kan overhalen natuurlijk. tis niet zo dat ze in de rij staan om iemand die mee wil gaan doen te sponsoren, je moet wel beetje goed rijden wil je veel sponsors trekken



Oke en 12mm carb's die zie ik niet zo veel op internet, maar een busje kan dus ook?

En wat word er bedoeld met carters tunen en de cilinderpoorten aanpassen?
 
derbidriver5 5-10-2009 21:35 Print reply

Posts: 476
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Oke en 12mm carb's die zie ik niet zo veel op internet, maar een busje kan dus ook?

En wat word er bedoeld met carters tunen en de cilinderpoorten aanpassen?


nou dat je grotere poorten hbe dus meer vermogen
en natuurlijk uitlaat poort op de juiste manier tunen maar
dan moet je even op het topic kijken hoer over tunen
 
dutschbird 5-10-2009 21:35 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Oke en 12mm carb's die zie ik niet zo veel op internet, maar een busje kan dus ook?

En wat word er bedoeld met carters tunen en de cilinderpoorten aanpassen?



Als je dat nog niet weet, ben ik bang dat je nog niet toe bent aan race's
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
kenny77 5-10-2009 21:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Oke en 12mm carb's die zie ik niet zo veel op internet, maar een busje kan dus ook?

En wat word er bedoeld met carters tunen en de cilinderpoorten aanpassen?


mhh als je dit al moet vragen, moet je wel met een hele dikke beurs aankomen, ivm alles uit besteden.

Edit oudere brommers heben standaard een 12mm carburateur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-10-2009 om 21:36 uur.
 
Royal Club 5-10-2009 21:36 Print reply

Posts: 60390
hmm, ik voorzie nu al problemen eerlijk gezegd. :P

kan 1 van jullie 2 een blok reviceren?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Elber 5-10-2009 21:37 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Oke en 12mm carb's die zie ik niet zo veel op internet, maar een busje kan dus ook?

En wat word er bedoeld met carters tunen en de cilinderpoorten aanpassen?



mijn god... als je dat niet weet adviseer ik je nu om je natte droom maar te stoppen en niet te gaan racen!

Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 5-10-2009 om 21:38 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 5-10-2009 21:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hmm, ik voorzie nu al problemen eerlijk gezegd. :P

kan 1 van jullie 2 een blok reviceren?



daarbij, kunnen jullie ruim 2k per jaar ophoesten om racend te blijven
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 5-10-2009 21:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



daarbij, kunnen jullie ruim 2k per jaar ophoesten om racend te blijven


dat stouw ik nog niet eens in mn brommer per jaar.

alhoewel..

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 5-10-2009 om 21:40 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Elber 5-10-2009 21:40 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbidriver5
[...]


nou dat je grotere poorten hbe dus meer vermogen
en natuurlijk uitlaat poort op de juiste manier tunen maar
dan moet je even op het topic kijken hoer over tunen



sorry dat ik het zeg, MAAR MIJN GOD DAAR REAGEER JE TOCH NIET SERIEUS OP
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
supermotaaah 5-10-2009 21:41 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



sorry dat ik het zeg, MAAR MIJN GOD DAAR REAGEER JE TOCH NIET SERIEUS OP


en waarom dan wel niet?
 
:|
Royal Club 5-10-2009 21:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



sorry dat ik het zeg, MAAR MIJN GOD DAAR REAGEER JE TOCH NIET SERIEUS OP


houd je waffel eens. je voegt niks toe
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Drumsan 5-10-2009 21:43 Print reply

Posts: 1223
Ikzelf ben, als ik eerlijk ben, meer van het rijden zelf.
Die vriend van me heeft al een aantal brommers die helemaal in onderdelen lagen helemaal in elkaar gezet (en rijdend) en hij is bezig met een aerox opknappen (ook blok nalopen). En we zijn van plan nog een aantal scooters helemaal op te lappen.
Mijn eigen AM6 blok heb ik laten reviseren, mijn vader had dit ook wel gekunt maar ik was op dat moment nog erg voorzichtig met dat soort zaken.

Echt veel ervaring hebben wij dus niet.... Vandaar ook de vele vragen


 

Dit topic is 8176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved