Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha Aerox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58973 - Yamaha Aerox
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick brommer 5-10-2009 21:02 Print topicpost

Posts: 315
Ik heb een Yamaha Aerox en hij loopt het enne moment 6000 toeren en het ander moment valt hij uit.

Maakt niet uit of hij warm of koud is, het is gewoon wissel vallig.

Wie heeft een idee?
 

coupequattro 5-10-2009 21:03 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Ik heb een Yamaha Aerox en hij loopt het enne moment 6000 toeren en het ander moment valt hij uit.

Maakt niet uit of hij warm of koud is, het is gewoon wissel vallig.

Wie heeft een idee?



Carb schoonmaken.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 5-10-2009 21:03 Print reply

Posts: 12846
Het maakt het ons makkelijker als je erbij verteld wat je setup is en of je recent wat veranderd heb aan je setup/scooter.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Nick brommer 5-10-2009 21:06 Print reply

Posts: 315
Oja.

Hij is standaard helemaal.

Dus gewoon 50cc.
12 mm.
Standaard uitlaat.

Had er eerst wel een gianneli uitlaat onder en toen was het goed.

De carburateur heb ik al schoon gemaakt.

Maar help niet.
 
Voetentje 5-10-2009 21:07 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Oja.

Hij is standaard helemaal.

Dus gewoon 50cc.
12 mm.
Standaard uitlaat.

Had er eerst wel een gianneli uitlaat onder en toen was het goed.

De carburateur heb ik al schoon gemaakt.

Maar help niet.


Heb je hem na het vervangen van de uitlaat opnieuw afgesteld?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Nick brommer 5-10-2009 21:08 Print reply

Posts: 315
Alleen de stel schroefen.
 
R.uben 5-10-2009 21:10 Print reply
Posts: 436
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
Alleen de stel schroefen.


Moet dus kleinere sproeier in.
 
Nick brommer 5-10-2009 21:10 Print reply

Posts: 315
En weet je ook hoeveel ongeveer er zit nu een 62 of 64 in.
 
R.uben 5-10-2009 21:12 Print reply
Posts: 436
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
En weet je ook hoeveel ongeveer er zit nu een 62 of 64 in.


Weet niet echt , heb er niet zo veel verstand van, maar ik zou beginnen met 5 tot 10 kleiner. Je kan beter een te grote hebben dan te kleine.
 
Nick brommer 5-10-2009 21:14 Print reply

Posts: 315
Oke is goed.
 
MarTijn tzr 6-10-2009 8:27 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
[...]


Weet niet echt , heb er niet zo veel verstand van, maar ik zou beginnen met 5 tot 10 kleiner. Je kan beter een te grote hebben dan te kleine.

ja daarom moet je dus ook groter[/b} in sproeiermaat.
probeer eerst maar is sproeier 80
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
shirioko 6-10-2009 20:01 Print reply

Posts: 2273
stottert hij of zegt ie BWOAAAAP als je ineens volgas gaat? Als ie stottert bij hoge toeren of bij veel gas dan moet je sproeier idd kleiner of ff je luchtfilterschuim schoonmaken, maar als ie BWOAAAAP zegt als je volgas geeft of opeens heel veel gas geeft (1/4 naar vol bijv.) en inhoudt alsof je de motor uitzet met zo nu en dan verbranding, dan krijgt ie veel te veel lucht en moet je sproeier groter, of ff je luchtfilter nakijken op lekken dat ie op de 6k blijft steken kan door allerbei komen, als ie te rijk staat kan ie niet in de toeren komen doordat ie stottert, en als ie te arm staat kan hij niet in de toeren komen door benzinegebrek

NOTE:
met stotteren bedoel ik dus dat hij gaat knetteren, en met BWOAAP bedoel ik dat hij dat geluid maakt en ondertussen niks verbrandt (geen motorgeluid uit je uitlaat) en eventueel 2 seconden inhoudt en dan halve seconde rijdt en weer 2 seconden inhoudt bijvoorbeeld

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 6-10-2009 om 20:03 uur.
 
derbisendaracer 6-10-2009 20:10 Print reply

Posts: 18
gast ik heb ook een yamaha aerox ik had het zelfde probleem en weet je wat het was hij gaf geen mengsmering meer en op en geven moment was het gebeurt en ging hij niet meer aan.


zelfs een brommerreperateur kon hem niet meer make!!
 
shirioko 6-10-2009 20:16 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbisendaracer
gast ik heb ook een yamaha aerox ik had het zelfde probleem en weet je wat het was hij gaf geen mengsmering meer en op en geven moment was het gebeurt en ging hij niet meer aan.


zelfs een brommerreperateur kon hem niet meer make!!

ja das een goeie
BTW wat was er dan mis met je rox? Want een vastloper lijkt me hooguit een kwestie van nieuwe cilinder en zuiger en eventueel nieuwe krukas? of vond je dealer dat teveel werk?

@TS rijd je op mengsmering of op oliepompje? Met andere woorden: tank je gewoon euro95 of brommix? Want als je rijdt zonder oliepompje op euro95 kapt ie er idd mee heb ik bij mijn eerste scooter gehad, niemand had er bij verteld dat ie op brommix reed dus ik maar euro95 tanken en maar raar vinden dat ie na 3km uitvalt

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 6-10-2009 om 20:18 uur.
 

Dit topic is 1991 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved