Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stotteren eerste 10 kmh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58961 - stotteren eerste 10 kmh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 5-10-2009 14:54 Print topicpost
Posts: 602
Ik heb het probleem dat mijn scooter ernorm veel stottert in het begin. Ik ben hem op het moment af aant stellen maar zou dit komen door teveel benzine? Of is het iets met de ontsteking? Teveel benzine lijkt me sterk aangezien ik al een erg kleine sproeier heb voor mijn setup:

Athena 70 Racing (ovale poort)
Romano Full Customize
DO 17.5 sproeeir 76 icm powerfilter
P1 vario
Hebo koppeling

Ik heb de bougie en de bougiedop al vervangen. Het is wel zo als hij door et stottergebied heen is wel echt als een beest rijd, geen problemen verder in het toerenverloop dan ofzo.
 

gluurder 5-10-2009 15:04 Print reply

Posts: 73
stel je luchtschroef iets anders af zou best de oorzaak kunnen zijn
 
kenny77 5-10-2009 15:05 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Neem hier eens een kijkje.
 
ds-sm-apple 5-10-2009 15:12 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Neem hier eens een kijkje.


daar vind ik inderdaad veel informatie, maar het probleem begint al bij het plaatje :P. Ik snap niet wat ze bedoelen met die stand van de gashendel. Bedoelen ze met Full helemaal het gas open en met Close geen gas?

edit: denk dat ik het al snap, ze bedoelen de gasschuif (waarom staat er gashendel?) en waar moet ik kijken als ik bij elke stand een probleem heb? Vind dat het plaatje niet erg veel zegt of duidelijk is

Dit bericht is gewijzigd door ds-sm-apple op 5-10-2009 om 15:14 uur.
 
kenny77 5-10-2009 15:14 Print reply

Posts: 29286
De stand van de gas schuif , dus inderdaad ook de stand van de gashendel inderdaad.
 
ds-sm-apple 5-10-2009 15:30 Print reply
Posts: 602
Naar welke gashendel/schuif stand moet k dan kijken? Heb problemen bij elke stand namelijk.
 
WestlandMB 5-10-2009 15:31 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


daar vind ik inderdaad veel informatie, maar het probleem begint al bij het plaatje :P. Ik snap niet wat ze bedoelen met die stand van de gashendel. Bedoelen ze met Full helemaal het gas open en met Close geen gas?

edit: denk dat ik het al snap, ze bedoelen de gasschuif (waarom staat er gashendel?) en waar moet ik kijken als ik bij elke stand een probleem heb? Vind dat het plaatje niet erg veel zegt of duidelijk is

Dit bericht is gewijzigd door ds-sm-apple op 5-10-2009 om 15:14 uur.




Full is waarneer je je gashendel helemaal opentrekt, mocht hij dan niet goed optrekken dan moet je eerst bij je hoofdsproeier gaan kijken, vaak is het ook als hij de groot is dat hij volgas minder kracht heeft met optrekken dan half gas,
Dit is ook bij 3/4de gas.
Als je halfgas nog niet goed rijdt dan moet je kijken naar je gasnaald,,
vervolgens mij 1/4, 1/8 naar de gasschuif
en zonder gas of 1/8 gas kan je kijken naar je luchtschroef/stationairschroef

het is gewoon afstellen van een grove afstelling hem steeds fijner afstellen. daarom hebt hebt ook geen nut om je gasnaald af te stellen als je sproeier nog niet eens in de buurt zit van wat het moet zitten.

overigens met hafgas/volgas/1,8gas enzovoorts moet je tijdens het rijden op letten waarneer hij raar doet, bij en scooter is het niet zo moeilijk want je hebt geen versnellingen zou ik denken. dus niet op je optrekkracht letten maar op je gas en toerental.

ik hoop dat ik beetje duidelijk bent

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-10-2009 om 15:31 uur.


Quote:
Naar welke gashendel/schuif stand moet k dan kijken? Heb problemen bij elke stand namelijk.

hoofdsproeier zit denk neit goed


Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-10-2009 om 15:32 uur.
 
ds-sm-apple 5-10-2009 15:45 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]


afbeelding

Full is waarneer je je gashendel helemaal opentrekt, mocht hij dan niet goed optrekken dan moet je eerst bij je hoofdsproeier gaan kijken, vaak is het ook als hij de groot is dat hij volgas minder kracht heeft met optrekken dan half gas,
Dit is ook bij 3/4de gas.
Als je halfgas nog niet goed rijdt dan moet je kijken naar je gasnaald,,
vervolgens mij 1/4, 1/8 naar de gasschuif
en zonder gas of 1/8 gas kan je kijken naar je luchtschroef/stationairschroef

het is gewoon afstellen van een grove afstelling hem steeds fijner afstellen. daarom hebt hebt ook geen nut om je gasnaald af te stellen als je sproeier nog niet eens in de buurt zit van wat het moet zitten.

overigens met hafgas/volgas/1,8gas enzovoorts moet je tijdens het rijden op letten waarneer hij raar doet, bij en scooter is het niet zo moeilijk want je hebt geen versnellingen zou ik denken. dus niet op je optrekkracht letten maar op je gas en toerental.

ik hoop dat ik beetje duidelijk bent

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-10-2009 om 15:31 uur.


[...]

hoofdsproeier zit denk neit goed


Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 5-10-2009 om 15:32 uur.


mooie FAQ moet k zeggen, maar luister dan eens naar mijn verhaaltje. Ik was al zo ver dat mijn hoofdsproeier niet goed zat, maar ik vroeg me af of het niet ergens anders aan kon liggen aangezien ik al érg laag zit voor een hoogtoerige 70cc setup ...
 
WestlandMB 5-10-2009 15:56 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


mooie FAQ moet k zeggen, maar luister dan eens naar mijn verhaaltje. Ik was al zo ver dat mijn hoofdsproeier niet goed zat, maar ik vroeg me af of het niet ergens anders aan kon liggen aangezien ik al érg laag zit voor een hoogtoerige 70cc setup ...


luister naar jou verhaaltje? ik probeer je te helpe maar mij was het niet duidelijk of jij wist hoe je moet afstellen.. iig succes ermee ik zou 't niet meer weten.
 
ds-sm-apple 5-10-2009 16:21 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]


luister naar jou verhaaltje? ik probeer je te helpe maar mij was het niet duidelijk of jij wist hoe je moet afstellen.. iig succes ermee ik zou 't niet meer weten.


Quote:
Teveel benzine lijkt me sterk aangezien ik al een erg kleine sproeier heb voor mijn setup:


dat is wat ik al zei ja, vandaar. Ik ben ook maar op zoek naar een antwoord op het probleem.

Iemand die het misschien weet wat het kan zijn?
 
ds-sm-apple 5-10-2009 18:32 Print reply
Posts: 602
Ik heb hem nu afgesteld, en zit nu een sproeier 70 in, wat natuurlijk véél en veel te klein is. Hij krijgt dus ergens teveel bezine, maar het komt niet door de hoofdsproeier. Ik heb de choke ook al gecontroleerd of er misschien spanning op dat kabeltje zat en hij automatisch al een betje open zou staan, maar de choke zit ook mooi omlaag. Waar kan ik het probleem nog meer vinden?

70cc hoogtoerig icm powerfilter kan nooit goed afgesteld zijn met een sproeier 70 naar mijn weten.
 
Tommyofzo 5-10-2009 18:47 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
Ik heb hem nu afgesteld, en zit nu een sproeier 70 in, wat natuurlijk véél en veel te klein is. Hij krijgt dus ergens teveel bezine, maar het komt niet door de hoofdsproeier. Ik heb de choke ook al gecontroleerd of er misschien spanning op dat kabeltje zat en hij automatisch al een betje open zou staan, maar de choke zit ook mooi omlaag. Waar kan ik het probleem nog meer vinden?

70cc hoogtoerig icm powerfilter kan nooit goed afgesteld zijn met een sproeier 70 naar mijn weten.

Als het goed loopt is het goed toch? snap niet waar je je druk om maakt.
Als het niet goed zou zijn zou je het wel merken.
 
ds-sm-apple 5-10-2009 21:52 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

Als het goed loopt is het goed toch? snap niet waar je je druk om maakt.
Als het niet goed zou zijn zou je het wel merken.


Ik ben zelf van mening dat als hij goed rijd naar gevoel het niet altijd goed hoef te zijn voor je blok, als je scooter te arm rijd en je rijd daarom standaard met de choke half open bijvoorbeeld, is niet iets wat ik zou willen doen.

Het betekend gewoon dat hij ergens teveel benzine krijgt en ik probeer dat probleem te zoeken om vervolgens met een "normale" afstelling te gaan rijden, wat voor mijn gevoel ook fijner is.
 
Joel_koningslust 5-10-2009 22:03 Print reply

Posts: 14514
wat voor chokesproeier zit erin?

en hoe kan sproeier 70 nou veels te klein zijn als de scooter veels te rijk loopt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ds-sm-apple 5-10-2009 22:32 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
wat voor chokesproeier zit erin?

en hoe kan sproeier 70 nou veels te klein zijn als de scooter veels te rijk loopt


als k luister naar de scooter is sproeier 70 veel te klein, als ik kijk naar andere scootah boys die rijden met een vergelijkbare setup, is de sproeier véél te klein

geen idee, nog niet naar gekeken eigenlijk. Kan die chokesproeier zoveel uitmaken?
 
Joel_koningslust 5-10-2009 23:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


als k luister naar de scooter is sproeier 70 veel te klein, als ik kijk naar andere scootah boys die rijden met een vergelijkbare setup, is de sproeier véél te klein

geen idee, nog niet naar gekeken eigenlijk. Kan die chokesproeier zoveel uitmaken?


ik heb me nooit zo met die chokesproeier bezig gehouden, meestal is die wel goed. maar ik kreeg mn rieju niet afgesteld met een 12mm carb op mhr80, ik al vanalles geprobeerd tot ik geen zin meer had. pap draait er voor de gein eens een ander sproeiertje in en lopen als een tiet ik snap er nog steeds geen zak van
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6271 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved