Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gilera gsm voorvork/velg -> nx250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58960 - Gilera gsm voorvork/velg -> nx250
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 5-10-2009 11:05 Print topicpost

Posts: 2114
Wil als ik mijn honda nx250 heb, hem ombouwen tot supermotard.

Nu zag ik van zx7r zijn projectje en dat hij gilera gsm rijwielgedeelte op zijn xl 500 (?) wou plaatsen.

Niet slim volgens velen, lijkt mij ook wel logisch, maar ik wil het proberen op mijn nx250, opsich wel haalbaar lijkt mij.

Voorvorkje van de nx is volgens velen slap, net als de achterveer. Het is geen 500cc maar de helft, in principe als het 2 takt zou zijn een getunede 125cc.

En van wat ik er van weet zijn de meeste SM brommers gebasseerd op 125cc's ?

graag even wat meer info/gedachten over deze kwestie. mij lijkt het wel goed,ik ga er toch geen extreme offroad dingen mee doen.
 

Jelmer MX 5-10-2009 11:43 Print reply

Posts: 13514
Ik denk dat je gewoon naar een crossmotor dealer moet gaan, en daar een knap voorvorkje mee moet nemen.

Betaal je minder/even veel voor en is steviger en fatsoenlijk af te stellen.

http://link.marktplaats.nl/284822690
Zoiets bijv.

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 5-10-2009 om 11:45 uur.
 
b0nes 5-10-2009 14:02 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
Wil als ik mijn honda nx250 heb, hem ombouwen tot supermotard.

Nu zag ik van zx7r zijn projectje en dat hij gilera gsm rijwielgedeelte op zijn xl 500 (?) wou plaatsen.

Niet slim volgens velen, lijkt mij ook wel logisch, maar ik wil het proberen op mijn nx250, opsich wel haalbaar lijkt mij.

Voorvorkje van de nx is volgens velen slap, net als de achterveer. Het is geen 500cc maar de helft, in principe als het 2 takt zou zijn een getunede 125cc.

En van wat ik er van weet zijn de meeste SM brommers gebasseerd op 125cc's ?

graag even wat meer info/gedachten over deze kwestie. mij lijkt het wel goed,ik ga er toch geen extreme offroad dingen mee doen.


dat met 2-slag en 4-slag met elkaar vergelijk lijkt mij geen slim idee omdat een 4-slag meer koppel heeft als een 2-slag.
 
Streethonda 5-10-2009 14:54 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik denk dat je gewoon naar een crossmotor dealer moet gaan, en daar een knap voorvorkje mee moet nemen.

Betaal je minder/even veel voor en is steviger en fatsoenlijk af te stellen.

http://link.marktplaats.nl/284822690
Zoiets bijv.

Dit bericht is gewijzigd door Jelmer MX op 5-10-2009 om 11:45 uur.


lijkt me ook wel het beste ja.

en kwa voorvelg, kan ik gewoon een 17 inch van een brommert nemen? of zit er echt een super groot/merkbaar verschil in dat van een motor, een velg is een velg neem ik aan.
 
gluurder 5-10-2009 15:07 Print reply

Posts: 73
als een velg een velg is kun je er ook een fietswiel in zetten
 
Thymen 5-10-2009 15:20 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gluurder
als een velg een velg is kun je er ook een fietswiel in zetten


beter zeg je niks.
 
Aprilia MX
Jelmer MX 5-10-2009 15:29 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
[...]


lijkt me ook wel het beste ja.

en kwa voorvelg, kan ik gewoon een 17 inch van een brommert nemen? of zit er echt een super groot/merkbaar verschil in dat van een motor, een velg is een velg neem ik aan.

Nee, is heel verschillende sterkte.

De spaken van een SM zijn ook veel dikker..

Maar een setje velgranden kost je een keer eurotje of 190(http://www.wpmmotors.nl/products/122/overig/wpm_velgen.html)

En dan kan je meteen de naaf van de crossmotor pakken, en dan hoef je slechts de remmen aan te passen en klaar is kees
 
b0nes 5-10-2009 15:49 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
[...]


lijkt me ook wel het beste ja.

en kwa voorvelg, kan ik gewoon een 17 inch van een brommert nemen? of zit er echt een super groot/merkbaar verschil in dat van een motor, een velg is een velg neem ik aan.


dat klopt wel , maar je zit met je schijven(trommel?) en tandwiel aansluiting , breedte van de naaf en velgen.

en zwaardere sm's hebben dikkere spaken

zit wel degelijk verschil in

edit: te laat, en niet zo'n beetje ook

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 5-10-2009 om 15:51 uur.
 
Jelmer MX 5-10-2009 15:51 Print reply

Posts: 13514
Gewoon die wielen omspaken, maar ik vermoed dat er geen bredere band dan 130 in die NX past?

Anders gewoon standaard naaf icm andere velg. Gewoon omspaken, dan hoef je hem niet uit te lijnen etc.

En dan voorvork van crosser + naaf van de crosser + remmerij en dan de sm velg om de naaf van de crosser spaken.
 
Streethonda 5-10-2009 15:59 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Gewoon die wielen omspaken, maar ik vermoed dat er geen bredere band dan 130 in die NX past?

Anders gewoon standaard naaf icm andere velg. Gewoon omspaken, dan hoef je hem niet uit te lijnen etc.

En dan voorvork van crosser + naaf van de crosser + remmerij en dan de sm velg om de naaf van de crosser spaken.


nu ik het zo lees lijkt mij 17" velgjes omspaken op de orginele naven wel het goedkoopste, USD vorkje kan altijd later nog wel.

of er geen bredere dan 130 in past moet ik dan maar even meten als ik hem heb.

Dit bericht is gewijzigd door Streethonda op 5-10-2009 om 15:59 uur.
 

Dit topic is 1136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved