Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waarom 4takt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58957 - waarom 4takt?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hggf 4-10-2009 22:41 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
een 2 takt blok is ook lichter toch want je ziet bij die FMX rijders alleen maar 2 takt rijden/springen


Ook heeft dat er mee te maken dat als je met een 4 takt op je kop gaat hangen (bij een backflip BV.) je hele motor in de soep loopt, omdat de kop (nok-as en tuimelaars enz.) dan geen olie krijgt.

EDIT: Wat ik hierboven zeg is onzin!!! Dit is alleen zo bij een wheely!!

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 4-10-2009 om 22:55 uur.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
konterbonker 4-10-2009 22:42 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Reethaar, in ieder aziatisch kutland rijden ze op honda 4taktjes :P


Met je schijtpapier,

Klopt grotedeels, ze proberen het intevoeren en het is goed gelukt. maar toch is er een gigadeel 2-takt zover ik het weet
 
dutschbird 4-10-2009 22:42 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Ook heeft dat er mee te maken dat als je met een 4 takt op je kop gaat hangen (bij een backflip BV.) je hele motor in de soep loopt, omdat de kop (nok-as en tuimelaars enz.) dan geen olie krijgt.



als je een beetje logisch nadenkt krijg je al snel door dat erdan juist veel olie naar de kop loopt.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Leen 4-10-2009 22:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


Met je schijtpapier,

Klopt grotedeels, ze proberen het intevoeren en het is goed gelukt. maar toch is er een gigadeel 2-takt zover ik het weet



reetlint heet dat.
maar je lult poep, daar vind je maar weinig 2takten hoor.
 
hggf 4-10-2009 22:47 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



als je een beetje logisch nadenkt krijg je al snel door dat erdan juist veel olie naar de kop loopt.


ooww ja , zit even niet na te denken,
wat ik zij was bij een wheely.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Santa Cruz 4-10-2009 22:50 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Ook heeft dat er mee te maken dat als je met een 4 takt op je kop gaat hangen (bij een backflip BV.) je hele motor in de soep loopt, omdat de kop (nok-as en tuimelaars enz.) dan geen olie krijgt.


ik heb ook ooit eens gehoord dat 2takt altijd werk, dus gelijk in welke positie je blok hangt. de eninge gehoefte is dat er wel benzine in de carbu moet lopen.

 
2takt of 4takt? Supermotard!
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-10-2009 23:00 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



4t is veel beter gesmeerd, dus doorgaans minder slijtage.


daarbij word slijtage voor een groot deel veroorzaakt door vuil wat met de brandstof en lucht meekomt. bij een viertakt komt dit feitelijk nergens langs/bij bewegende delen.

en bij een 2takt word het draagvlakt vd cilinderwand verkleind door en gaten in te maken.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
WestlandMB 4-10-2009 23:04 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



4t is veel beter gesmeerd, dus doorgaans minder slijtage.


kan je mij dit uitleggen? het lijkt mij dag 2t meer gesmeerd word want in 4takt hoef je geen olie bij je benzine te doen :s
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-10-2009 23:10 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]


kan je mij dit uitleggen? het lijkt mij dag 2t meer gesmeerd word want in 4takt hoef je geen olie bij je benzine te doen :s


bij een 2t spoelt de olie samen met de lucht en de benzine even langs je bigend , zuiger en krukaslager(s) en word hierna verbrand en afgevoerd door de uitlaat.

bij een viertakt worden deze delen constant gesmeerd door de olie uit het carter.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Santa Cruz 4-10-2009 23:12 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]


kan je mij dit uitleggen? het lijkt mij dag 2t meer gesmeerd word want in 4takt hoef je geen olie bij je benzine te doen :s


4t draait constand in olie, 2takt moet gesmeerd worden met de olie in de benzine.
je kunt zelf ook wel denken dat dit niet zo goed is
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Makrolon 4-10-2009 23:33 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]


Ook heeft dat er mee te maken dat als je met een 4 takt op je kop gaat hangen (bij een backflip BV.) je hele motor in de soep loopt, omdat de kop (nok-as en tuimelaars enz.) dan geen olie krijgt.

EDIT: Wat ik hierboven zeg is onzin!!! Dit is alleen zo bij een wheely!!

Dit bericht is gewijzigd door hggf op 4-10-2009 om 22:55 uur.

Dat is ook niet bij een wheelie zo, balhaar... Ligt er maar net aan op welke plek de oliepomp zit.

Wat word er hier een hoop bullshit gepraat btw, damn.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mr200r 4-10-2009 23:34 Print reply
Posts: 5122
Superbikes,supersport,formule 1, motogp zijn alle 4 t omdat de regels van het kampioenschap dat voorschrijven,daarom.
 
mr200r
dutschbird 5-10-2009 8:53 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Superbikes,supersport,formule 1, motogp zijn alle 4 t omdat de regels van het kampioenschap dat voorschrijven,daarom.



Dat antwoord hadden we nou net nodig.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
PRO TUNING 5-10-2009 10:44 Print reply

Posts: 4000
2 takt versus 4 takt

Eigenlijk heeft het te maken met commercie wat de industrie (en dan vooral Honda) ons probeert wijs te maken.

Honda is groot geworden met 4 takten

Het merendeel van de wegmotoren is 4 takt, dus de race machines moeten lijken op en horen als wegmotoren.

Winning on sunday = selling on monday

Een 2 takt heeft een hoger liter vermogen maar is minder schoon als een 4 takt wordt beweerd.

Maar wat is schoner 125 cc 2 takt of 250 cc 4 takt

De 4 takt GP 1 Honda van Pedrosa haalt uit 800 cc ± 220 Pk = 275 pk/liter

De oude 2 takt Honda racers haalden uit 500 cc ± 200 pk = 400 pk/liter

Electrische motoren zijn nog schoner op de plek waar ze gebruikt worden, maar wat als de stroom hiervoor wordt opgewekt in een vervuilende kolen centrale
 
4takker 5-10-2009 11:03 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Maar wat is schoner 125 cc 2 takt of 250 cc 4 takt



de 1000cc 4takt
omdat dat geen olie verbrand


waarom 4 takt?
omdat het kan

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 5-10-2009 om 11:04 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 6989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved