Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - suzuki tsx maar niet goed aan de praat krijgen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58950 - suzuki tsx maar niet goed aan de pr...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wassie 4-10-2009 19:06 Print topicpost
Posts: 20
hej mense ik had een vraag,
ik heb een suzuki tsx,70cc eurokit en een 20 millimeter mikuni.
toen ik hem kocht deed hij het maar een heel klein beetje dus ik en mijn vader gingen hem uit elkaar halen.
-nieuwe pakkingen
-nieuwe bougie,oude was een korte hittegraad 4(de lomperds)
-membraampje vervangen(was omgebogen)
-blok goed schoongemaakt(zat zand in door de slechte filter)
-carburateur ook weer helemaal in orde gemaakt.

ik wij zetten hem weer in elkaar en natuurlijk nog steeds niet goed.
hij liep al stukke beter maar nog steeds zeer schokkerig 40.
na veel gekloot hebben we besloten hem helemaal uit elkaar te halen en hem helemaal te reviseren.
wat we toen hebben gedaan:
-nieuwe lagers
-nieuwe keerringen
-nieuwe zuiger+zuigerveren
-nieuwe bobine
-nieuwe ontstekingsspoel
-verschillende sproeiers geprobeerd
de krukas was nog helemaal goed dus ja dan verwacht je dat hij het daarna wel goed doet he.
weer gestart hij deed het weer een stukje beter maar het was nog steeds niks eigenlijk.
in zn vrij klinkt hij helemaal goed en als je in zn 1 rijd trekt hij goed weg.
maar als je de gashendel te ver achterover doet dan neemt hij weer terug,krijgt dus op een manier te weinig benzine lijkt het maar het ligt zkr niet aan de sproeier.
een heel verhaal dus.
wie heeft een goede sugestie voor ons want we weten het echt niet meer.





 

koekie - Administrator 4-10-2009 19:08 Print reply

Posts: 12588
Hoe weet je dat het ZEKER niet aan de sproeier ligt? en wat voor uitlaat heb je erop zitten?
 
Haaks de hoek om!
wassie 4-10-2009 19:12 Print reply
Posts: 20
al vele sproeiers geprobeerd en hij word er niks beter van.
op 100 deed hij het het beste.
 
jaspergk 4-10-2009 19:25 Print reply
Posts: 133
het zou ook kunnen dat hij te veel benzine krijgt als je het gas helemaal open draait.
wat is de kleur van je bougie?

Dit bericht is gewijzigd door jaspergk op 4-10-2009 om 19:25 uur.
 
wassie 4-10-2009 19:30 Print reply
Posts: 20
zou ik moette kijke.
ons pap zei te weinig die had er toen naar gekeken.
 
st.nyksterdriver 4-10-2009 19:32 Print reply
Posts: 3376
heb je ook boven de sproeier 100 geprobeerd ?
 
wassie 4-10-2009 19:37 Print reply
Posts: 20
ja verschillende 105,120,150
maar op 100 deed hij het het beste.
kleinere sproeiers zijn ook al geprobeert.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-10-2009 19:47 Print reply

Posts: 9841
hoofdsproeier stel je je volgas mee af, en dat doet ie blijkbaar niet... hmmm..

is je oliekanaaltje op je spruitstuk wel dicht?
 
Too cool for school!
De Schout 4-10-2009 19:50 Print reply
Posts: 5327
blijft te arm bij volgas? probeer eens zonder sproeier. dan zal het bij deellast helemaal kut zijn, maar als tie dan volgas nog te weinig krijgt kun je op zoek naar een andere gasnaald. geeft vaker problemen bij 20mikuni(imitatie)'s
 
tune tweak fiddle bang bummer
wassie 4-10-2009 19:55 Print reply
Posts: 20
ja dat is helemaal dichtgemaakt.
mijn vader weet het ook niet meer terwijl hij heel veel ervaring heeft met brommers/schakelbrommers/motoren/auto's.
we hebben het ook nagevraagd bij de bromboer en die weet het ook niet.

 
wassie 4-10-2009 19:57 Print reply
Posts: 20
ja te arm.
dat zou ik eens kunnen proberen maar het is gewoon een goede 20 mikuni met een gasnaald die daarbij hoort dus k snap niet hoe dit fout zou kunnen zijn?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-10-2009 19:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wassie
ja te arm.
dat zou ik eens kunnen proberen maar het is gewoon een goede 20 mikuni met een gasnaald die daarbij hoort dus k snap niet hoe dit fout zou kunnen zijn?


gasnaalden kunnen ook slijten en vervormen of is ie gloednieuw?

 
Too cool for school!
wassie 4-10-2009 20:02 Print reply
Posts: 20
nee dat niet nee
ik zal er is naar kijken maar toen we hem helemaal uit elkaar hadde zag hij er nog goed uit.
 
De Schout 4-10-2009 20:05 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wassie
nee dat niet nee
ik zal er is naar kijken maar toen we hem helemaal uit elkaar hadde zag hij er nog goed uit.



het kan zomaar zijn dat die carb met te dikke naald uit de fabriek kwam. eentje van een 24mm mikuni zou beter moeten werken.
test gewoon zonder spoeier en je weet het.
 
tune tweak fiddle bang bummer
gust19 5-10-2009 17:08 Print reply
Posts: 41
En welke luchtfilter staat er op?

En staat de onsteking op zijn merktekens?
 
wassie 5-10-2009 20:34 Print reply
Posts: 20
een powerfilter.
ons pa heeft er naar gekeke en nou blijkt het vliegwiel best wel goed beschadigd te zijn.
waardoor hij onregelmatig vonkt.
er komt dus een andere vliegwiel op en dan zou het probleem weg moette zijn.
 

Dit topic is 2193 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved